Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:20:00 GMT

بنیاد بین المللی مادر در راه ثبت جایزه نوبل

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۱۲۳

بنیاد بین المللی مادر در راه ثبت جایزه نوبل

شهرکرد- ایرنا- بنیانگذار بنیاد بین المللی مادر با اشاره به تلاش این بنیاد برای ثبت جایزه نوبل مادر گفت: این پیشنهاد از سوی هیات مدیره جایزه نوبل در حال بررسی است.

غلامرضا محمدی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این پیشنهاد یک ماه گذشته به هیات مدیره مستقر در کشور سوئد ارائه شده است و انتظار می رود برای تکریم جایگاه والای مادر با نظر موافق اعضا به ثبت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین انتخاب مادر شایسته دنیا را از دیگر برنامه های این بنیاد اعلام کرد و گفت: این رقابت بین 6 مادر از پنج قاره جهان هر 2 سال یکبار انجام می گیرد که نخستین دوره آن سال 2020 برگزار خواهد شد.
محمدی با بیان اینکه ایران بعنوان موسس بنیاد بین المللی مادر همواره یک نماینده در رقابت مادر شایسته دنیا دارد، تصریح کرد: از همین رو از قاره آسیا 2 مادر و از هر قاره نیز یک مادر نمونه برای انتخاب مادر شایسته دنیا حضور پیدا می کند.
بنیانگذار بنیاد مادر از ثبت این بنیاد در 74 کشور دنیا خبر داد و گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا از نخستین کشورهایی بودند که با ثبت این بنیاد در کشورهای خود موافقت کرده و در این حوزه فعال شده اند.
محمدی با اشاره به شناسایی یکهزار و 680 مادر نمونه در استانهای کشور اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا از هر استانی یک مادر نمونه انتخاب تا پس از ارزیابی های لازم یک مادر بعنوان نماینده ایران برای شرکت در مسابقه مادر شایسته دنیا معرفی شود.
وی، ارائه الگوهای موفق از مادران و نهادینه کردن فرهنگ احترام به مقام مادر را از مهمترین اهداف این سازمان مردم نهاد عنوان کرد و گفت: بنیاد بین المللی مادر فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرده و در این مدت تلاش کرده است تا قداست و جایگاه مادر را در جامعه بیش از پیش تقویت کند.
محمدی با بیان اینکه بنیاد مادر وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست، تاکید کرد: فعالیت سیاسی و هرگونه تبعیض از لحاظ زبان، رنگ، ملیت، قومیت، فرهنگ، عقیده و مذهب در بنیاد مادر ممنوع است.
به گزارش ایرنا، آشناسازی بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش مادر، تبیین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه ایده آل، پررنگ ساختن مسئولیت های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، ایجاد مراکز مشاوره برای مادران به منظور رفع تنگناهای آنان از نظر فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، درمانی، معنوی و خانوادگی، فراهم کردن زمینه آموزش از مهدکودک تا سطوح دانشگاهی، انتخاب مادران نمونه و برگزاری بزرگداشت، تجلیل و قدرشناسی از آنها از اهداف بنیاد بین المللی مادر است.
اهداف و شاخص های این بنیاد بین المللی تاکنون به 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده و مجله پیام مادر بعنوان مجله رسمی این بنیاد به 2 زبان فارسی و انگلیسی در کتابخانه ملی سوئد به ثبت رسیده است.
7363/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی مادر بنیاد بین المللی جایزه نوبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتی دا سوگنی» کشور ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این پویانمایی ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشورهای ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویاهای شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویاهای اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • (ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار