Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 24 آبان ماه در یکصد و نهمین جلسه ستاد شاماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند علیرغم ادای نماز و گرفتن روزه کسانیکه در امانت خیانت کنند منافق و خائن محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه امانتداری از ویژگی‌ها و مولفه‌های یک انسان مسلمان به شمار می‌رود، افزود: کسی که مرتکب خیانت شود طبق فرمایش رسول خدا منافق محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: دروغگویی در سخن نیز از دیگر خصلت‌های فرد منافق است و کسانی که وعده و وعید بدهند و بر عهد خود عمل نکنند منافق هستند چرا که وفای به عهد از ویژگی‌های بارز انسان مؤمن است.
وی با بیان اینکه برخی از مدیران وعده می‌دهند و به عهد خود عمل نمی‌کنند، عنوان کرد: متأسفانه هیچ ستاد و مسئولی پیگیر این موضوع نیست و بسیاری از وعده‌های مدیران به فراموشی سپرده می‌شود.
حجت‌الاسلام کرمی در ادامه ماه ربیع‌الاول را فرصت مناسبی برای تبلیغ دین دانست و بیان کرد: برخلاف نظر و عقیده کسانی که دین را به سلیقه خود تفسیر می‌کنند باید مجالس دینی فرصتی برای تبلیغ درست دین اسلام، تفسیر قرآن کریم و ترویج ارزش‌های ناب محمدی باشد و مبلغین، امامان جمعه و جماعت و روحانیون باید از فرصت ماه ربیع‌الاول در این مسیر بهره ببرند.
وی عنوان کرد: عده‌ای افراد کج فهم سعی در ایجاد شبهه بر مجالس و محافل دینی ما دارند بنابراین باید سعی شود با تبلیغات قوی‌تری به تبلیغ و ترویج مباحث دینی بپردازیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: ماه ربیع‌الاول همچنین فرصتی برای سیاستگذاری در حوزه معرفتی است و بی‌شک مردم خود برگزارکننده برنامه‌های ماه مولود هستند و مسئولان باید این برنامه‌ها را برای ترویج اخلاق و سنت پیامبر اکرم(ص) حمایت و کمک کنند.
مباحث فرهنگی و قرآنی باید به خود مردم واگذار شود
وی با اشاره به نقش اثرگذار مردم در برنامه های دینی و مذهبی اعلام کرد: مباحث فرهنگی و قرآنی باید به خود مردم واگذار شود و دستگاه‌های اداری نباید تصدی‌گری کنند.
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی چندین برنامه را در مناطق روستایی برنامه‌ریزی کرده تا در ایام ماه ربیع‌الاول برگزار کند، افزود: در اصل این برنامه‌ها با همراهی خود مردم برگزار می‌شود و باید مردم را به مشارکت دعوت کرد.
وی ماه ربیع الاول را فرصتی مناسب برای دستیابی انسجام و تقویت هویت دینی و ملی و ترویج اندیشه‌های ناب اسلام برای مسلمانان به ویژه نسل جوان است.
تنوعی در اشعار مراسم شاد مذهبی وجود ندارد
حجت‌الاسلام اصغر شایسته دستجردی معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در برنامه‌های عزاداری و مدیحه‌سرایی‌های ویژه عزاداری تنوع وجود دارد اما تنوعی در اشعاری که در مراسم و برنامه‌های شاد مذهبی دیده نمی‌شود که باید این امر مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در مراسم اربعین امسال فعالیت‌های گسترده‌ای از سوی کمیته‌های آموزشی و فرهنگی و سایر کمیته‌ها انجام شد، افزود: گرچه ارائه غذا در موکب‌های اربعین اقدامی پسندیده و کمکی به زائران است اما تنها نباید به نذرهای شکمی توجه شود و زائران باید با نذرهای فرهنگی و اقلام فرهنگی نیز تغذیه فکری می‌شدند.
وی عنوان کرد: استان کردستان یک استان فرهنگی است و باید زائرانی که از این استان راهی اربعین می‌شدند هدیه‌ای فرهنگی حتی در حد یک کتاب قرآن یا ادعیه از استان دریافت می‌کردند.
معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان عبور زائران خارجی از استان کردستان به اربعین حسینی را امری قابل توجه دانست و بیان کرد: لازم بود هدایایی فرهنگی حتی‌الامکان با زبان انگلیسی به زائران خارجی داده می‌شد تا فرهنگی بودن استان کردستان در دید زائران خارجی نیز تجلی می‌کرد.
حجت‌الاسلام شایسته یادآور شد: جلسات ستاد شئون فرهنگی در استان مرتب و منظم برگزار می‌شوند و لازم است مناسبت‌های هر ماه بررسی و براساس مناسبت‌های هر ماه مسئولان اداراتی که با مناسبت ماه مربوطه مرتبط هستند به عنوان مهمان به جلسات دعوت شوند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی ماه ربیع الاول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری شاهرودی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه پیشرفت باید در چهار چوب‌های فرهنگی و دینی اتفاق بیفتد، ابراز داشت: برای تحقق این مهم نیازمند به تدوین پیوست‌های فرهنگی هستیم.

وی ضمن بیان اینکه دچار تضاد بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی هستیم، افزود: برای گذار از این مرحله باید مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت برنامه ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه ریل پیشرفت استان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد، ابراز داشت: می‌توانیم در این زمینه به الگو سرآمد برای کل کشور تبدیل شویم.

میرباقری شاهرودی ضمن بیان اینکه برای تحقق این مهم تشکیل اتاق فکر با حضور هیأت‌های اندیشه ورز ضروری است، تصریح کرد: مباحث فرهنگی و دینی باید مشخص و پیشرفت و توسعه بر بستر آنها صورت گیرد.

وی ضمن بیان اینکه الگو سرمایه داری یکی از مباحثی که باعث تضعیف بیش از پیش قشر ضعیف و متوسط مردم خواهد شد، افزود: این الگوها باید به تدوین پیوست‌های فرهنگی منتهی شود.

کد خبر 6087766

دیگر خبرها

  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی