Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

حسین افسر معاون دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، ضمن تبریک سالروز هفته کتاب و کتابخوانی به دوستداران ، فعالان و دست اندرکاران عرصه ی کتاب ، علم ودانش، عنوان کرد: کتاب خوب باعث جلوگیری از نابودی دانش بشری  می شودو بعنوان میراثی ارزشمند و ماندگار فراروی نسل های بعدی قرار می گیرد و تجارب واندوخته هایی که با رنج و زحمت بدست آمده به آنان منتقل می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود:کتاب آینه ای تمام نما از تجربه ها، آموخته ها، دانستنی ها و علوم مختلفی است که دیگران به رنج فراوان بر صفحه ماندگار آن به جا گذاشته و چون هدیه ای گرانبها به دست ما رسانیده اند. پس به جاست که آن تلاش های گذشته را ارج نهیم و قدر کتاب را بدانیم.

افسر، اضافه کرد: کتاب و کتاب خواندن می تواند هم غذایی برای روح انسان باشد و نیروی تازه ای بدان ببخشد و هم انگیزه سالم و قوی را در او ایجاد کند.

وی، یادآور شد: در واقع نقطه شروع ایجاد عشق و علاقه به کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می گردد؛ به طور طبیعی والدین علاقه مند به کتاب فرزندانی دوستدار مطالعه خواهند داشت و عکس آن نیز می تواندصادق باشد.

معاونت دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان،گفت:  اقداماتی را در زمینه ترویج کتابخوانی در مجموعه ی سازمانی انجام داده ایم از جمله ایجاد ایستگاه مطالعه، اهداء کتاب،برگزاری مسابقات کتابخوانی ، تهیه کتابخانه دیجیتال... .

 حسین افسر، تصریح کرد: پیشنهاداتی هم به مراجع و مسئولان و دست اندرکارانی که در امر کتاب و کتابخوانی استان نقش ایفاء می کنند داشته که به بخشی از آن اشاره می شود، از جمله اینکه:1- ترویج کتاب خوانی با کتاب های کوچک. 2- چراکه  الان خلاصه کردن کتاب های بزرگ و ساده کردن کتاب های دشوار، در دنیا معمول است. 3- تنوع کتاب های خوب با نگارشی روان برای تمام سطوح سنی 4- دسترسی آسان آحاد مردم به مراکز کتابخانه ای ، مثلا در مسجد هر محله ای ایستگاههای مطالعه کتاب با تنوع و آموزنده ایجاد شود و چنانچه از قبل بوده نسبت به تامین کتاب مناسب برای آنجا مساعدت شود  5- ایجاد ایستگاههای مطالعه در مراکز و مجامع پرجمعیت مثل مراکز تجاری، درمانی، مسافربری، ادارات و ارگانهایی که دارای ارباب رجوع فراوان هستند 6-  هراداره و ارگانی( دولتی و غیردولتی) برای کارکنان و خانواده و فرزندانشان اقداماتی از این دست انجام دهد. بنظر می رسدبا انجام این موارد به ترویج کتاب و کتابخوانی بعنوان یک ضرورت زندگی کمک خواهدشد.

وی در پایان، عنوان کرد: عرائض خود را با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) به پایان می برم، ایشان می فرمایند: " حقیقت آن است که کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده‌هاى بشرى و گنجینه‌ى بزرگ‌ترین ثروت‌هاى بشر یعنى دانش و تحقیق است. دین و دنیاى بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تأمین و تغذیه مى‌شود و فرآیند کمال بشرى به وسیله‌ى کتاب تحقق مى‌یابد."4/10/72

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند

آیت الله علیرضا اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: اخذ مالیات از شهروندان و فعالان اقتصادی باید با عمران آبادانی شهر‌ها همراه باشد و عمران و آبادانی شهر‌ها جلوی چشم شهروندان رخ دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به وظایف نظام اسلامی در قبال مردم و جامعه گفت: نظام اسلامی در حوزه جمع آوری مالیات، ایجاد امنیت، پاکسازی و سالم‌سازی شهروندان و جامعه و همچنین آباد کردن جامعه و شهروندان وظایف سنگینی به عهده دارد و باید در تمامی این عرصه‌ها ایفای نقش کند.

وی در ادامه به ابعاد مختلف نظام مالیاتی پرداخت و گفت: یکی از این اضلاع، بعد فرهنگی و ارزشی اخذ مالیات در جامعه و بین شهروندان است و باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود جامعه با آمادگی بیشتری مالیات پرداخت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • بهترین رژیم غذایی برای مغز
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند