Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@14:41:38 GMT

پدر مرد عنکبوتی درگذشت +عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۱۴۳

پدر مرد عنکبوتی درگذشت +عکس

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، درگاه اینترنتی روزنامه گاردین اعلام کرد: استن لی، مرد افسانه ای و خالق کمیک مارول در 12 نوامبر در سن 95 سالگی در لس آنجلس درگذشت.

 

او نویسنده داستان‌های مصور بود و نقش مهمی در خلق کاراکترهای مشهوری چون «مرد آهنی»، «چهار شگفت‌انگیز»، «مرد عنکبوتی» و «مردان ایکس» داشت، شخصیت های داستانی او بیش از نیم قرن است که در ایالات متحده و در سراسر جهان محبوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مردم ابرقهرمانان را معرفی کرد که همه آنها متفاوت بودند: جنسیت، سن، حتی کهکشان هایی که در آن ها صحنه ها اتفاق می افتاد، متفاوت بود، اما همه آنها دریک چیز متحد بودند: تمایل به نجات جهان ما بدون در نظر گرفتن هزینه آن.

 

 

 

 

 

این نویسنده با پیوند دادن داستان‌های متفاوت و درگیر کردن شخصیت‌های این داستان‌ها در دنیای ابرقهرمانی مارول چهره فرهنگ عامه غرب را تغییر داد و دنیای ابرقهرمانی مارول را به یکی از محبوب‌ترین سوژه‌های سینما و تلویزیون تبدیل کرد. در دنیای او مرزی وجود نداشت و شخصیت‌های هر داستان به راحتی به دنیای دیگر قهرمان‌ها وارد می‌شدند.

 

لی سال 1922 به دنیا آمد و کودکی را در دوران رکورد بزرگ اقتصادی گذراند. او خیلی زود و از 17 سالگی به دنیای نویسندگی داستان‌های مصور روی آورد و پله‌های ترقی را در این صنعت با شتاب بالا رفت.

 

او پس از سه دهه نوشتن بی‌وقفه و خلق داستان‌های بی‌شمار تصمیم گرفت تا آثارش را خودش منتشر کند و ماورل کامیکس را بنا نهاد.

 

سال 1980 بود که لی به لس‌آنجلس نقل مکان کرد به این امید که به دنیای سینما و تلویزیون وارد شود. او در طول 2 دهه بعدی زندگی با رقابت دشواری روبه‌رو بود، چرا که کمپانی رقیبش با ابرقهرمان‌هایی مثل بتمن و سوپرمن بازار را در اختیار داشت.

 

او برای رسیدن به موفقیت راه دشواری پیش رو داشت و کارهای ناکامی هم انجام داد که از آن جمله می‌توان به فیلم کم بودجه «چهار شگفت‌انگیز» در سال 1994 اشاره کرد. اما سرانجام سال 2000 با فیلم موفق «مردان ایکس» به کارگردانی برایان سینگر ورق برگشت و زنجیره‌ای از فیلم‌های ابرقهرمانی مارول در سال‌های بعد به پای ثابت پرفروش‌های گیشه تابستان سینما تبدیل شدند.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مرد عنکبوتی سینما اقتصاد اقتصاد گاردین عکس تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا به شاهد ۱۳۶، «کلاشنیکف دنیای پهپادها» می‌گویند؟

ارزان، با قابلیت پیمایش مسافت‌های طولانی و اشباع پدافند دفاعی دشمن؛ پهپاد‌های انتحاری شاهد ۱۳۶ جمهوری اسلامی ایران امروزه به ابزاری پرکاربرد در جنگ‌ها تبدیل شده‌اند.

به گزارش یورونیوز؛ پهپاد شاهد ۱۳۶ جمهوری اسلامی ایران که تا همین چهار سال پیش کاملا ناشناخته بود، امروزه به معروفترین پهپاد جنگی دنیا تبدیل شده است؛ پهپادی که در حملات تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل ده‌ها فروند از آن به کار گرفته شد.

توصیف پهپاد شاهد ۱۳۸ در رسانه‌های غرب

شاهد ۱۳۶ با بال‌های مثلثی شکل و موتور پروانه‌ای کوچکش بسیار آسیب‌پذیر است. سرعتش هم بسیار پایین و حدود ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. در حالی که جت‌های جنگنده اسرائیل که روز شنبه در عملیات دفاعی این پهپاد‌ها را سرنگون‌کردند، قادرند با سرعت دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کنند.

در نتیجه این پهپاد‌ها به راحتی به وسیله موشک‌ها و مسلسل‌های پدافند هوایی یا موشک‌های هوا به هوای جنگنده‌ها قابل رهگیری و سرنگونی است.

همچنین اندازه ۳.۵ متری و بال‌های ۲.۵ متریش، شناسایی آن را برای رادار‌ها آسان می‌کند و، چون المانی برای استتار آن طراحی نشده، از دسترس رادار‌ها دور نمی‌ماند.

پهپاد شاهد ۱۳۸ در آسمان

کُند و آسیب‌پذیر، اما ارزان

چه به وسیله جی‌پی‌اس (GPS) هدایت شود و چه به وسیله معادل روس آن گلوناس (Glonass) و یا حتی با بی‌دو (BeiDou) چین و یا معادل اروپایی آن‌ها گالیله (Galileo)، این پهپاد‌ها به راحتی به وسیله سامانه‌های مکان‌یاب به دام می‌افتند.

مهندسان ایرانی برای فائق آمدن بر این مشکل تلاش کردند تا با استفاده از ارتباط ماهواره‌ای و یا تراشه‌های ۴G، امکان کنترل از راه دور آن را فراهم آورند.

در نتیجه قدرت پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ در سرعت، توانایی استتار و توانایی تسلیحاتی آن‌ها نیست، بلکه در بهای ارزان حدود ۲۰ هزار دلاری است که موجب محبوبیت آن‌ها شده است.

استفاده ده‌ها و یا حتی صد‌ها فروند از این پهپاد‌های ارزان‌قیمت می‌تواند سامانه‌های پدافند هوایی را اشباع کند. در این صورت با توجه به توانایی این پهپاد‌ها در حمل ۵۰ کیلوگرم مواد منفجره و در وزن در مجموع ۲۰۰ کیلوگرمی آن‌ها، عبور تنها یک پهپاد از سپر پدافند هوایی می‌تواند آسیب مورد نظر را به مواضع دشمن بزند.

به همین دلیل هم سربازان به شاهد ۱۳۶ لقب «کلاشینکف پهپاد‌ها» دادند. کلاشینکف سلاح تهاجمی تولید شوروی سابق است که هنوز هم به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لانچر پرتاب پهپاد شاهد ۱۳۶

آستانه را پایین می‌آورد و هزینه‌تراشی می‌کند

نقطه قوت دیگر این پهپاد‌ها برد آن‌ها است. شاهد ۱۳۶ به دلیل سرعت پایین، مصرف سوخت کمی دارد. همین امر به آن اجازه پیمودن مسافت‌های طولانی را می‌دهد. بنابر تخمین سازمان‌های اطلاعاتی غربی و بسته به تنظیمات پهپاد‌ها، آن‌ها می‌توانند به اهدافی در فاصله هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر از نقطه پرتاب حمله کنند.

پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ در حملات شنبه شب سپاه پاسداران به اسرائیل از خاک ایران پرتاب شدند و مسافتی به طول دست‌کم ۹۰۰ کیلومتر را از جمله بر فراز عراق طی کردند. آین امر همچنین به این پهپاد‌ها امکان می‌دهد تا از مسیر‌های غیر مستقیم و از محدوده‌هایی که کمتر تحت نظارت قرار دارند برای حمله به اهداف استفاده کنند.

اورلین دوشن، مشاور امور ژئوپولیتیک و دفاعی می‌گوید: «پهپاد‌های شاهد آستانه را نه تنها برای مهاجم به دلیل قیمت پایین‌شان، بلکه برای مدافع نیز پایین می‌آورند، زیرا او را ترغیب می‌کنند که از سیستم پدافند دفاعی و موشک‌های ارزانتری برای مقابله استفاده کند.»

همچنین استفاده از این پهپاد‌ها در جنگ‌های فرسایشی با اجبار مدافع به استفاده از موشک‌های گران‌قیمت برای مقابله، ممکن است سبب تحمیل هزینه‌های گزافی به دشمن شود.

مشخصات پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶

دیگر خبرها

  • تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏
  • ۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • ۳۰ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • چرا به شاهد ۱۳۶، «کلاشنیکف دنیای پهپادها» می‌گویند؟
  • مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور
  • چرا به شاهد ۱۳۶، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟
  • رومن رینز و پروژه‌ای بزرگ خارج از دنیای WWE
  • «زنگ آخر» و «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، از تلویزیون
  • ۲۹ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • رکوردهای جالب و ماندگار در دنیای فوتبال / فیلم