Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@12:37:33 GMT

رسانه ها دیده بانان واقعی جامعه

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۹۱۱

رسانه ها دیده بانان واقعی جامعه

به گزارش ایکنا از کرمان به نقل از خبرگزاری ایرنا ،مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و از ارکان اساسی پیشرفت، تعالی و بازتاب دهنده آمال و واقعیات های یک جامعه است.
وجود بیش از 300 نشریه و 60 پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان کرمان موقعیت ممتازی برای این استان پهناور در عرصه خبر و اطلاع رسانی در کشور فراهم کرده، هرچند مشکلات اقتصادی موجب شده تا تعداد کمتری از رسانه های استان در چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برگزاری چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان زمان بسیار مناسبی برای ارائه محصولات و آشنایی علاقه مندان و مخاطبان با اصحاب رسانه بشمار می رود تا با مخاطبان خود رودرو به ملاقات بنشینند.
مطبوعات و رسانه های کرمان بویژه رسانه های کاغذی این روزها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند و شنیدن دغدغه ها و نظرات آنها در شرایط کنونی، می تواند پنجره ای برای حل مشکلات این قشر فرهنگی زحمتکش بگشاید.
*مطبوعات برای جلب بیشتر مخاطبان جذابیت ایجاد کنند
دبیر تحریریه نشریه پیام ما با اشاره به لزوم برپایی نمایشگاه برای رسانه ها و مطبوعات گفت: نمایشگاه بهترین محل برای آشنایی عموم مردم با رسانه ها بشمار می رود که باید از این فرصت استفاده کرد.
رضا عبادی زاده افزود: افراد ضمن آشنایی با مطبوعات می توانند مطالبات خود را با رسانه ها در میان بگذارند تا مسئولان پاسخگوی آنها باشند.
وی تاکید کرد: دست اندرکاران رسانه و مطبوعات در نمایشگاه موقعیت خوبی برای شنیدن حرف جامعه دارند، اگر چه ارتباط عموم با رسانه ها زیاد گرم نیست.
این فعال مطبوعاتی ادامه داد: عملکرد مطبوعات و رسانه ها باعث جذب مخاطب می شود و باید برای جلب مردم و مخاطبان در کار خود جذابیت ایجاد کنیم.
وی گفت: مطبوعات ضمن قانونمداری باید صدای جامعه باشند، اما برخی محدودیت ها موجب شده که نتوانند حرف خود را به درستی بیان کنند.
عبادی زاده با اشاره به وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی رسانه ها افزود: حقوق پایین و مشکلات بیمه خبرنگاران و هزینه های گزاف کاغذ و چاپ فعالیت رسانه ها و مطبوعات را با مشکل و رکود مواجه ساخته است.
وی تصریح کرد: مطبوعات باید با کار حرفه ای شرایط سخت فعلی را پشت سر بگذارند و دولت نیز با پشتیبانی های خود این رکن مهم جامعه را حمایت کند.
*مخاطبان به شناخت رسانه ها از نیازهای جامعه کمک می کنند
مدیر مسئول هفته نامه مهر کریمان نیز گفت: نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان محلی برای شناخت مطبوعات و ارتقای سواد رسانه ای جامعه است.
حدیث یزدی زاده تاکید کرد: حضور افراد در نمایشگاه آنها را به خرید و خواندن نشریه ترغیب می کند که مطبوعات نیز مانند کتاب در سبد خانوار قرار گیرد.
وی اظهار کرد: ارتباط نزدیک مردم با رسانه ها در شناخت سوژه های خبری و موضوعات روز و نیازهای جامعه بسیار موثر است و رسانه ها نیز باید این فرصت را مغتنم بشمارند.
مدیر مسئول هفته نامه مهر کریمان با اشاره به لزوم توجه به سلایق مخاطبان تاکید کرد: مخاطب به یک نشریه دلگرمی می دهد و باعث می شود آن نشریه رشد و ارتقا پیدا کند.
وی افزود: حضور مردم در نمایشگاه مطبوعات به ما امید می دهد که با شرایط دشوار پیش آمده، چراغ روزنامه و مطبوعات را روشن نگه داریم.
این فعال روزنامه نگاری تصریح کرد: دولت به کمک مطبوعات و رسانه ها بشتابد و در تهیه اقلامی چون زینک و کاغذ ارزان قیمت به آنها کمک کند.
یزدی زاده بیان کرد: به دلیل همزمانی نمایشگاه کتاب و مطبوعات استقبال مناسب بوده و مسئولان باید در نمایشگاه های آینده تسهیلات و زیرساخت های مناسب تری برای برگزاری بهتر برنامه ریزی کنند.
*مطبوعات برای جذب نسل جوان در اطلاع رسانی شفاف عمل کنند
عضو هیات تحریریه روزنامه واقعه گفت: مردم به رغم مشکلات فکری و کاری هنوز به امر خبر و اطلاع رسانی گرایش دارند و برگزاری نمایشگاه مطبوعات تاثیر خوبی در جذب مخاطبان دارد.
حسن قائدی افزود: برگزاری چنین برنامه ها و محفلی سبب آشنایی اصحاب رسانه با یکدیگر و تعامل بهتر با یکدیگر می شود.
وی تصریح کرد: گفت و گو و مواجه رودروی بازدیدکنندگان و حضور آنها در غرفه های مطبوعات و رسانه آنها را در جریان این کار خطیر و حساس قرار می دهد.
خبرنگار روزنامه واقعه بیان کرد: مسئولان نیز با حضور در نمایشگاه در جریان تحلیل اخبار و گزارش ها قرار می گیرند تا در تصمصم گیری های خود آنها را لحاظ کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نشریات همواره دغدغه اقتصادی دارند باید سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی بخش از اعتبارات خود را به آگهی های مطبوعاتی اختصاص دهند.
قائدی با اشاره به حضور پررنگ مردم در نمایشگاه کتاب و مطبوعات افزود: نسل جدید امروز با وجود فضای مجازی نیاز به مطالعه و آشنایی با مطبوعات دارد و باید با شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع و صحیح آنها را در تصمیم گیری و ساخت کشور مشارکت دهیم.
وی گفت: مشکلاتی نظیر فاصله زیاد نمایشگاه از مرکز شهر، ضعف امکاناتی همچون اینترنت و رفت آمد مشاهده می شود که امیدواریم در سالهای بعد برطرف شود.
*کار تیمی در مطبوعات کرمان دنبال شود
سردبیر هفته نامه صفحه یک گفت: مطبوعات و رسانه ها با فعالیت خود همواره در معرض دید و نمایش هستند و گاهی نیاز است اصحاب رسانه دور یکدیگر جمع شوند تا از حال هم باخبر باشند.
منصور میرحسینی با اشاره به تعدد نشریات و رسانه ها در استان کرمان افزود: برخی از نشریات فقط برای چاپ آگهی منتشر می‌شوند و این روند اطلاع رسانی و خبر را در حاشیه قرار می دهد.
وی افزود: خواندن نشریات هم در کشور و هم در استان کرمان کاهش پیدا کرده است و باید برای رفع این معضل با کار تیمی نشریات تخصصی و با کیفیت منتشر شوند.
فعال پیشکسوت مطبوعات کرمان اظهار کرد: با هزینه های سنگین چاپ، انتشار و توزیع مطبوعات، تنها آن دسته از مطبوعات که کار حرفه ای و جدی را دنبال می کنند در عرصه باقی می مانند و به نوعی غربالگری انجام می شود.
وی افزود: خود سانسوری آفت رسانه ها و مطبوعات است و باعث می شود فضای مجازی جای نشریات رسمی را بگیرد.
میرحسینی گفت: نمایشگاه مطبوعات و رسانه های امسال بازدید کننده خوبی داشته و حتی توانستیم تقاضای اشتراک داشته باشیم.
چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان همزمان با هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان از 19 تا 24 آبان در مجتمع نمایشگاهی جنوب شرق کرمان برپا شده است. 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا فرهنگی مطبوعات کتاب نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا آرامی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئول بسیج رسانه استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها، تاکید کرد: تمام دلسوزان کشور باید در قالب اقشار مختلف بسیج فعال باشند تا کارها با روحیه بسیجی پیش رود

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید روحیه بسیجی و شعار ما می‌توانیم را در جامعه ترویج دهند، افزود: فعالان بسیج رسانه باید کارها را با ضوابط یک بسیجی انجام دهند انجام کارها با روحیه بسیجی سبب استحکام و تقویت کارها می‌شود.

امام جمعه گرمسار در ادامه تاکید کرد: رسانه‌ها و فعالان این عرصه واسطه‌های رسیدن اخبار به مردم هستند می‌توانند باعث خرابی کارها شوند یا پیشرفت و آبادی و لذا باید گفت کار خبرنگاران بسیار حساس است و می‌بایست دقت فراوانی در آن داشت.

آرامی خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی بسیج رسانه برای مردم و رسانه نگاران شهرستان گرمسار شد و ابراز کرد: بسیج همواره مظلومیت‌های خاص خودش را داشته و دارد بخشی از این مظلومیت به دلیل فتنه‌هایی می‌باشد که توسط دشمن و عوامل او بر علیه بسیج ایجاد شده است.

کد خبر 6087454

دیگر خبرها

  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • قانون نانوشته!
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم