Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@09:16:18 GMT

نباید دولت زیر دست و متکی به آمریکا باشیم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۷۹۶

رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در واکنش به حملات لفظی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت:«ایالات متحده آمریکا متحد ما است و متحدمان خواهد بود، اما متحد بودن به معنی دولت زیردست بودن نیست. ما نباید به آنها متکی باشیم.» ناطقان: «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در واکنش به حملات لفظی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اتحاد با واشنگتن به معنی این نیست که پاریس دولت زیردست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته اسپوتنیک، ماکرون گفت: «ایالات متحده آمریکا متحد ما است و متحدمان خواهد بود، اما متحد بودن به معنی دولت زیردست بودن نیست. ما نباید به آنها متکی باشیم.»

پیش از این سخنگوی دولت فرانسه گفته بود «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به جای انتقاد از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه بایستی در سالروز حمله تروریستی پاریس قدری «نجابت» نشان می‌داد.

ترامپ روز سه‌شنبه در سالروز حمله سال ۲۰۱۵ گروه تروریستی داعش به چند منطقه در پاریس از امانوئل ماکرون انتقاد کرد و گفت که محبوبیت او در فرانسه پایین است.

 «بنیامین گرویوکس»، سخنگوی دولت فرانسه روز چهارشنبه در پاسخ به حملات ترامپ به ماکرون گفت: «داشتیم یاد ۱۳۰ نفر از هم‌میهنانمان که سه سال پیش در پاریس ترور شدند را گرامی می‌داشتیم؛ بنابراین به زبان انگلیسی می‌گویم: "مناسب بود نجابت نشان داده می‌شد".»

ترامپ در روزهای گذشته انتقاد از ماکرون را که پیشنهاد داده کشورهای اروپایی برای تضمین دفاع از خود یک نیروی نظامی مشترک تشکیل دهند، شدت بخشیده است.

رئیس‌جمهور آمریکا طرح تشکیل ارتش اروپایی برای دفاع از کشورهای قاره سبز در برابر آمریکا، روسیه و چین را «بسیار توهین‌آمیز» توصیف کرده است.

منبع: انتخاب برچسب ها: ماکرون ، حملات لفظی ، دولت زیر دست ، متکی آمریکا ، ترامپ

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ماکرون حملات لفظی دولت زیر دست متکی آمریکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس

پس از چند روز تحصن و تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که همچنان نیز ادامه دارد، این جنبش دانشجویی به فرانسه نیز راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، دانشجویان معترض در فرانسه به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که تا کنون نزدیک به ۳۵ هزار شهید در غزه بر جای گذاشته است، خواستار پایان سرکوب صداهای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه هستند.

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند