Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@10:17:41 GMT

ژاپن از کره جنوبی شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۱۵۹

ژاپن می گوید به دلیل کمک های مالی غیرقانونی که کره جنوبی در اختیار شرکت های کشتی سازی این کشور قرار می دهد، علیه کره به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است. آفتاب‌‌نیوز : روزنامه ژاپن تایمز روز پنجشنبه گزارش کرد این کشور در شکایت خود آورده است که کره جنوبی به اشکال غیرقانونی کمک های مالی را در اختیار این شرکت ها قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در شکایت دولت ژاپن علیه کره جنوبی به سازمان تجارت جهانی آمده است که این کشور کمک های خود را در اختیار شرکت های مذکور، کارخانه های سازنده نفتکش و کشتی های حامل گاز طبیعی مایع ( ال ان جی ) قرار می دهد و در زمینه های مختلف از تحقیقات ذی ربط گرفته تا تولید این کشتی ها به آنها کمک می کند.
گزارش ادامه می دهد چنین کمک هایی به انواع مختلف و به طرق غیرمجاز دراختیار شرکت های کشتی سازی قرار می گیرد و باعث می شود تا آنها از توان رقابتی بالایی در دریاها به نسبت دیگر شرکت ها برخوردار شوند.
ژاپن می افزاید کره جنوبی نه تنها به شرکت های خود بلکه به شرکت های کشورهای دیگر و مشتریان نیز کمک ها و حمایت های خرید و فروش می دهد تا معاملات بین آنها انجام شود و به این شکل شبکه فروش های شبیه سازی بوجود می آورد.
گزارش ژاپن حکایت از آن دارد که کره جنوبی وام ها و حمایت های مالی را از سال 2007 میلادی به این طرف در اختیار شرکت های ذی ربط از جمله شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو قرار داده است.
شرکت های کشتی سازی کره جنوبی برای بالا بردن توان رقابتی خود بخصوص دربرابر چین در یک دهه گذشته زیرساخت های خود را به گفته ژاپن با همین کمک ها بازسازی کرده اند.
به گزارش ایرنا کره جنوبی به مدت 2 ماه فرصت دارد تا به این شکایت رسیدگی و آن را حل و فصل کند در غیراین صورت یک کمیته ویژه سازمان تجارت جهانی مسوول قضاوت درباره آن خواهد بود.

کد خبر: ۵۵۶۸۰۰ تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ژاپن کره جنوبی سازمان تجارت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید افغانستان به تیم ملی ایران/تلاش سامورایی برای فرار از رسوایی

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز دوشنبه برگزار می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی در گروه‌های C و D مشخص شود.

ژاپن به دنبال فرار از رسوایی

در گروه C از ساعت ۱۴:۳۰ تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان خواهد رفت و قرقیزستان برابر کره جنوبی صف آرایی می‌کند.

در این گروه تاجیکستان و قرقیزستان با ۴ امتیاز اول و دوم هستند. ژاپن با ۳ امتیاز سوم است و کره جنوبی هم بدون امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

به نظر نمی‌رسد تیم قرقیزستان که عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته است در دیدار برابر کره جنوبی با مشکل خاصی مواجه شود و در صورتی که موفق به کسب امتیاز شود صعودش به یک چهارم نهایی قطعی خواهد شد.

در سوی دیگر اما ژاپن برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی محکوم به پیروزی است و باید بتواند از سد تاجیکستان عبور کند. ژاپن در صورتی با نتیجه تساوی می‌تواند راهی مرحله یک چهارم نهایی شود که قرقیزستان در دیدار برابر کره جنوبی شکست بخورد.

افغانستان چشم به بازیکنان ایران دارد

در گروه D از ساعت ۱۷:۳۰ تیم ملی فوتسال کشورمان باید با کویت دیدار کند و تیم‌های بحرین و افغانستان هم به مصاف هم خواهند رفت.

در این گروه تیم ملی کشورمان با ۶ امتیاز صدرنشین است و صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده است. کویت با ۴ امتیاز دوم است. افغانستان با یک امتیاز در رده سوم قرار دارد و بحرین بدون امتیاز در انتهای جدول حضور دارد.

صدرنشینی شاگردان وحید شمسایی در این دیدار تنها در صورتی به خطر می‌افتد که کویت بتواند برابر ایران به برتری برسد.

در دیگر بازی هم افغانستان با هدایت مربی ایرانی خود مجید مرتضایی تلاش می‌کند بتواند برابر بحرین به برتری برسد و امیدوار باشد که کویت برابر تیم ملی ایران شکست بخورد تا بتواند به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به کویت به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و به یکی از شگفتی‌های این جام تبدیل شود.

کد خبر 6084717

دیگر خبرها

  • حذف ژاپن و کره جنوبی؛ شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد
  • ایران- کویت، امروز ۱۷:۳۰؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • ایران- کویت ، امروز 17:30؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • امید افغانستان به تیم ملی ایران/تلاش سامورایی برای فرار از رسوایی
  • ◄ 3 هزار فروند کشتی نیاز داریم اما دست روی دست گذاشته ایم!
  • برد پرگل «ژاپن» و حذف «کره»/ بازگشت سامورایی به تنظیمات کارخانه!