Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، احمد حسین زادگان در جلسه کمیته ویژه مرکبات استان با اشاره به این که در شرایط کنونی؛ ارزآوری و تقویت پول ملی یک ضرورت است، عنوان کرد: توسعه صادرات و ارزآوری یکی از اولویت های دولت و استان است.

سرپرست استانداری مازندران با بیان این که دشمن به دنبال تضعیف پول ملی و ایجاد اخلال در اقتصاد کشور است، افزود: باید حمایت های لازم صورت گیرد تا تولید کنندگان و صادرکنندگان این بخش با صدور محصولات خود در تامین ارز مورد نیاز استان به نحو موثر نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زادگان بر ضرورت تشکیل یک اتاق عملیات ویژه برای رفع موانع صادرات تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: موضوع مشوق های صادراتی، مسایل گمرکات، بازاریابی در کشورهای هدف، موضوع قرنطینه، تسهیل فرآیندهای اداری و ... از مسایلی است که باید از طریق اتاق عملیات ویژه برای توسعه صادرات با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به این که وظیفه دولت؛ تسهیل گری و شناسایی موانع و رفع آن است و باید زمینه را برای تحقق قابلیت های صادراتی در حوزه مرکبات و کیوی به صورت عملیاتی فراهم کنیم، گفت: حجم تولید مرکبات در مازندران بالاست و باید در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی موثرتر عمل کنیم.

سرپرست استانداری مازندران با تاکید بر این که برای توسعه صادرات باید موانع واقعی را شناسایی و رفع کرد، افزود: باید افراد قوی و موثر را برای تجمیع ظرفیت ها در حوزه صادرات مرکبات و کیوی در قالب یک کنسرسیوم به همکاری جدی طلبید.

در ادامه حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این جلسه با اشاره به این که مازندران بالغ بر ۷ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارد، گفت: از این رقم؛ محصول مرکبات با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و کیوی با ۱۸۰ هزار تن تولید از اهمیت خاصی در میان تولیدات کشاورزی برخوردار است.

خیریانپور وجود ۳ بندر فعال با ۲۸ اسکله و ظرفیت ۱۳ میلیون تن را یک ظرفیت برای صادرات محصولات مختلف استان بویژه مرکبات و کیوی دانست و خاطرنشان ساخت: دولت امسال بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صادرکنندگان حوزه کشاورزی در نظر گرفته است.

وی با اعلام این که در سال گذشته بالغ بر ۲۳ هزار تن مرکبات و ۱۱۰ هزار تن کیوی استان صادر شده است، یادآور شد: باید در صادرات مرکبات بیش از پیش فعال عمل کنیم و در خصوص بازرگانی داخلی در کمیته مرکبات تصمیم گرفتیم تا نهادهای مسئول فعال تر عمل نمایند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز تقویت پول ملی دولت مرکبات مشوق های صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی از شناسایی موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و رفع تدریجی در وزارت اقتصاد خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم بازیان در خصوص واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا گفت: رویکرد دولت و رئیس جمهور استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی و سپردن کار به مردم بویژه در حوزه‌های اقتصادی و در بنگاه‌هایی است که از نظر ماهیت با اراده، سرمایه، مهارت و توانمندی مردم اداره می شوند. مشخصا بنگاه‌هایی که دولت نه تنها سهام مدیریتی بلکه سهام قابل‌توجه و معناداری نیز ندارد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی افزود: این سهام‌ باید با لحاظ تمامی جوانب به ذی‌نفعان بنگاه‌ها واگذار شود. برای برون رفت از این شرایط با توجه به امتداد 50 ساله‌ای که دولت به لحاظ داشتن سهام‌ تودلی همواره در مدیریت این شرکت‌ها دخالت داشته باید تدابیر جامع و مانعی اندیشیده شود که خصوصی سازی درباره این موضوع کار کارشناسی انجام می‌دهد.

بازیان ادامه داد: طبق گفته رئیس جمهور، دولت اصل را بر خروج از این نوع مدیریت‌ها گذاشته است. موانعی در این مسیر وجود دارد که باید شناخته و به تدریج و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برداشته شود. اراده این موضوع ایجاد شده و مجموعه‌های مختلف در وزارت اقتصاد آن را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است