Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@12:58:34 GMT

یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار موقوفه در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۶۰۹

یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار موقوفه در کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام شوزب شیری شامگاه چهارشنبه در حاشیه همایش یاوران وقف در جمع خبرنگاران، بر تقویت فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: در تحقق این امر مهم باید جهاد گونه وارد کار شد.

وی در پاسخ به سوال مهر در خصوص تعداد موقوفات در کشور  از وجود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار موقوفه خبر داد و اظهار کرد:  بانک اطلاعات جامع موقوفات و بقاع کشور تشکیل‌شده و تمام اطلاعات موقوفات در این بانک اطلاعاتی ثبت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: خوشبختانه با تشکیل بانک اطلاعاتی موقوفات دسترسی به موقوفات و بقاع متبرکه بهتر شده است.

شیری به‌ضرورت برقراری ارتباط اوقاف با مردم  تأکید کرد و افزود: سازمان اوقاف  با توجه به دستور سازمان بازرسی کل کشور و تأکید ریاست سازمان اوقاف امکان ثبت شکایات مردمی در سایت رسمی سازمان اوقاف را طراحی کرده است.

وی ابراز کرد: در این سامانه، علاوه بر ثبت شکایات مردمی، خدمات ارائه‌شده گسترش داده می‌شود و  ثبت درخواست‌ها، ارائه مشاوره وقف و پیگیری و پاسخگویی به درخواست‌ها ی مردمی در این سامانه ایجادشده است.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: سازمان اوقاف به اجرای نیت واقفین بسیار جدی است و طبق آمار بیش از ۷۰ درصد موقوفات برای عزاداری امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

کد خبر 4458940

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه موقوفه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات

دریافت 55 MB کد خبر 6096205

دیگر خبرها

  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • یک مشاور املاک در کرمانشاه پلمب شد
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران