Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:21:40 GMT

اعتصاب در شرکت هواپیمایی الجزایر و افزایش تنش درآن

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۲۹۹

اعتصاب در شرکت هواپیمایی الجزایر و افزایش تنش درآن

الجزیره-ایرنا- شماری از نیروهای فنی و مهندسان شرکت هواپیمایی الجزایر از ابتدای هفته جاری ، ضمن تکرار برخی خواسته های صنفی و از جمله درخواست برای افزایش دستمزدشان، دست به اعتصاب زدند که این باواکنش شدید مقام های این شرکت مواجه شد.

به گزارش ایرنا، شرکت هواپیمایی الجزایر که یک شرکت دولتی است، سال 1962 و در همان سالی که الجزایر به استقلال دست یافت، تاسیس شد و بنا بر اعلام این شرکت، اکنون سالانه بیش از 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1میلیون مسافر را به وسیله 59 فروند هواپیمای خود جابجا می کند.هواپیماهای این شرکت به 71 فرودگاه در جهان و 32 فرودگاه در داخل الجزایر پرواز می کنند.
این شرکت از حدود یک سال پیش با اعتصاب شماری از کارکنانش مواجه بوده است .زمستان گذشته شمار زیادی از مهمانداران این شرکت اقدام به اعتصاب کردند.
خبرگزاری رسمی الجزایر (واج) چند روز پیش اعلام کرد ، نیروهای فنی و تعمیر و نگهداری شرکت هواپیمایی الجزایر خواسته ها و اعتراض هایی در خصوص حقوق و مزایایشان دارند و خواستار رسیدگی مسئولان شرکت به آن شده اند.
«احمد بوتومی » رئیس اتحادیه نیروهای فنی، تعمیر و نگهداری هواپیماهای شرکت هواپیمایی الجزایر گفت، حدود 120 مهندس و مکانیک هواپیما که حدود 90 درصد کل نیروهای این بخش را تشکیل می دهند، از صبح روز یکشنبه به صورت خودجوش و سازمان نیافته و بدون اطلاع اتحادیه یا مشورت با آن، اقدام به اعتصاب کردند و خواستار رسیدگی فوری به خواسته هایشان هستند.

** خواسته های اعتصاب کنندگان
اتحادیه نیروهای فنی، تعمیر و نگهداری شرکت هواپیمایی الجزایر از دو سال پیش سه خواسته اصلی داشته اند، این سه خواسته عبارت است از، بازگشت به قانون نظام طبقه بندی مشاغل و پرداخت حقوق و پاداش بر اساس توافق این شرکت با اتحادیه، تسریع در استخدام نیروهای قرارداد موقت و متوقف کردن اخراج کارکنان و کاهش حقوق آن ها که این اتحادیه آن را ظالمانه و بدون دلیل منطقی می داند.
«بخوش علاشی » مدیر عامل شرکت هواپیمایی الجزایر در روز نخست اعتصاب شماری از نیروهای فنی این شرکت اعلام کرد، اوضاع مالی کنونی این شرکت اجازه افزایش حقوق کارکنان را نمی دهد، شرکت این خواسته کارکنان را مدنظر و در اولویت های آینده خود قرار می دهد و در عین حال به زودی مقام های قضایی را در جریان این امر قرار می دهد تا دادگاه در این خصوص تصمیم گیری کند.

** تعلیق از کار شماری از اعتصاب کنندگان
با ادامه اعتصاب شماری از نیروهای فنی، شرکت هواپیمایی الجزایر روز سه شنبه با غیر قانونی اعلام کردن این اعتصاب ها، بالاخره تصمیم گرفت آن ها را از کار تعلیق کند .علاشی رئیس این شرکت، تاکید کرد این اقدام کارکنان بخش فنی ،غیر قانونی است. روزنامه الخبر در این خصوص نوشت، شرکت هواپیمایی ابتدا 10 نفر را از کار معلق کرد و بعد شمار افراد معلق شده به 14 نفر رسید.

** گسترده شدن دامنه اعتصاب ها
دایره اعتصاب نیروهای فنی با اعلام تعلیق از کار شماری از کارکنان بخش فنی ، در روز چهارم آن گسترده تر شد و جدا از پایتخت، برخی کارکنان بخش تعمیر و نگهداری هواپیمایی شرکت الجزایر در استان ها ی دیگر نیز به اعتصاب پیوستند .
تارنمای «الشروق» الجزایر نوشت، سه شنبه شب حدود 200 مکانیک و مهندس بخش تعمیر و نگهداری شرکت هواپیمایی الجزایر در اعتراض به تعلیق از کار همکارانشان به صورت گروهی استعفا کردند .
استعفا کنندگان گفته اند، شرکت توجهی به درخواست آن ها برای مذاکره و گفت و گو جهت حل مشکلات ندارد. «احمد بوتومی» رئیس اتحادیه نیروهای فنی و تعمیر و نگهداری شرکت هواپیمایی الجزایر در این خصوص گفت، کارکنان با توجه به نوع برخورد شرکت به اعتصاب ادامه دادند و با این حال این اتحادیه خواستار گفت و گوی مستقیم و بدون پیش شرط با مسئولان است.
از سوی دیگر یکی از مسئولان شرکت هواپیمایی الجزایرگفت، درهای گفت و گو و مذاکره از همان روز نخست باز بوده اما هنوز زمانی برای دیدار با نمایندگان کارکنان تعیین نشده است.کارمندان باید متوجه باشند شرکت از نظر مادی در شرایط سختی به سر می برد وهمه باید منتظر بهبود شرایط اقتصادی شرکت باشند تا به خواسته هایشان برسند زیرا در چنین شرایطی تحقق خواسته های آن ها میسر نیست.
با اینکه بر اساس اعلام مسئولان شرکت هواپیمایی الجزایر هنوز پروازها به صورت عادی انجام می شود و هنوز اختلالی در برنامه پروازها به وجود نیامده است اما رسانه های الجزایری نوشته اند، بیم آن می رود در صورت حل نشدن این مشکل و عدم حصول توافق میان اعتصاب کنندگان و مسئولان این شرکت، بسیاری از پروازهای این شرکت لغو شود.
خاورم **2041**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شركت هواپيمايي الجزاير اعتصاب نيروهاي فني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا برای مدیریت سوخت در پروازهای «هما»

به گزارش خبرگزاری مهر، سالانه هواپیمایی جمهوری اسلامی تحت ممیزی «EU-ETS» از سوی اتحادیه اروپا و «CORSIA» از سوی سازمان بین‌المللی هوانوردی ایکائو برای تمامی پروازهای بین‌المللی، قرار می‌گیرد.

هدف این ممیزی، نظارت بر نحوه و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و اعمال قوانین بین‌المللی در راستای حفظ محیط زیست است تا از قرار گرفتن سطح انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان قابل قبول، اطمینان حاصل شود.

با انجام ممیزی‌های سالانه توسط نهادهای بین‌المللی فوق و بررسی میزان کربن انتشار یافته، اگر این میزان در سطح قابل قبول از سوی ممیزان قرار نگیرد، شرکت‌های هواپیمایی مشمول جریمه و متعاقباً اعمال محدودیت‌هایی در انجام پروازهای خود خواهند شد.

با توجه به نوع انجام پروازهای بین‌المللی هما، هواپیمایی جمهوری اسلامی، ملزم به رعایت این الزامات بوده و از این رو سالانه مورد ارزیابی ممیزان اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.

مکاتبه با شرکت GMBH Verification EST در کشور آلمان برای عقد قرارداد برای چگونگی انجام ممیزی، برگزاری جلسات مشترک کارشناسی‌با نمایندگان واحدهای سوخت و سیستم‌های اطلاعات مدیریت،بررسی و تحلیل‌های عملیاتی داده‌ها از جمله اقدامات اولیه بود که از ابتدای سال گذشته توسط اداره ایمنی پرواز و استاندارد عملیات هما انجام شد. با وجود امکان انجام ممیزی به شکل حضوری در مقرر ممیزان در فرانکفورت، با تلاش و پیگیری‌های مستمر همکاران اداره ایمنی پرواز و استاندارد عملیات، با کسب مجوز از نهاد قانونگذار این امر، ممیزی به شکل مجازی برگزار شد. که سبب صرفه‌جویی بالغ بر ۳۰ هزار یورو شد.

با برگزاری چندین جلسه با ممیزان شرکت مذکور، تهیه مدارک مربوط به پروازهای منتخب درخواست شده از طرف ممیز در هفته اول فروردین ماه سال جاری، سرانجام تاییدیه نهادهای مذکور مبنی بر رعایت استاندارهای فوق، توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» برای انجام پروازهای بین‌المللی صادر شد.

ذخیره حجمی بالای ۴۰ تن سوخت در پروازهای اتحادیه اروپا از مهم‌ترین دستاورهای حائز اهمیت این ممیزی است که در بانک اطلاعاتی نهاد قانون گذار Authority Germans ثبت خواهد شد که با ثبت در بازار سهام بورس جهانی، ارزش مالی این ذخیره بسیار قابل توجه است.

کد خبر 6064625

دیگر خبرها

  • اضافه شدن روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی پرواز با بازگشت یک فروند هواپیمایی بویینگ
  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا برای مدیریت سوخت در پروازهای «هما»
  • جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی تا هشتم فروردین
  • جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی تا هشتم فروردین
  • جابه‌جایی مسافران هوایی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت
  • فراخوان برای اعتصاب‌های جدید در آلمان
  • دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد
  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد