Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@15:51:53 GMT

وقف به یک سرمایه عظیم اجتماعی در کشور تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۰۸۳

وقف به یک سرمایه عظیم اجتماعی در کشور تبدیل شده است

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان گفت: امروزه وقف در کشور ما به یک سرمایه عظیم اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از روابط عمومی اوقاف گیلان، دکتر جبار کوچکی نژاد، به مناسبت دهه وقف ( 23آبان) با حضور در اداره کل اوقاف گیلان با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: فرهنگ وقف در جامعه اسلامی مقارن با قصد قربت الهی و جلب رضایت خداوند و کسب ثواب اخروی است.

 

وی اظهار داشت: دیگر خواهی و نوعدوستی مهمترین خصیصه وقف و وجه تمایز وقف در فرهنگ اسلامی با کارهای عام المنفعه و امور خیریه در ادیان و مذاهب دیگر است.

 

کوچکی نژاد خاطرنشان ساخت: ترویج سنت حسنه وقف و ترغیب مردم جامعه در عمل به آن بعد از انقلاب اسلامی در کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

 وی گفت: وقف، سنتی است که با گسترش آن بسیاری از مشکلات مردم و دردمندان جامعه حل خواهد شد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: امروزه وقف با ایجاد زمینه‌های بروز مسئولیت پذیری اجتماعی، به یک سرمایه عظیم اجتماعی تبدیل شده و و مورد توجه و اهمیت واقفان است.

 

کوچکی نژاد، خواستار کمک بیشتر اداره کل اوقاف گیلان به مساجد شد و گفت: درخواست های بسیاری برای کمک به مساجد به دفاتر نمایندگان مجلس می‌رسد.

 

علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز با بیان اینکه سازمان اوقاف در نگاه اول یک نهاد مذهبی و فرهنگی است، خاطرنشان ساخت: سازمان اوقاف از بستر خدمت به اهل بیت و قرآن کریم، به دنبال رفع نیازهای روز جامعه، تقویت ارکان اقتصادی جامعه اسلامی، مبارزه با فقر و توزیع عادلانه ثروت است.

 

 وی تاکید کرد: کارکردهای سازمان اوقاف نشات گرفته از فلسفه فرهنگ مترقی وقف است.

 

مديركل اداره اوقاف و امورخيريه گيلان اظهار داشت: فرهنگ وقف ظرفیت عظیمی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد که باید مورد توجه مسئولان، سیاستگزاران و برنامه ریز و کارگزاران نظام باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده اعلام کرد: مردم به سازمان اوقاف اعتماد دارند و سازمان اوقاف هم پیوسته به دنبال جلب اعتماد مردم است.

 

در پایان این جلسه لوح تقدیری از سوی نماینده مردم رشت به حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان اهدا شد.

 

پایان پیام/162

منبع: شبستان

کلیدواژه: خوزستان تبریز ۲۰۱۸ استان همدان طرح 550 هزار هکتاری هفته کتاب و کتابخوانی پاییز خرم آباد شیراز ایران دهه وقف جبار کوچکی نژاد اوقاف گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اسکندری ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: تحقق دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به همت تولیدگران، کارگران و جامعه کارگری صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید یا مشارکت مردم بیان کرد: جامعه کارگری نقش فزاینده و محوری در تحقق شعار سال و مردمی سازی تولید دارد.

اسکندری با بیان اینکه تولید و اشتغال مساله راهبردی کشور است، گفت: جهش تولید با مشارکت مردم و مردمی سازی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه راهبرد اساسی دشمن فروپاشی تولید و اقتصاد کشور است، افزود: با کمک و مشارکت مردم در تولید می‌توان کشور را بن بست اقتصادی خارج کرد.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه منافع ملی حول سه محور ایمان، امید و اتحاد می چرخد، گفت: مشارکت مردم زمانی محقق می‌شود که سرمایه، همت و ابتکار مردم پای کار باشد.

اسکندری با بیان اینکه بسیج منجر به همدلی، وفاق و هم افزایی جامعه کار و تولید می‌شود، اضافه کرد: با تفکر و فرهنگ بسیجی محقق می‌توان گره بسیاری از مشکلات را گشود.

وی از برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری خبر داد و افزود: شهید اسدالله ابراهیمی شهید شاخص کار و تولید در سال جاری انتخاب شده است.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های این هفته کارخانه محور است، گفت: رویکرد برنامه‌های امسال با رویکرد تبیینی، امید آفرینی و خدمت رسانی است.

به گفته اسکندری، معرفی دستاوردهای عملکرد جامعه کار و تولید و نقش جامعه کار و تولید در تحقق شعار سال از اهداف برپایی برنامه‌ها است.

مسؤول سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به دیدار جامعه کارگری با مقام معظم رهبری افزود: حدود ۵۰ نفر از کارگران گیلانی در این دیدار حضور خواهند داشت.

وی از برگزاری میز خدمت ویژه کار و کارگری در این استان خبر داد و بیان کرد: میز خدمت با دو محور رفع مشکل کارگران و رسیدگی به امور کارگران و رفع موانع تولید با حضور متولیان کار و تولید برگزار می‌شود.

اسکندری با اشاره به برخی برنامه‌های هفته کارگری اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدای کارگری، همایش تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان و شهرستان‌ها به جهت ارج نهادن به جامعه کارگری و هم توسعه فرهنگ کار و کارگری، تکریم زنان کارگر و کارآفرین، ویزیت رایگان کارگران در شهرک‌های صنعت، برگزاری اردوی راویان پیشرفت با حضور دانش آموزان در شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های تولید، رزمایش مواسات، برگزاری رزمایش شیفت ایثار با حضور گروه‌های جهادی، برگزاری نشست‌های تبیینی و اندیشه ورزی با رویکرد امید آفرینی و تبیین نقش کارگران در تولید و برگزاری اردوی راویان پیشرفت ویژه اصحاب رسانه به جهت روایت پیشرفت و امید آفرینی هم در سطح ملی و هم در سطح استانی تنها بخشی از برنامه‌های این هفته است.

کد خبر 6086371

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • بده بستان رشوه در نظام اداری کشور؛ چرا ایرانی‌ها رشوه می‌دهند؟
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است