Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@01:52:26 GMT

میانگین سن وزرای روحانی چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۶۵۷

میانگین سن وزرای روحانی چقدر است؟

به گزارش جهان نيوز، حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در هیأت دولت بر جوان‌گرایی در دولت با آمدن قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان تأکید کرد و این مورد را لزوم اصلی دولت در سال‌های آینده دانست.

در این گزارش کوتاه به سن کابینه دولت روحانی می‌پردازیم که روحانی و کابینه وی در راستای حرف‌های رئیس‌جمهور چه سنی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسن روحانی رئیس‌جمهور خود متولد ۱۳۲۷ است و ۷۰ سال سن دارد. نفر بعدی دولت اسحاق جهانگیری بوده متولد ۱۳۳۶ است که یعنی نفر دوم دولت روحانی ۶۱ است.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه متولد۱۳۲۹ و ۶۸ ساله است. محمود واعظی رئیس دفتر روحانی متولد ۱۳۳۱ بوده  و ۶۶ سال سن دارد.

شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس‌جمهور در امور بانوان از افراد به نسبت جوان دولت و متولد ۱۳۴۴ بوده و ۵۳ سال سن دارد.  سورنا ستاری معاون علمی روحانی متولد ۱۳۵۱ و ۴۶ ساله است.

معصومه ابتکار معاون امور زنان و بانوان ریاست‌جمهوری متولد۱۳۳۹  و ۵۸ سال زندگی خود را پشت سر می‌گذارد. علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور  متولد ۱۳۲۸ و ۶۹ سال سن دارد.

منصور غلامی وزیر پیر علوم در سال ۱۳۳۲ دیده به جهان گشوده و ۶۵ سالگی عمر خود را طی می‌کند. رضا اردکانیان وزیر نیرو دولت دوازدهم ۱۳۳۷ در یزد به دنیا آمده است و ۶۰ سال سن دارد.

رضا رحمانی وزیر جدید صمت از وزرای جوان دولت بوده و متولد ۱۳۴۵ است و ۵۲ سال سن دارد. محمد اسلامی که به تازگی وزارت راه و شهرسازی را برعهده گرفته متولد ۱۳۳۵ و ۶۲ سال سن خود به سر می‌برد.

محمد شریعتمداری غار یار روحانی و وزیر کار این دولت متولد ۱۳۳۸ و ۵۸ ساله است. فرهاد دژپسند وزیر جدید اقتصادی دولت دوازدهم که جای کرباسیان را گرفته در پنجاه و ششمین سال عمر خود به سر می‌برد.

علیرضا آوایی نیز از پیران دولت روحانی است و این وزیر دادگستری و ۶۲ سال سن دارد. آذری‌جهرمی وزیر جوان و به دنبال آینده خود در ریاست‌جمهوری است که جوانترین وزیر و متولد ۶۰ است و ۳۷ سال سن دارد.

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات فرد ۶۴ سال دولت است. امیر حاتمی وزیر دفاع این دولت نیز ۵۲ سال سن دارد. عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بطحایی وزیر آموزش و پرورش هر دو متولد ۱۳۴۲ بوده و ۵۵ سال دارند. وزیر نفت یعنی بیژن زنگنه که ام‌الوزرا دولت در بعد از انقلاب اسلامی بوده ۶۶ ساله است.

قاضی‌زاده هاشمی وزیر پولدار بهداشت این دولت ۵۹ سن دارد. محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ۶۳ سال سن دارد. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز در این دولت ۵۹ ساله است. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز متولد ۱۳۳۸ و ۵۹ ساله بوده. آخرین وزیر محمدجواد ظریف متولد ۱۳۳۸ و این وزیر هم ۵۹ ساله دارد.

میانگین سنی دولت دوازدهم نیز تاکنون ۵۹ سال است، یعنی هنوز وارد دهه ۴۰ مدیریت نشده است.

منبع:آنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ضعیف را استاندار نکنید 

عصرایران ؛ رضا غبیشاوی - وزیری که به دلیل ضعف و ناکارآمدی از سمت خود برکنار شده / کنار گذاشته شده نباید در سمت مهم دیگری منصوب شود و پاداش بگیرد. چنین فردی را از دایره مدیریت های مهم کنار می گذارند تا جلوی تکرار اشتباه گرفته شود.

به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین 1402) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان،‌ در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد. 

تنها چند روز قبل از برکناری،‌ مخبر معاون اول رئیس جمهوری ، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و 5 روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند 1401، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم  طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می شوند و در همه این موارد انتصاب آنها به دیگر سمت ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و 30 سال درآن سابقه دارد.

 قابل توجه اینکه 2 وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد ، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد اما بعد از 16 ماه ، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی چون مازندران در کشوری چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تمجید فلورنتینو پرز از تونی کروس: او برای بازی در رئال مادرید متولد شده است
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • به روز رسانی| آغاز مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ حضور وزرای ورزش و اقتصاد و مدیران دو باشگاه
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان