Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي کهگيلويه و بويراحمد گفت: 950 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي روستايي و عشايري از ابتداي سال گذشته تاکنون در اين استان پرداخت شده است.

پروانه نيک مرام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بهمن سال قبل تاکنون سهميه ابلاغي تسهيلات اشتغالزايي روستايي و عشايري به اين استان از محل صندوق توسعه ملي در فاز نخست يک هزار و 70 ميليارد ريال بوده که از اين ميزان 88 درصد محقق و پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ميزان انعقاد قرارداد با متقاضيان طرح هاي اشتغال روستايي و عشايري کهگيلويه و بويراحمد در اين مدت يک هزار و 180 ميليارد ريال بوده است.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي کهگيلويه و بويراحمد بيان کرد: هم اينک به 878 طرح اشتغال روستايي و عشايري اين استان با اشتغالزايي سه هزار و 224 نفر تسهيلات پرداخت شده است.
نيک مرام عنوان کرد: 21 طرح مرغداري گوشتي و تخم گذار در کميته فني اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي کهگيلويه و بويراحمد بررسي شده اما تاکنون از سوي بانک هاي عامل استان تسهيلات مورد نياز براي اجراي آنها پرداخت نشده است.
وي ابراز داشت: با توجه به پيگيري هاي انجام شده در 2 وزارتخانه کار و جهاد کشاورزي تصميم به پرداخت تسهيلات اين طرح ها گرفته شد.
نيک مرام گفت: مرحله دوم تسهيلات اشتغالزايي روستايي و عشايري کهگيلويه و بويراحمد به مبلغ يک هزار و 70 ميليارد ريال به طور 100 درصد به استان تعلق گرفته که در هفته هاي آينده ابلاغ خواهد شد.
وي افزود: سه هزار و 60 ميليارد ريال تسهيلات از محل هاي مختلف براي ايجاد اشتغال در کهگيلويه و بويراحمد اختصاص يافت که 30 درصد آن براي اجراي طرح ‌هاي ملي در وزارتخانه کار باقي ماند و در فاز نخست نيز يک هزار و 70 ميليارد ريال از محل اشتغال روستايي و عشايري در کهگيلويه و بويراحمد جذب شده است.
نيک مرام بيان کرد: سهم کهگيلويه و بويراحمد از تسهيلات اشتغال فراگير 2 هزار و 100 ميليارد ريال است که از اين ميزان تاکنون 84 ميليارد ريال پرداخت و منجر به اشتغالزايي 501 نفر شده است.
مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) کهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: تمامي بانک هاي عامل استان در زمينه پرداخت تسهيلات اشتغال اين نهاد حمايتي موفق عمل کرده اند.
فريد محبي اظهار داشت: در بند «د» تبصره 16 قانون بودجه سال 1396 حدود 456 ميليارد ريال اعتبار اشتغال کميته امداد امام خميني (ره) استان بوده که از اين ميزان 430 ميليارد ريال ابلاغ شد.
وي افزود: 100 درصد اين ميزان اعتبار از سوي بانک هاي عامل کهگيلويه و بويراحمد پرداخت شد که در کشور يک رکورد است.
مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) کهگيلويه و بويراحمد بيان کرد: در بند «ب» تبصره 16 حدود 350 ميليارد ريال اعتبار اشتغال کميته امداد اين استان است که از اين ميزان افزون بر 330 ميليارد ريال از سوي بانک هاي مرکزي به استان ابلاغ شده است.
محبي عنوان کرد: بانک هاي عامل کهگيلويه و بويراحمد افزون بر 340 ميليارد ريال از اين ميزان را ابلاغ کرده اند.
وي ابراز داشت: معادل اين مبلغ از سوي کميته امداد امام خميني (ره) کهگيلويه و بويراحمد پرونده تشکيل و به بانک هاي عامل استان معرفي شده است.
محبي گفت: تاکنون 80 ميليارد و 900 ميليون ريال از اين ميزان تسهيلات پرداخت شده و مابقي نيز در حال پرداخت است.
وي اظهار داشت: از 2 محل منابع مالي کميته امداد امام خميني (ره) کهگيلويه و بويراحمد و تسهيلات بانکي تاکنون 256 ميليارد و 800 ميليون ريال اعتبار اشتغالزايي جذب شده است.
محبي افزود: تاکنون يک هزار و 321 طرح اشتغالزايي از سوي کميته امداد امام خميني (ره) کهگيلويه و بويراحمد در اين استان اجرا شده است.
وي بيان کرد: پنج ماه ابتداي سال گذشته رتبه کميته امداد امام خميني (ره) کهگيلويه و بويراحمد در زمينه جذب منابع بانکي براي ايجاد اشتغال چهارم کشور بود و در مدت مشابه امسال نيز رتبه نخست را کسب کرد.
محبي عنوان کرد: کل اعتبار اختصاص يافته به کميته امداد امام خميني (ره) کهگيلويه و بويراحمد در قانون حمايت از توسعه اشتغال روستايي و عشايري 738 ميليارد و 210
ميليون ريال بوده است.
وي ابراز داشت: 928 ميليارد و 100 ميليون ريال پرونده طرح هاي اشتغال روستايي و عشايري در کهگيلويه و بويراحمد تشکيل و به بانک هاي عامل استان معرفي شده است.
محبي گفت: از اين ميزان 472 ميليارد و 30 ميليون ريال پرونده طرح هاي اشتغال روستايي و عشايري در کارگروه ملي اشتغال تصويب شده است.
32 هزار و 719 خانوار با جمعيتي افزون بر 78 هزار نفر مستمري بگير کميته امداد امام خميني (ره) کهگيلويه و بويراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعيت 12 هزار و 600 نيز خدمات تک يا چند موردي در طول سال ارائه مي ‌شود.
9 درصد از جمعيت استان زير پوشش اين نهاد حمايتي هستند.
18 هزار سالمند بالاي 60 سال و يک هزار و 200 بيمار صعب‌العلاج زير پوشش کميته امداد اين استان هستند.
75 درصد افراد زير پوشش کميته امداد امام خميني (ره) کهگيلويه و بويراحمد روستايي، 23 درصد شهري و 2 درصد نيز عشاير است.
شهرستان بهمئي با 18 درصد و گچساران نيز با سه درصد به ترتيب بيشترين و کمترين افراد زير پوشش کميته امداد امام خميني (ره) در کهگيلويه و بويراحمد را به خود اختصاص داده‌ اند.
9868/6110
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است