Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-23@16:05:48 GMT

افشارزاده: اگر تاج بماند، بقیه هم باید بمانند!

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۳۵۸



کمیته المپیک ردیف بودجه دارد و دولتی است

گـــفـــت‌وگـــو بــا بــهرام افشارزاده، پیر دیر ورزش ایران همیشه شیرینی‌های خاص خودش را دارد. با او می‌توان از هر دری صحبت کرد؛ از استقلال و مسائل مربوط به فوتبال ایران تا اتفاقات پیرامون ورزش به‌خصوص کمیته ملی المپیک! خیلی نمی‌خواهیم اشاره‌مان را طولانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره مسائلی که از آنها یاد کردیم به سراغ مدیرعامل سابق استقلال و البته دبیرکل سال‌های طولانی کمیته ملی المپیک رفتیم تا پس از مدت‌ها درباره مسائل روز صحبت کند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با افشارزاده را در ادامه می‌خوانید.

از استقلال شروع کنیم. نتایج این تیم را که چندان جالب نبوده همچنان دنبال می‌کنید؟

چراکه نه؛ بالاخره هر تیمی دچار فرازونشیب می‌شود اما معتقدم که روزهای تاریک استقلال سپری شده است. البته مشکلاتی که طی هفته گذشته به خاطر چشمی و اسماعیلی به‌وجود آمد باعث شد تا به انسجام این تیم در زمین مسابقه لطمه بخورد. با این حال تیم با برنامه‌ریزی خوب فتحی و کار و تلاش شفر به روال عادی گذشته خود بازگشته و امیدوارم هرچه سریع‌تر از این وضعیت فعلی خارج شود. در هر صورت فوتبال است و تیمی که دچار حاشیه و چالش می‌شود، تا بخواهد به دوران آرامش برگردد، یک مقدار طول می‌کشد. امیدوارم استقلال هر چه زودتر به روزهای خوب گذشته بازگردد.

شاید بی‌ثباتی در راس مدیریت باشگاه استقلال باعث شد تا آبی‌پوشان امروز به این وضعیت بیفتند، درست برعکس پرسپولیس که با ثبات مدیریت چندین جام کسب کرد.

اگر در هر سیستمی چه بسا در تیم‌های ورزشی شاهد ثبات مدیریتی باشیم، مطمئن باشید نتیجه بهتری هم حاصل خواهد شد. امروز در دنیا ثبات حرف اول را می‌زند. هرچند رفتن بازیکنان استقلال بعد از جام‌جهانی باعث شد تا مشکلاتی برای استقلال ایجاد شود.

اگر شما بودید اجازه می‌دادید این نفرات از استقلال جدا شوند؟

به هر صورت شاید تصمیم دیگری می‌گرفتم. این‌طور نیست که بگویم اجازه می‌دادم یا نمی‌دادم! در زمان من هم مشکلاتی شبیه به این مسائل را داشتیم که با مدیریت آن را حل کردیم. الان هم با وجود فتحی و هیات‌مدیره قوی می‌توان به روزهای آینده استقلال امیدوار بود، هرچند مشکلات مالی هنوز هم پابرجاست. اسپانسر پول نداده و معتقدم که فتحی باید نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و مشکلاتی را که اسپانسر ایجاد کرده است بازگو کند تا مشکلات مالی این تیم برطرف شود. در هر صورت یکی از موانع روند نتیجه‌گیری استقلال به مسائل و مشکلات مالی این تیم هم مربوط می‌شود.

البته استعفای بدموقع افتخاری هم در روند استقلال بی‌تاثیر نبود!

هر مدیری که می‌آید دلش می‌خواهد خوب کار کند اما فضایی که ایجاد می‌شود نسبت به شرایط و نتاج تیم، مشکلات مالی و سایر مسائل در روند فعالیت یک مدیر تاثیر گذاشته و باعث می‌شود تا عملکرد وی مثبت یا منفی باشد. افتخاری هم تلاش زیادی داشت اما همیشه نمی‌توان موفق بود یا همیشه شکست خورد.

از زمان مدیریت شما در استقلال، مطالبه‌ای برای بازیکنان یا کادرفنی باقی ماند؟

از زمانی که فتح‌الله‌زاده بود و تیم به ما رسید، بدهی‌ها وجود داشت و این موضوع به نظرم یک موضوع حل نشده باقی خواهد ماند. در هر صورت اسپانسر که پول کامل نمی‌دهد و همیشه یک مقدار باقی می‌ماند و همین موضوع بدهی روی بدهی ایجاد می‌کند. البته به نظر من همه چیز به بدهی مربوط نمی‌شود و اگر تیم منسجم باشد و مدیریت خوب حاکم باشد و البته هزینه‌ها هم درست انجام شود، مشکلات هم حل خواهد شد.

به نظر شما الان فتحی می‌تواند به استقلال کمک کند؟

به نظرم می‌تواند، چون کارش را بلد است. فقط مسائل مالی استقلال مطرح است که آن هم به اسپانسر این تیم مربوط می‌شود و فتحی باید محکم جلوی این موضوع ایستاده و نسبت به آن موضع سختی بگیرد و البته با یک شفاف‌سازی درست نسبت به این امر، باعث شود تا اسپانسر نیز پرداختی‌ها را مشخص کرده و مشکلات را حل کند.

بازی پرسپولیس در فینال آسیا را دیدید، شما به‌عنوان یک استقلالی چه حسی از حضور پرسپولیس در فینال داشتید؟

موضوع مهم کشور ماست و اصلا بحث استقلال و پرسپولیس مطرح نیست. هر تیم دیگری هم از ایران به فینال می‌رسید، برای همین مملکت بود و این‌طور نبود که از شکست پرسپولیس بخواهیم خوشحال شویم، چون موفقیت این تیم باعث سربلندی همه ایرانی‌ها بود.

در هر صورت عده‌ای می‌گفتند این بازی فقط باشگاهی است و ملی نیست تا به نوعی خوشحالی از شکست پرسپولیس را توجیه کنند.

این صحبت‌ها مطرح نیست. در هر صورت بنده از ناکامی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا متاثر شدم و به اعتقادم این تیم باید موفق می‌شد.

عده‌ای هم می‌گویند حمایت وزارت ورزش از سرخابی‌ها به یک شکل و اندازه نیست و شاید همین موضوع هم در خوشحالی استقلالی‌ها بی‌تاثیر نبود.

این‌طور نیست. نقل و حرف زیاد است و فکر نمی‌کنم این صحبت‌ها صحت داشته باشد. به نظر من سلطانی‌فر به صورت مساوی به دو تیم پول داده و نباید به این صحبت توجه کرد. البته رسانه‌ها هم نسبت به این موضوع دامن زده و مشکلات را بیشتر می‌کنند.

به فدراسیون فوتبال برسیم. تاج باید برود یا می‌تواند در فدراسیون بماند؟

در هر صورت یک قانون وضع شده و اگر تاج باید بماند، بقیه روسای فدراسیون‌ها هم باید بمانند.

در این صورت شاید تعلیق شویم!

بالاخره باید یک راه‌حلی پیدا کرد تا بدون تعلیق، این مشکل حل شود.

گویا با این قانون مخالفید؟

با اصل قانون مخالف نیستم اما اعتقاد دارم که این قانون باید در ورزش یک استثنا قائل می‌شد. یک مدیر طی سال‌های زیاد، تجربیات فراوانی را کسب کرده و تازه می‌خواهد در اوج تجربه از آنها استفاده کند اما باید به خاطر این قانون برود. این یک موضوع بسیار غلطی است، حداقل در سیستم ورزش این موضوع را منسوخ می‌دانم و معتقدم این تصمیم نابه‌جا در ورزش کشور به سود ورزش نخواهد بود.

استارت تغییرات در اساسنامه کمیته ملی المپیک هم خورده است. به‌عنوان یکی از مسئولان سابق کمیته این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اساسنامه کمیته ملی المپیک بسیار خوب است و نمی‌دانم چه ضرورتی برای انجام این کار وجود دارد؟! اساسنامه کار انجام نمی‌دهد بلکه آن کسی که کار انجام می‌دهد، اعضای کمیته اجرایی و رئیس کمیته هستند که باید انتخاب‌های درستی را برای المپیک 2020 داشته باشند در غیراین صورت اساسنامه تا این اندازه نقش مهم و تاثیرگذاری ندارد. به نظرم صالحی‌امیری باید با نیروهایی که دراختیار دارد یک برنامه‌ریزی خوب برای المپیک بعدی داشته باشد، در غیراین صورت تغییرات اساسنامه همیشه هست ضمن اینکه موضوع دبیرکل و انتصابی یا انتخابی بودنش و تغییرات دیگر می‌تواند عامل بازدارنده باشد و امری تسریع‌کننده نخواهد بود.

کمیته ملی المپیک یک نهاد دولتی است یا غیردولتی؟ مدیرانش می‌گویند قانون شامل حال‌شان نمی‌شود!

کمیته یک نهاد دولتی به‌شمار می‌رود چون ردیف بودجه دارد، ضمن اینکه بهترین فرد خود صالحی‌امیری است که می‌داند قانون بازنشسته‌ها شامل حالش می‌شود یا خیر.

اخبار ورزشی /محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال دفاعیه مربی تیم استقلال به کمیته انضباطی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با توجه به تخلف صورت گرفته از سوی کیانوش رحمتی مربی تیم استقلال تهران مبنی بر رفتار توهین آمیز پس از دیدار مقابل تیم شمس آذر قزوین مورخ ۳۱/‌۰۱/‌۱۴۰۳‬ از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال، رحمتی باید دفاعیات کتبی خود را ظرف مهلت ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کند.

کد خبر 6084022

دیگر خبرها

  • گواردیولا: بازیکنانم باید دو روز در یخچال بمانند!
  • کاپیتان استقلال به کمیته انضباطی فراخوانده شد
  • دروازه‌بان استقلال: هدفم از آن اقدام جلوگیری از تنش بود
  • مصاحبه جنجالی کار دست پیشکسوت استقلال داد
  • ابلاغیـه کمیته اخلاق برای بازیکن سابق استقلال
  • احضار یک استقلالی به کمیته اخلاق به خاطر پرسپولیس
  • بازیکن سابق استقلال به کمیته اخلاق احضار شد
  • کمیته انضباطی حسینی را احضار کرد
  • احضار گُلر استقلال به کمیته انضباطی
  • ارسال دفاعیه مربی تیم استقلال به کمیته انضباطی