Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@16:35:25 GMT

افزایش ۱۰۰درصدی هزینه‌های مراسم اربعین

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۳۴۶

افزایش ۱۰۰درصدی هزینه‌های مراسم اربعین

  به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در جلسه ستاد اربعین ضمن تشکر از فرمانداری‌های استان تهران که همکاری مشتاقانه‌ای در جهت تأمین اقلام و اعتبارات داشتند، گفت: هزینه‌های ما برای مراسم اربعین حسینی سال ۹۷ نسبت به سال گذشته صددرصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت با کمترین هزینه اقدامات انجام شود، ولی با توجه به بیشتر بودن قیمت  اجناس  در عراق نسبت به ایران به دلیل افزایش قیمت ارز ما را با مشکل مواجه کرد.

وی ادامه داد: ما سال‌های گذشته تمامی اقلام را در شهر نجف خریداری و تأمین می‌کردیم ولی امسال به دلیل تفاوت نرخ ارز هزینه‌ها سرسام‌آور بود. لذا تصمیم گرفتیم تمامی اقلام مورد نیاز را از ایران با خود به عراق ببریم. 

امامی امین افزود: مشکلات عدیده‌ای در مورد بحث حمل‌ونقل داشتیم؛ کامیون‌داران به دلیل برخی مشکلات همراهی نمی‌کردند و در کنار کند بودن ورود زائران به کشور عراق کار را برای ما سخت کرد. همچنین دوستان ما که در نجف منتظر وسایل و اقلام بودند به دلیل همراهی نکردن دولت عراق با مشکل مواجه شدند. به هر حال خداوند نصیب ما کرد تا حضور یابیم و مراسم اربعین را به پایان برسانیم. دعای همیشگی من این بوده، این رزق را برای ما و فرزندان‌مان حفظ شود.

وی گفت: بنده شاهد بودم که برای بسیاری فرمانداران تأمین مایجتاح مورد نیاز برای مراسم سخت بود ولی به خاطر امام حسین (ع) به هر نحوی بود تأمین وسایل مورد نیاز، تجهیزات و وسایل آشپزخانه را انجام دادند. خوشبختانه از سال‌های قبل برخی مسائل تأمین شده بود و لازم است در اینجا از پیگیری‌های آقای اسماعیل‌بیگی تشکر کنم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران ادامه داد: برای هر سالی که ما از مراسم اربعین بازمی‌گردیم تطهیر برخی از وسایل مانند پتو و آماده‌سازی آن برای سال بعد کار سختی است که این اقدامات در حال انجام برای سال آینده است. 

امامی امین افزود: به لطف خداوند ما بدهی در زمینه تأمین اعتبارات و وسایل مورد نیاز برای امسال نداریم و تمامی موارد تأمین شده است. براساس اعلام وزارت کشور مدت زمان حضور ما برای پذیرایی ۱۰ روز بود و ما از ۶ تا ۲۲ صفر در عراق حضور داریم. به عبارت دیگر با موج جمعیت ما حضور می‌یابیم و با کاهش ترددها در عراق بازمی‌گردیم.
وی در پایان گفت: هرچند کسوراتی وجود داشته است ولی ما سعی می‌کنیم با کارشناسی سراغ آماده‌سازی برای اربعین سال آینده برویم. لذا باید مشکلات برطرف شوند و هماهنگی مناسبی صورت گیرد.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه های پزشکی اعلام شد/ تنها تعرفه های قانونی ملاک عمل خواهد بود

پدرام پاک آیین،گفت: بیشترین افزایش تعرفه خدمات  درمانی، تشخیصی و پزشکی با هدف تأمین هزینه های مراکز درمانی و ماندگاری پزشکان  برای سال ۱۴۰۳  صورت گرفته که اعم از هزینه های خدمات بیمارستانی و سهم پزشکان است.
 پاک آیین افزود: محاسبه  تعرفه خدمات درمانی و تصویب آن در دولت با  رویکرد تعادلی مبنی بر حمایت از سبد معیشتی مردم، تأمین حق  جامعه در دسترسی آسان و ارزان به خدمات درمان و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی صورت گرفته است.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید
  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • تعرفه های پزشکی اعلام شد/ تنها تعرفه های قانونی ملاک عمل خواهد بود
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • نرخ سفر عتبات از اردیبهشت افزایش می‌یابد