Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@21:08:13 GMT

وقف صدقه جاریه ای است که بسیار مورد تاکید قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۶۴۳

وقف صدقه جاریه ای است که بسیار مورد تاکید قرار دارد

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری سنت حسنه وقف را صدقه جاریه ای عنوان کرد که همواره مورد تاکید ائمه معصوم و علما بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیت الله سید علی اکبر قریشی عصر دیروز در همایش «وقف و رسانه» که با حضور یاوران وقف و جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد، با اشاره به آیات قرآنی در خصوص وقف، اظهار داشت: کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند، تا روز قیامت از منافع دنیوی و اخروی آن بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید اگر نعمت های خدا را بشمارید نمی توانید بشمارید و به پایان برسانید، افزود: امیرالمومنین حضرت علی (ع) نهری را جاری کرد و به محض جاری شدن آب، آن را مکتوب کرد و فرمود این صدقه ای است به فقرا و اشخاص در راه مانده که وارث آن خداوند متعال است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: وقتی انسان از دنیا رفت تمام ارتباطش با دنیا قطع می شود اما وقف صدقه جاریه ای که مانده یا علمی که باقی گذاشته و فرزند صالحی که برای او استغفار می کند، پاداش این ها با خداوند متعال است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت محمدباقر قالیباف افزود: دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

وی تصریح کرد: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

گفتنی است، این جلسه صبح دیروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • (ویدئو) مردم ایران چقدر صدقه می‌دهند؟
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • هشدار مهم وزیر نیرو درباره وقوع سیل در هفته جاری
  • قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر
  • نیروهای مسلح اراده ملت ایران در عرصه بین المللی را به اثبات رساندند
  • پیام تبریک و ستاش مفتی اعظم روسیه به رهبر ایران