Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: دو ماه قبل بود که صدای اعتراض بیماران کلیوی به دلیل افزایش چند برابری قیمت دارو‌ها از گوشه و کنار شهر‌های مختلف به گوش می‌رسید، بیمارانی که پس از انتظار و تحمل درد و رنج‌های فراوان بیماری به امید بهبود یافتن، پیوند کلیه انجام داده و با سد گرانی دارو مواجه شده بودند.

بررسی‌های میدانی خبرگزاری فارس نیز گویای افزایش قیمت چند برابری تعدادی از دارو‌های این بیماران بود، همچنین اظهارات مسئولان انجمن بیماران کلیوی نیز این موضوع را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی دارو‌ها

محمدسعید الموسوی عضو هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص مشکلات بیماران پیوند کلیه اظهار داشت: طی روز‌های گذشته با افزایش قیمت دارو‌های این بیماران مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: بر اساس قانون ۹۰ درصد از هزینه‌های تامین دارو‌ها باید توسط سازمان‌های بیمه‌گر تقبل شود، اما متاسفانه آنقدر دارو گران شده است که بسیاری از بیماران توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

عضو هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه به طور روزانه سهم پرداختی بیماران نیز افزایش پیدا می‌کند، توضیح داد: برخی از بیماران پیوند کلیه برای تهیه دو قلم داروی حیاتی باید ماهانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان بپردازند که عموما این افراد از اقشار متوسط جامعه بوده و توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

الموسوی تصریح کرد: هزینه‌های ماهانه ویزیت پزشکان و آزمایش‌ها نیز برای این افراد سنگین است به طوری که بیماران دیگر رغبتی به انجام پیوند کلیه از خود نشان نمی‌دهند و انجام دیالیز مشکلات چند برابری برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در دسترس نبودن و کمبود دارو‌ها مشکلات زیادی را برای بیماران پیوند کلیه به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: برای بیماران دیالیزی با کمبود محلول‌ها و همچنین ناکافی بودن صافی‌ها مواجه هستیم و مستعمل بودن دستگاه‌های دیالیزی مشکلات این افراد را دو چندان کرده است.

عضو هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی افزود:‌سهم پرداختی بیمار برای تهیه دارو روز به روز بیشتر می‌شود و با ادامه این روند افراد دیگر قادر به تامین دارو‌های مورد نیاز خود نخواهند بود به طوری که در حال حاضر شکایات زیادی از بیماران شهرستانی در این باره به ما ارائه می‌شود.

الموسوی خاطرنشان کرد: دارو‌های بیماران پیوند کلیه به صورت آهسته آهسته گران شده است به طوریکه در حال حاضر داروی «سلسپت» که قیمت دو ماه قبل آن ۱۸۰ هزار تومان بوده در حال حاضر با مبلغ ۳۸۰ هزار تومان به دست بیماران می‌رسد.

عقب نشینی ۲۰۰هزار تومانی قیمت دارو‌ها

پس از گذشت دو ماه از آغاز مشکلات بیماران و انتشار گزارش‌هایی درباره افزایش قیمت دارو‌های بیماران کلیوی در خبرگزاری فارس، مسئولان وزارت بهداشت از عقب‌نشینی قیمت دارو‌های مورد نیاز این افراد خبر دادند. پیش از این خبرنگار فارس در نشست‌ها و گفتگو‌های مختلف پیگیرگرانی این دارو‌ها شده بود.

مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اعلام این خبر، افزود: در راستای اهداف ارزشمند برنامه تحول نظام سلامت، حفاظت مالی از بیماران و دسترسی به خدمات سلامت و با همراهی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده، قیمت دارو‌های پیوند کاهش یافت.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: این تلاش‌ها در جهت کاهش قیمت دارو، کمک زیادی به بیماران پیوند خواهد کرد و این بیماران با فرانشیزی که قبلا می‌پرداختند، داروهایشان را تامین می‌کنند.

شادنوش عنوان کرد: وزارت بهداشت در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی به بیماران پیوند تلاش کرده و در این زمینه گام‌های موثرتری نیز خواهد برداشت.

«سلسپت» درانتظار ارزان شدن

داریوش آرمان رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره نوسانات اخیر قیمت دارو‌های بیماران کلیوی اظهار داشت: دارو‌های «مای‌فورتیک»، «سلسپت» و داروی «راپامیون» از جمله اصلی‌ترین دارو‌های نگهدارنده پیوند کلیه‌ها به شمار می‌روند که طی ماه‌های گذشته با افزایش قیمت ناگهانی همراه بود.

وی افزود: با پیگیری رسانه‌ها و تدابیر مسئولان وزارت بهداشت، قیمت این دارو‌ها طی روز‌های گذشته به روال سابق برگشته است و داروی راپامیون از حدود یک ماه قبل به صورت رایگان به دست بیماران می‌رسد، همچنین هزینه داروی مایفورتیک که به قیمت ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود به روال قبل برگشت و اکنون بیماران برای تهیه این دارو‌ها مبلغی حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد: با صحبتی که با مسئولان وزارت بهداشت انجام شده است قول مساعد داده‌اند که طی روز‌های آینده قیمت داروی «سلسپت» نیز به روال سابق برگردد تا مشکلات بیماران کاهش پیدا کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت دارو بیماران کلیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی، سرپرست اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کم فروشی و گران فروشی خط قرمز سازمان غذا و دارو است، گفت: با توجه به تغییر مؤلفه‌های تأثیر گذار بر قیمت فرآورده‌ها، تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را به منظور حفظ زنجیره تأمین و با رویکرد حمایت از مردم مدیریت کنیم.

وی افزود: سیاست ارزی شیرخشک اطفال سال گذشته از ارز ۴۲۰۰ به ارز ترجیحی نوع دوم ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر پیدا کرد و متعاقباً قیمت‌های جدید ابلاغ شد با توجه به اینکه قیمت افزایش پیدا کرده بود سازمان غذا و دارو بخش عمده‌ای از مابه التفاوت این افزایش قیمت را تحت پوشش یارانه ارزی قرار داد.

سرپرست اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: در خصوص فرآورده‌های وارداتی، پس از عبور بیش از ۶ ماه از طرح که با مدیریت خوبی به نفع مردم انجام شد و فرآورده‌های که با ارز قبلی تأمین شده بودند، با قیمت قبلی به فروش رسید می‌توانیم به تدریج قیمت جدید را ابلاغ کنیم. لذا، اگر چه به طور طبیعی افزایش قیمت وجود دارد، اما مردم هم تأیید خواهند کرد که نسبت به تورم و افزایش قیمت محصولات دیگر، محسوس نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • گلایه بیماران از افزایش قیمت داروی سفالکسین
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست‌های ارزی
  • جان دوباره پدر به ۳ بیمار
  • حیات دوباره با اهدا عضو