Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - در دومین بخش از مرور چهره‌های تاثیرگذار تاریخ باشگاه پرسپولیس، 10 چهره دیگر این باشگاه مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش وب سایت نود، باشگاه پرسپولیس از جمله باشگاه‌های قدیمی، پرافتخار و پرهوادار محسوب می‌شود که تاثیر به سزایی در فوتبال ایران داشته است به بهانه نمایش درخشان پرسپولیس در این دوره لیگ قهرمانان، 30 چهره تاثیرگذار این باشگاه در طول تاریخ مرور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب در 3 بخش ارائه می‌شود که در قسمت اول از چهره 16-30 مرور شد.

لازم به توضیح است که مشابه چنین کاری برای باشگاه استقلال در روزهای آتی انجام خواهد شد.

15- مهدی مهدوی کیا:

مهدی مهدوی‌کیا از جمله‌ اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس است.این بازیکن در سالهای ابتدایی فوتبال خود در پرسپولیس حضور داشت و پس از آن به فوتبال اروپا رفت و بعد از حضور طولانی مدت در آلمان در بازگشت به فوتبال ایران با پیراهن پرسپولیس از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. دوره اول مهدوی‌کیا در پرسپولیس، با دومین دوره قابل قیاس نبود.این بازیکن عضو کلیدی پرسپولیس پر مهره و پر افتخار پرسپولیس در دهه 70 بود که همراه این تیم 2 بار به قهرمانی رسید و در نیم فصل دوم لیگ 78-1377 به بوخوم آلمان رفت. اما در بازگشت به ایران در پرسپولیس بحران زده دهه 70 نتوانست افتخارات گذشته را تکرار کند. و با چشمان گریان با ناکامی در فینال جام حذفی 92-1391 به حضور خود در میادین رسمی خاتمه داد.

14-علی دایی:

علی دایی نیز در 2 مقطع در پرسپولیس حضور داشت.این بازیکن سال 73 به پرسپولیس پیوست و در قهرمانی پرسپولیس در سال 74، موثرترین نقش را داشت.علی دایی در سال 75 پرسپولیس را ترک کرد و در لیگ سوم در بازگشت به فوتبال ایران مجددا به این تیم ملحق شد و عنوان آقای گلی با این تیم بدست آورد.علی دایی بیش از 40  گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده و یکی از گلزنان برتر تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید.

علی دایی به عنوان مربی نیز در 2 مقطع در پرسپولیس فعالیت کرد که در نوبت اول، 2 بار قهرمان جام حذفی شد و در بار دوم نیز نایب قهرمان لیگ سیزدهم شد.

13- علی عبده:

علی عبده موسس باشگاه پرسپولیس است که از اواخر دهه 40 تصمیم گرفت تا این باشگاه به صورت حرفه‌ای در رشته فوتبال فعالیت کند و با به خدمت گرفتن بازیکنان شاهین این تیم را تبدیل به یکی از قطبهای فوتبال ایران کرد.

12-هواداران:

در تاریخ فوتبال ایران، تیمهای قدرتمند زیادی ظهور کردند ولی به دلیل نداشتن جایگاه مردمی از فوتبال ایران محو شدند.پرسپولیس یکی از پرطرفدارترین تیمهای فوتبال ایران محسوب می‌شود و هواداران که یار دوازدهم این تیم به حساب می‌آیند تاثیر زیادی در موفقیت در این تیم داشته‌اند.بازیکنان تیمهای رقیب پرسپولیس، همیشه از جو سنگین و حتی ترسناک ورزشگاه در دیدار با پرسپولیس یاد کرده‌اند.

از معروفترین هواداران این تیم می‌توان به محمد نایب عباسی معروف به ممدبوقی اشاره کرد.

 

11- سید جلال حسینی:

سید جلال حسینی در ابتدای لیگ دوازدهم به پرسپولیس پیوست و 2 فصل در این تیم حضور داشت.سید جلال در این مدت نمایش خوبی از خود در پرسپولیس به جای گذاشت ولی موفقیت قابل ذکری برای پرسپولیس کسب نکرد و به لیگ قطر رفت اما مدافع با تجربه پرسپولیس در لیگ شانزدهم و در زمان حضور برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس بازگشت و 2 فصل پیاپی به عنوان کاپیتان، فاتح لیگ و سوپرجام شد.پرسپولیس در لیگهای شانزدهم و هفدهم با اتکا به سید جلال حسینی عنوان بهترین خط دفاع لیگ را نیز به خود اختصاص داد.

شماره 4 سرخپوشان در فینالیست شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2018 نقش به سزایی داشت و علاوه بر ارائه بازیهای خوب در خط دفاع، گلهای حیاتی و نجات‌بخش برای این تیم به ثمر رساند.

10-کریم باقری:

کریم باقری نیز مانند اکثر لژیونرهای ایران در دو مقطع قبل و بعد از لژیونر شدن در پرسپولیس حضور داشت.او ابتدا در سال 75 با پرسپولیس به قهرمانی رسید و پس از آن جزو اولین نسل بازیکنهای ایرانی بوندس‌لیگا به آلمان رفت اما در بازگشت به ایران حضور طولانی مدت در پرسپولیس داشت و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کرد.کریم باقری از دومین دوره لیگ برتر تا دهمین دوره در پرسپولیس حضور داشت و نقش پررنگی در قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم ایفا کرد.کریم 2 بار نیز قهرمانی جام حذفی را با پرسپولیس تجربه کرد.

9-پرویز دهداری:

پرویز دهداری که به عنوان معلم اخلاق از آن یاد می‌شود اولین مربی تاریخ باشگاه پرسپولیس است ولی تاثیرگذاری این مربی تنها از این بٌعد نیست. علت اصلی قدرت و جایگاه مردمی پرسپولیس  در همان سالهای اول شکل‌گیری این بود که با حضور ستاره‌های شاهین، پرسپولیس میراث‌‌دار تیم محبوب و پرقدرت شاهین شد و یکی از افرادی که در این اتفاق نقش به سزایی داشت پرویز دهداری بود.

پرویز دهداری به همراه عباس اکرامی و امیر مسعود برومند دو چهره دیگر سرشناس تاریخ باشگاه شاهین با هماهنگی با علی عبده موسس باشگاه پرسپولیس به منظور جلوگیری از پراکنده شدن ستاره‌های این تیم، تصمیم به انتقال دسته جمعی بازیکنان شاهین به پرسپولیس گرفتند و بدین طریق بازیکنان درجه یک آن مقطع نظیر همایون بهزادی، حمید شیرزادگان، حمید جاسمیان، حسین کلانی و... پرسپولیسی شدند.

8-ناصر محمدخانی:

ناصر محمدخانی مهاجم غیرقابل مهار فوتبال ایران در دهه 60 محسوب می‌شود.این بازیکن یکی از ارکان ارائه فوتبال زیبا و تهاجمی پرسپولیس در آن دهه است.محمدخانی همراه با پرسپولیس 3 بار قهرمان جام باشگاههای تهران، 1 بار قهرمان جام حذفی تهران، یک نوبت قهرمان جام حذفی ایران و همچنین نیز فاتح جام در جام باشگاههای آسیا شد. محمدخانی که با شماره 8 بازی می‌کرد باعث پرطرفدار شدن و مقبولیت این شماره شد تا پس از او بسیاری از چهره‌های موفق باشگاه نظیر مجتبی محرمی، مهدی هاشمی‌نسب و علی کریمی این شماره پیراهن را انتخاب کنند.

محمدخانی پس از خداحافظی از فوتبال در سال 72، به مدت 9 سال در کادر فنی پرسپولیس حضور داشت.

7-صفر ایرانپاک:

صفر ایرانپاک نیز یکی از بازیکنانی است که از خانواده شاهین به پرسپولیس پیوست.این بازیکن یک مهاجم بی‌نظیر بود و سومین گلزن برتر تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود.ایرانپاک عنوان بهترین گلزن تاریخ شهرآورد را نیز در اختیار دارد.ایرانپاک با پرسپولیس 3 بار قهرمان لیگ کشور و یک نوبت قهرمان جام حذفی تهران شد.او تجربه آقای گلی در جام باشگاههای تهران و لیگ را نیز دارد.

6-علی کریمی:

از علی کریمی می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیتهای تاریخ پرسپولیس نام برد.این بازیکن پس از آنکه در سال 76 در فوتبال داخل سالن چهره شد به پرسپولیس پیوست ولی در آن سال پرسپولیس از لیگ کنار کشید تا این بازیکن از سال 77 برای اولین بار با پیراهن پرسپولیس به میدان رود و با دریبلهای ویرانگر خود هر خط دفاعی را به هم بریزد.علی کریمی بی‌تردید بهترین بازیکن پرسپولیس در سالهای پایانی دهه هفتاد بود و به همراه این تیم 2 بار قهرمان ایران شد و پس از آن به فوتبال امارات و آلمان رفت.

جادوگر در بازگشت به ایران در لیگهای هشتم، یازدهم و دوازدهم در پرسپولیس حضور داشت.گلهای تاثیرگذار این بازیکن در دربی، باعث محبوبیت مضاعف او شد.در هر مقطعی، بازیکنانی به سبب حضور در یک تیم، باعث جذب هوادار می‌شوند که علی کریمی با توجه به سبک بازی و شخصیت خاصش سالهای سال این نقش را برای پرسپولیس ایفا کرد و همین امر تاثیرگذاری این بازیکن را بیشتر می‌کند.

60610

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: پرسپولیس داخلی اختصاصی جلال حسینی علی کریمی علی دایی مهدی مهدوی کیا کریم باقری ناصر محمدخانی پرویز دهداری صفر ایرانپاک جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته مسابقات و حواشی لیگ از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باید روز جمعه ۷ اردیبهشت در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک به مصاف هم بروند. ساعتی قبل خبری مبنی بر عدم حضور هواداران در این بازی در برخی از رسانه‌ها منتشر شد که محمدرضا غفاری رئیس هیأت فوتبال استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر این موضوع را تکذیب کرد.

غفاری در این رابطه اظهار داشت: تا به این لحظه هیچ نامه‌ای مبنی بر عدم حضور هواداران در بازی دو تیم آلومینیوم و پرسپولیس دریافت نکرده‌ایم و ورزشگاه امام خمینی (ره) را آماده حضور هواداران در این بازی خواهیم کرد.

او ادامه داد: تاکنون اصلاً صحبتی مبنی بر عدم حضور هواداران را دریافت نکرده‌ایم و به محض مهیا شدن شرایط، بلیت فروشی انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6086575

دیگر خبرها

  • عاشقانه پرسپولیس - اوسمار وارد مراحل جدی شد!
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می شود
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • پیشنهاد قطری برای ۳ بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس
  • پیشنهاد مشترک باشگاه قطری به سه بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس
  • پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال
  • پیشنهاد مشترک یک باشگاه قطری به سه بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس
  • بازگشت مدافع تاثیرگذار به نیمکت آلومینیوم
  • طعنه ستاره WWE به وین رونی در حضور او؛ چه بلایی سرت آمده؟!
  • حضور طناز طباطبایی در فیلم جدید کارگردان سریال یاغی