جدول فروش سینمای ایران/ فیلم «هومن سیدی» صدرنشین
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۴۷۲
جدول فروش سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی "خان یایا" به کارگردانی "عبدالرضا کاهانی"در نخستین هفته از اکران این اثر منتشر شد.
این صدرنشینی در حالی رخ داده که این فیلم به عنوان اثری در ژانر کمدی با داشتن بازیگرانی مطرح در اولین هفته خود کمتر از یک میلیارد تومان فروخته است. اتفاقی که برای چنین پروژه ای شکست اقتصادی محسوب میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
خان یایا
فروش هفتگی: ۸۵۴,۹۶۳,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۸۵۴,۹۶۳,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: عبدالرضا کاهانی
بازیگران: حمید فرخ نژاد، رضا عطاران، نیتایا چرسى و با حضور امین حیایى
خلاصه داستان: این فیلم داستان دو باجناق است که پس از فوت پدر زنشان راه او را پى گرفته و به بهانه تجارت در چین گریزى هم به پاتایا میزنند اما رویارویى آن ها با دوست قدیمى همه چیز را به هم میزند.
مغزهای کوچک زنگ زده
فروش هفتگی: ۴۵۴,۶۶۴,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۱۰,۱۶۵,۶۸۸,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: هومن سیدی
بازیگران: نوید محمدزاده، فرید سجادی حسینی، فرهاد اصلانی، علی علایی، نازنین بیاتی، نوید پورفرج، مرجان اتفاقیان، هامون سیدی، لادن ژاوه وند
خلاصه داستان: میگن اگه چوپان نباشه گوسفندا تلف میشن یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی میمیرن چون مغز ندارن، هرکسی که مغز نداره به چوپان احتیاج داره، یه چوپان دلسوز.
لس آنجلس تهران
فروش هفتگی: ۳۳۴,۹۴۹,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۵,۹۳۹,۸۹۶,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: تینا پاکروان
بازیگران: پرویز پرستویی، مهناز افشار، گوهر خیراندیش، شیرین یزدانبخش، زهیر یاری، بانیپال شومون
خلاصه داستان: با کلمات زیر جمله بسازید: (دو نمره) موسیوی فرانسوی، تابلوی نقاشی، استندآپ کمدی، اینستاگرام، هاهاها، پیرزن موتورسوارِ تکچرخزن، عشق خارجی، خونه مادربزرگه.
پیشونی سفید دو
فروش هفتگی: ۲۵۴,۸۳۰,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۲,۰۵۰,۱۸۰,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: سید جواد هاشمی
بازیگران: ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیررضا احمدی، محمدرضا شریفینیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی، امیر غفارمنش، هومن حاجیعبداللهی، حسام نواب صفوی، ساغر عزیزی، امیر سهیلی، سیدجواد هاشمی
خلاصه داستان: «اختاپوس» از درون یک غار، امورات قلعه را فرمانروایی میکند. او برای به دام انداختن آهوها و نوشیدن عصاره تن آنها «بل بله» را به خدمت گرفته اما آهوها با نقشه «پیشونی سفید» از قلعه فرار میکنند. از سوی دیگر مادر «آهوی پیشونی سفید» برگشته تا آهو را از «سالار» یعنی پدر خواندهاش پس بگیرد و «پیشونیسفید» به دلیل رنجش از سالار، میخواهد به پیش مادرش بازگردد.
لازانیا
فروش هفتگی: ۲۳۵,۵۱۵,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۲,۷۸۵,۷۵۱,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: حسین قناعت
بازیگران: جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی، بهنوش بختیاری، نفیسه روشن، رضا ناجی، پارسیا شکوری، یوسف صیادی، اصغر سمسارزاده، ساعدهدایتی، رضا رویگری، عباس محبوب، محمد شیری
خلاصه فیلم: فیلمی اجتماعی است با رگه های کمدی است.
هشتگ
فروش هفتگی: ۱۴۲,۱۶۱,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۲,۹۲۳,۱۶۰,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: رحیم بهبودی فر
بازیگران: نیوشا ضیغمی, بهاره رهنما, بیژن بنفشه خواه, حدیث فولادوند, محمدعلی کیانی, مهرداد فلاحتگر, ارسلان قاسمی, امید روحانی, محسن ملکی, جواد هاشمی, امیرعلی نیازی, محمدمهدی احمدی, آرتین پشنگ, ثنا کیانی
خلاصه فیلم: فیلمی اجتماعی است با رگه های کمدی است.
گرگ بازی
فروش هفتگی: ۱۳۲,۲۹۶,۰۰۰ تومان
فروش کلی: ۶۳۷,۱۶۸,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: عباس نظامدوست
بازیگران: علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سهیلا گلستانی، سعید چنگیزیان، مهسا علافر، فهیمه امنزاده، احسان گودرزی
خلاصه فیلم:
«گرگبازی» روایت کننده داستان چند دوست قدیمی است که یک شب در خانه موروثی یکیشان جمع میشوند که با ورود مهمانان تازه وارد به جمع، ماجراهای عجیبی رخ میدهد.
همچنین فیلم های عرق سرد با ۸۱,۷۹۹,۰۰۰ تومان، هزارپا با ۴۵,۹۴۶,۰۰۰ تومان، تنگه ابوقریب با ۱۸,۸۲۵,۰۰۰ تومان فروش فروش رتبه های هشتم تا دهم جدول فروش سینمای ایران را در اختیار دارند.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: فیلم سینمایی پدر تجارت مرجان مغز عشق جدول سینمای ایران فروش سینمای ایران فیلم سینمایی مغزهای کوچک زنگ زده خانم یایا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
به ویژه اینکه تعدادی از آنها شهرتی جهانی داشته و میتوانند پای آثار نمایشی تولید شده در این چارچوب را به بازار جهانی باز کنند. موضوعی که چندان مورد توجه سینمای ایران قرار نگرفته و اندک آثار تولید شده در این باب نیز متعلق به تلویزیون بودهاند. فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی که به نوعی محصول مشترک ایران و ترکیه به حساب میآید، نخستین تجربه جدی سینمای ایران در این رابطه است که به تازگی روی پرده سینماهای کشور رفته و در هفته نخست رکورد فروش ریالی و تعداد تماشاگر را شکسته است.
فتحی که تجربه تولید آثار تاریخی در قاب کوچک را داشته، در «مست عشق» سراغ یکی از مهمترین شعرا و عرفای تاریخ ایران یعنی جلالالدین محمد بلخی مشهور به مولانا رفته و بخشی از دوران زندگی وی را به تصویر کشیده که از کشش دراماتیک مناسبی برخوردار است. فرهاد توحیدی که یکی از قدیمیترین فیلمنامهنویسان پس از انقلاب به حساب میآید در «مست عشق»، مولانا و شمس تبریزی را به عنوان ستونهای فیلمنامه قرار داده و قصه را با محوریت این دو پیش میبرد. قصهای شخصیت محور که با چرخشی ظریف به سمت ماجرامحوری رفته و چند داستانک جذاب را به آن گره میزند.
توحیدی در پرده نخست، قصه را با یک حادثه آغاز کرده و سوالی را پیرامون ناپدید شدن شمس تبریزی مطرح میکند. سپس با یک فلاشبک به گذشتهای نه چندان دور رفته و برخورد مولانا و شمس را کلید میزند که سرانجام به یک نقطه عطف میرسد. جایی که مولانا مجذوب شخصیت پیچیده و خاص شمس شده و نگاهاش به جهان تغییر میکند. در نیمه میانی، توحیدی روی حسادت به عنوان یکی از تمهای فیلمنامه مانور داده و موانعی را بر سر راه مرید و مراد قرار میدهد تا از بار تنش حاکم بر آن کاسته نشود. در این بین رفت و برگشتهای زمانی هم رخ میدهد که از ساختار قصه بیرون نزده و تماشاگر را سردرگم نمیکند. در واقع این ساختار غیرخطی برای آن است که تکههای پازل قصه کنار یکدیگر قرار گرفته و یکپارچگی آن از دست نرود.
داستانهای فرعی نقشی کلیدی در پیکره فیلمنامههای امروزی دارند و ((مست عشق)) از این بابت نمونهای درخشان به حساب میآید. اولی قصه عشق نافرجام پسر مولانا (علاءالدین) به کیمیا خاتون است که به خوبی در بافت قصه جا افتاده و مثلثی عاشقانه را شکل میدهد و تماشاگر را به حدس و گمانهایی پیرامون نقطه عطف دوم فیلمنامه وادار میکند. دیگری داستانک مربوط به اسکندر بیک فرمانده خشن اهل قونیه است که علاقهای نافرجام به دختری مسیحی به نام مریم داشته و توحیدی این داستانک را به بهترین شکل به قصه اصلی پیوند زده است. نکته مهمی که در فیلمنامه ((مست عشق)) به چشم میخورد، وفاداری به اندازه نویسنده به تاریخ است که وجوه نمایشی خوبی نیز به آن بخشیده شده است. همانطور که از عشق به عنوان تم اصلی و جانمایه اثر بهره گرفته و آن را به شخصیتهای اصلی گره زده است.
حسن فتحی در آخرین ساخته سینماییاش دست به ریسک بزرگی زده و به سراغ شخصیتی رفته که میلیون ها طرفدار در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دارد. او با توجه به فیلمنامه خوبی که در اختیار داشته تلاش کرده تا اثر شستهرفتهای را خلق کند. تلاشی که از همان سکانس نخست (کابوس جنگ اسکندربیک) خود را به رخ کشیده و تا آخر ادامه پیدا میکند. به ویژه در دکوپاژ فیلمنامه که ظرافت و وسواس خاصی در آن به چشم میخورد. برای مثال میتوان به سکانس گفتگوی طولانی شمس و مولانا اشاره کرد. البته نمیتوان از مست عشق گفت و به فیلمبرداری درخشان زندهیاد مرتضی پورصمدی و تدوین استاندارد میثم مولایی اشاره نکرد.
یکی از چالشهای مهم فیلم انتخاب بازیگران آن بوده که ترکیبی از بازیگران ایرانی و ترک به حساب میآید و ایجاد هارمونی میان آنها کار سختی به نظر میرسد. اتفاقی که تا حدود زیادی رخ داده و بازیگران نقش مهمی در کیفیت برجسته فیلم دارند. پارسا پیروزفر و شهاب حسینی انتخابهای هوشمندانهای برای ایفای نقشهای مولانا و شمس تبریزی بودهاند که البته کفه ترازو به سمت حسینی اندک چربشی دارد. همچنین بازیگران ترک زبان که در سینما و تلویزیون ترکیه شهرت زیادی دارند، در ایفای نقشها موفق بوده اند.
مست عشق از آن دسته فیلمهایی است که تولید و پست پروداکشن سختی داشته که از این بابت میتوان به گروه تولید آن دستمریزاد گفته و دستاوردهای آن برای سینمای ایران را به فال نیک گرفت.
۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903013