Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-26@20:50:52 GMT

ظریف به کمیسیون امنیت ملی احضار نشد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۶۴۸



«ظریف به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس احضار شد» این تیتری بود که دیروز رسانه‌های مخالف دولت از قول رئیس کمیسیون امنیت ملی زدند.

حشمت الله فلاحت پیشه اما خودش می‌گوید که به هیچ رسانه‌ای نگفته ظریف به کمیسیون امنیت ملی «احضار» شده است. چرا که از قبل هم قرار بوده جلسه روز یکشنبه این کمیسیون با حضور وزیر خارجه و با دستور کار بررسی ایرادات شورای نگهبان به CFT برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای حمله جدید مخالفان به ظریف سه روز است که شروع شده؛ بر سر سخنان او درباره وجود پولشویی گسترده در ایران و ممانعت مرتکبان به این پولشویی در روند بررسی لوایح FATF. آنها می‌گویند ظریف به نظام تهمت پولشویی زده و با این کار به دشمن آتو داده. وزیر خارجه همچنین از سوی این جریان متهم است که در آستانه بررسی مجدد لایحه CFT قصد جوسازی علیه مخالفان را دارد. این جریان حالا در حملات خود به ظریف خواستار استیضاح و حتی محاکمه او شده‌اند.

در خواست محاکمه ظریف را روز سه‌شنبه اول بار کریمی قدوسی مطرح کرد و در پی او روزنامه کیهان دیروز نوشت که ظریف یا باید ادعاهای خود را اثبات کند یا باید او را محاکمه کرد.

در امتداد همین حملات بود که فارس، تسنیم و مهر از قول حشمت‌الله فلاحت پیشه تیتر زدند: «ظریف احضار شد». اما گویا واقعیت چیز دیگری بوده. ظهر دیروز فلاحت پیشه به خبرگزاری پانا گفت که «من از واژه احضار استفاده نکردم. واژه احضار را دوستان (خبرگزاری‌های تسنیم و فارس) لطف کردند و به کار بردند و من نگفتم که ظریف احضار شده است. من گفتم که ما رابطه عادی با وزارت امور خارجه و وزیر آن داریم و نشست‌های متقابل بسیاری را برگزار می‌کنیم.» او ادامه داد: «روز یکشنبه نیز آقای ظریف را به عنوان یکی از اعضای تأثیرگذار در زمینه لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم به نشست کمیسیون امنیت ملی برای بررسی CFT دعوت کرده‌ایم و در قالب آن نشست این بحث مطرح خواهد شد.» دعوتی که به گفته فلاحت پیشه یک هفته قبل از شروع جنجال‌های اخیر انجام شده بود و ربطی به این مسائل نداشت.

او البته می‌گوید: «ما در همه مذاکراتی که درباره لوایح FATF و سایر مباحث با حضور آقای ظریف داشته‌ایم، موضوع پولشویی در آن مطرح نشده است. علت غیرعلنی و محرمانه بودن جلسات کمیسیون امنیت ملی نیز همین است که در آن مباحث بدون سند مطرح نشود. من به همین دلیل گفتم که حرف‌های آقای ظریف «غیرمستند» است چون سندی درباره آن به ما نداده‌اند ولی ما امیدواریم آقای ظریف در این نشست حضور یافته و مباحث خود را مطرح کنند.»

ایران

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

در پی جان باختن یک شهروند بلژیک به همراه فرزند ۷ ساله‌اش در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» در جنوب غزه، وزارت خارجه بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

به گزارش الجزیره، «حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بمباران مناطق و جمعیت‌های غیرنظامی مغایر قوانین بین‌المللی است. من سفیر اسرائیل را احضار می‌کنم تا این اقدام غیرقابل قبول را محکوم کرده و توضیح بخواهم».

ساعاتی پیش، «کارولین گنز» وزیر توسعه بلژیک اعلام کرد یک امدادگر بلژیکی که برای پروژه کمک به غزه فعالیت می‌کرد و «عبدالله نبهان» نام داشت، به همراه «جمال» پسر ۷ ساله‌اش شب گذشته در پی بمباران ارتش اشغالگر در شرق رفح جان خود را از دست دادند. نبهان که ملیت اصلی‌اش هنوز مشخص نیست، برای آژانسی کار می‌کرد که به کسب و کار‌های کوچک کمک می‌کنند.

گفته می‌شود این حمله به ساختمانی صورت گرفته که ۲۵ نفر در آن سکونت داشتند و تا کنون دست کم ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست