Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تقریب، ائتلاف موسوم به ضد داعش که به رهبری آمریکا در سوریه تشکیل شد، باز هم جنایت تازه‌ای علیه غیرنظامیان سوری مرتکب شد.
 
استفاده از بمبهای ممنوعه خوشه‌ای توسط ائتلاف آمریکا علیه غیر نظامیان که مسبوق به سابقه است، باز هم به بهانه مبارزه با داعش علیه غیر نظامیان حاضر در ریف دیرالزور به کار گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش دادند که جنگنده‌های آمریکایی با این بمبها، مناطق مسکونی شهرکهای «هجین و الشعفه» واقع در شرق دیرالزور را هدف قرار دادند.
 
این منابع تأکید کردند که در پی این بمباران چند غیر نظامی جان خود را از دست دادند و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند، ولی آمار دقیقی از این کشتار ارائه نشد.
 
به گفته این منابع، جنگنده‌های ائتلاف آمریکا عمدا منازل افراد غیر نظامی را به زعم مبارزه با داعش هدف قرار می‌دهند و باعث آوارگی و بی‌خانمان شدن صدها غیر نظامی شده است.
 
جنگنده‌های ائتلاف آمریکا دو روز پیش الشعفه  را بشدت بمباران کردند که در جریان حملات مذکور بیش از 60 غیر نظامی کشته و زخمی شدند.
 
جنگنده‌های حاضر در ائتلاف آمریکا دوشنبه هفته جاری نیز منازل غیر نظامیان استان دیرالزور سوریه را بمباران کردند.
 
این حملات  هم در هجین ر صورت گرفته بود و در جریان بمباران جنگنده‌های ائتلاف آمریکا دو کودک و دو زن جان خود را از دست دادند
 
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۲۱:۴۴

تابستان گذشته انتظار زیادی وجود داشت که ضد حمله «بزرگ» اوکراین که علیه نیروهای روسی آغاز شده بود، باعث به عقب رانده شدن نیروهای روسی شود و کی‌یف پیروز شود اما این اتفاق نیفتاد.

 روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی می‌نویسد: ضد حمله اوکراین نه تنها موفقیت‌آمیز نبود بلکه با شکست روبرو شد و دستاوردهای کمی برای کی‌یف در پی داشت. این شکست را می‌توان تا حدی به گردن امتناع غربی‌ها برای تامین کمک‌های نظامی مناسب برای اوکراین انداخت.

نتیجه این اقدام واکنش مسکوت در سیاستگذاری‌های داخلی اروپایی‌ها و آمریکا بود که بی‌شک به شکست و ناکامی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در تصویب به موقع بسته کمک بیشتر در کنگره و همچنین بی‌میلی کشورهای اروپایی در تشدید کمک‌های خود به اوکراین منجر شد.

ترکیبی از تلفات و کمبود مهمات در اوکراین به نیروهای روسی اجازه داده تا به نبرد برگردند و مناطقی استراتژیک را تحت کنترل خود دربیاورند. نیروهای روسی در پیشرفت‌های خود دستاوردهای خوبی در خط مقدم داشته‌اند. به طوریکه اوکراین مجبور شد تا یکسری از مناطق را رها کند و همچنین خسارات جدی به زیرساخت‌های این کشور در نتیجه حملات هوایی نیروهای روسی وارد آمد.

اکنون انگلیس و آمریکا بسته کمکی اضافی شامل سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های دوربرد و مهمات را به اوکراین اعلام کرده است. اگر لندن و واشنگتن ارسال تسلیحات و مهمات را به کی‌یف تسریع بخشند، اوکراین قادر خواهد بود تا در خط مقدم ثبات داشته باشد و از زیرساخت‌هایش نیز حفاظت کند. این ممکن است در مواجهه با حمله بزرگ روسیه در تابستان حیاتی باشد.

با اینکه بسته کمکی جدید برای اوکراین شاید باعث موفقیت نسبی این کشور شود، اما کی‌یف را قادر نمی‌سازد تا به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند و به صحنه برگردد. یکی از دلایل برتری هوایی روسیه در بسیاری از موارد و دفاع هوایی مستقر در زمین ناکافی اوکراین است. یکی دیگر از دلایل نداشتن نیروی کافی در ارتش اوکراین است و پس از بیش از دو سال نبرد سخت، به نظر می‌رسد که اوکراین نتوانسته یک بسیج بزرگ نیروها که به آن نیاز دارد را اجرایی کند.

همچنین چالش‌های مورد نظر برطرف نشدنی هستند. روسیه یک رشد اقتصادی فزاینده‌ای را در این دوره جنگ داشته و اکنون نیز در حال ایجاد سطوح عظیم نیرو است که خودشان را برای محقق شدن اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قربانی می‌کنند.

اگر مسکو بتواند به موفقیتی شگرف در تابستان دست پیدا کند که شاید شامل خارکیف، دومین شهر اوکراین شود، دیگر میل و رغبتی برای غرب نماند که هزینه بیشتری برای اوکراین در زمستان پیش رو صرف کنند.

این چشم‌انداز تیره و تار با عدم اطمینان بیشتر در مورد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخابات پارلمانی در انگلیس بدتر هم می‌شود. به نظر می‌رسد به دلیل سطحی از عزم و اراده که در میان متحدان غربی اوکراین دیده نمی‌شود، این جنگ پایانی خوش برای روسیه داشته باشد.

پسکوف: بسته تسلیحاتی آمریکا میدان جنگ را به نفع کی‌یف تغییر نمی‌دهد ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۲۱:۴۲

 سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تصویب بسته جدید کمک آمریکا به اوکراین در کنگره ایالات متحده، گفت: تحویل بیشتر سخت افزارهای نظامی آمریکا وضعیت در میدان جنگ را به نفع کی‌یف تغییر نمی‌دهد.

دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه اظهار داشت: وضعیت در میدان جنگ خیلی واضح و روشن است. ما پیش از این نیز بارها تاکید کردیم که همه این سلاح‌های جدید که احتمال می رود هم اکنون نیز در اوکراین وجود دارند، روند خط مقدم را تغییر نخواهد داد.

سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که یک سال پیش مخالفان به همه می‌گفتند منتظر لحظه‌ای هستند که روسیه در میدان نبرد شکست بخورد.

وی گفت: «با هر میلیارد دلاری که ایالات متحده برای ارسال سلاح به اوکراین خرج کرده است، همه جهانیان منتظر شکست روسیه بودند ولی سپس در مورد فروپاشی قریب الوقوع رژیم اوکراین شروع به عزاداری کردند».

پسکوف گفت: حالا وضعیت به گونه‌ای است که با هر میلیارد دلاری که آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین خرج می‌کند، همه درباره جلوگیری از سقوط کی‌یف صحبت (دعا) می‌کنند.

فارن پالسی: اوکراین، حتی با بسته کمکی آمریکا هم شکست می‌خورد ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۲۱:۴۱

تارنمای «فارن پالسی» با اشاره به موانع، محدودیت‌ها و اولویت‌های اروپا و آمریکا در کمک به اوکراین به نقل از تحلیلگران و مقام‌ها تاکید کرد: با وجود تصویب لایحه کمک نظامی حدود ۶۰ میلیارد دلاری کنگره ایالات متحده به کی‌یف، ‌همچنان احتمال دارد که اوکراین در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری میلادی (۲۰۲۴)، از روسیه شکست بخورد.

به گزارش این پایگاه تحلیلی، ایالات متحده و اروپا قصد دارند در سال ۲۰۲۴، ظرفیت تولید مهمات جنگی خود را افزایش داده و زرادخانه‌های خود را پر کنند و این موضوع همچنان دست اوکراینی‌ها برای پیروزی در برابر روسیه را خالی می‌گذارد.

این نشریه افزود: با وجود تصویب کمک‌های جدید ایالات متحده به اوکراین، بیشتر کارخانه‌های اسلحه‌سازی هنوز تولید خود را افزایش نداده‌اند.

الکساندرا اوستینوا یک قانونگذار اوکراینی در این رابطه گفت: «مشکل این است که کمبود شدید گلوله‌های توپخانه در سراسر جهان وجود دارد. اروپایی‌ها قول داده بودند که یک میلیون گلوله در اختیار ما (اوکراین) قرار دهند، اما فقط ۳۰ درصد از آن را تهیه کردند».

وی افزود: آمریکایی‌ها نیز با ارسال ذخایر نظامی خود به [رژیم] اسرائیل انبارهای خود را خالی کردند و در نهایت فقط ظرفیت خط تولید خود را افزایش می‌دهند.

بر اساس این گزارش، بعد از تایید کنگره آمریکا، ‌دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌تواند دوباره ذخایر تسلیحاتی وزارت دفاع این کشور را برای روزی که ممکن است به آن برای پرداختن به جنگ خود نیاز داشته باشد، پر کند.

این مساله به کاخ سفید اجازه می‌دهد تا آزادی عمل کافی برای ارسال تجهیزات توپخانه‌ای به اوکراینی‌ها از انبارهای اروپا را داشته باشد، بدون آنکه به آمادگی نظامی ایالات متحده آسیبی وارد شود.

به نوشته فارن پالسی، انتظار می‌رود دولت آمریکا بیشترین زمان باقیمانده از سالجاری میلادی را برای بازسازی ذخایر [تسلیحاتی] ایالات متحده و رساندن آن به سطوح قبل از جنگ صرف کند. ارتش این کشور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ تولیدات توپخانه ای خود را به ماهانه ۱۰۰ هزار گلوله برساند.

از سوی دیگر، ذخایر نظامی اروپا نیز خالی است. بیشتر تجهیزات نظامی وعده داده شده اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۴ به دست اوکراینی‌ها نمی‌رسد. بنابراین شرکای اوکراین در این قاره خود را پنهان می‌کنند و به دنبال تامین‌کنندگان تجهیزات نظامی در خارج از اتحادیه اروپا هستند.

به گفته مقام‌های اروپایی، نوسازی مهمات توپخانه‌ای قدیمی حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر از خرید گلوله‌های جدید تمام می‌شود، اما بیشتر آن از کشورهای نزدیک به شوروی سابق به دست می‌آید که تمایلی به همکاری علیه روسیه ندارند.

فرانتس استفان گادی دانشیار موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در لندن که به تازگی مطالعه‌ای بر روی سرعت شلیک توپخانه‌ای اوکراین انجام داده است، تصریح کرد: با فرض این که اوکراینی‌ها در ۱۲ ماه آینده بتوانند نرخ شلیک ماهانه ۷۵ هزار تا ۸۵ هزار گلوله را داشته باشند، این میزان حداقل مقداری است که اوکراین برای ادامه جنگ با روس‌ها به آن نیاز دارد. با این شرایط هیچ امکانی برای عملیات تهاجمی آن‌ها علیه روسیه در سال جاری باقی نمی‌ماند.

این در حالی است که روسیه در مسیر تولید سه میلیون و ۵۰۰ هزار گلوله [توپخانه] در سال ۲۰۲۴ قرار دارد و ممکن است تا پایان سال بتواند آن را به رقم چهار میلیون و ۵۰۰ هزار گلوله افزایش دهد.

از طرفی، کارخانه‌های اسلحه‌سازی روسیه در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند. مقام‌های اروپایی احتمال می‌دهند روس‌ها کارخانه‌های بیشتری برای تولید گلوله‌های مورد نیاز خود احداث کنند.

کی‌یف خدمات کنسولی را برای مردان در سن جنگ تعلیق کرد ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۲۱:۴۰

در حالی‌ که ممکن است اقدامات جدیدی برای بازگرداندن مردان اوکراینی که به خارج رفته‌اند، اعلام شود، وزارت خارجه اوکراین خدمات کنسولی خود را برای مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله به حالت تعلیق درآورده است.

 پس از آنکه وزیر خارجه اوکراین از اقدامات آتی برای بازگرداندن مردان در سن جنگ به کشور خبر داد، اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد خدمات کنسولی خود را برای مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله به حالت تعلیق درآورده است.

به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد وزارت امور خارجه دریافت پرونده‌های جدید برای خدمات کنسولی مربوط به دسته مذکور از اتباع اوکراینی را موقتاً متوقف کرده است.

در همین حال تنها ارائه کارت شناسایی برای ورود به اوکراین برای مردانی در این بازه سنی کفایت می‌کند.

اوکراین که دو سال است با روسیه می‌جنگد، به‌شدت به سرباز نیاز دارد، به‌ویژه که کی‌یف انتظار دارد روسیه در هفته‌ها یا ماه‌های آینده حمله جدیدی را آغاز کند.

«دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقامت در خارج از کشور، شهروندی را از وظایف خود نسبت به وطن معاف نمی‌کند.

اوکراین مردان در سن جنگ را از سفر به خارج از کشور با چند استثنا ممنوع می‌کند. اما طبق برآورد رسانه‌ها، ده‌ها هزار مرد به طور غیرقانونی از کشور فرار کرده‌اند تا از رفتن به جبهه اجتناب کنند.

تعدادی از شخصیت‌های اوکراینی از اظهارات وزیر انتقاد کردند و آن را بی‌اثر یا حتی غیرقانونی دانستند.

سرگئی پتوخوف، معاون سابق وزیر دادگستری در فیسبوک نوشت: این دستور هیچ مردی را که به خارج از کشور رفته است مجبور نمی‌کند که به اوکراین بازگردد و به جنگ برود.

انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین

منابع خبری اوکراین می‌گویند در حملات شبانه پهپادهای این کشور، ۲ انبار نفت روسیه هدف قرار گرفته است.

 یک منبع اطلاعاتی اوکراین گفت: پهپادهای ارسال شده توسط سرویس امنیتی اوکراین در یک حمله شبانه به ۲ انبار نفت متعلق به شرکت روزنفت در منطقه اسمولنسک روسیه حمله کردند.

این منبع گفت که این انبارها حاوی ۲۶هزار متر مکعب سوخت بودند که با این حمله آتش گرفته و بسیاری از کارکنان این انبارها تخلیه شدند.

به گفته این منبع خبری، نیروهای اوکراینی اعلام کرده اند که قصد دارند به حملات خود علیه زیرساخت‌های نظامی و لجستیکی که سوخت ارتش روسیه در اوکراین را تامین می‌کنند، ادامه دهند.

مقامات منطقه ای روسیه پیشتر گفته بودند که پس از این حمله پهپادی، آتش سوزی در این تاسیسات رخ داده است.

واسیلی آنوخین، فرماندار منطقه اسمولنسک در بیانیه‌ای در پیام رسان تلگرام گفت که این حمله تلفاتی نداشته است.

با ورود جنگ اوکراین به سومین سال خود، این کشور به طور فزاینده ای بر هدف قرار دادن تاسیسات نفت و گاز روسیه با پهپادهای دوربرد متمرکز شده است.

کی‌یف، با وجود درخواست‌های متحدانش برای توقف حملات به منظور جلوگیری از اقدام تلافی جویانه روسیه و افزایش قیمت جهانی نفت، پالایشگاه‌های نفت را اهدافی مشروع می‌داند.

طبق ادعای خبرگزاری رویترز، تا پایان ماه مارس، حدود ۱۴ درصد از ظرفیت اولیه پالایش نفت روسیه توسط حملات پهپادهای اوکراینی از بین رفته است.

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

 ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود در کشوری که پیشتر بی‌طرف و یکی از شرکت‌کنندگان مورد احترام در مذاکرات تقویت ثبات و امنیت در منطقه بود، ادامه می‌دهد. این رزمایش‌ها نزدیک مرز روسیه خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو به نوبه خود به دقت «اقدامات تهاجمی غرب جمعی» را تحت نظر دارد.

وی تاکید کرد: بدون تردید، همه تدابیر لازم سیاسی، نظامی و فنی را برای مقابله با تهدیدها علیه توان دفاعی کشورمان به کار خواهیم بست.

روسیه پیشتر نیز درباره افزایش تنش در مرزهای این کشور هشدار داده بود.

استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 

نخست‎ وزیر انگلیس به همتای لهستانی خود گفت که هزاران سرباز انگلیسی به همراه جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» در آینده نزدیک به لهستان اعزام می‌شوند.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس به دونالد تاسک، همتای لهستانی خود قول داد بخشی از نیروهای مسلح بریتانیا را به همراه یک هواپیمای یوروفایتر تایفون برای گشت‌زنی در حریم هوایی این کشور به لهستان اعزام کند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، سوناک در یک کنفرانس خبری مشترک با دودا ضمن اعلام پیوند بزرگ میان دو کشور بر اتحاد همیشگی لهستان و بریتانیا تاکید کرد و گفت: سال آینده، ما هواپیماهای جنگنده تایفون بریتانیا را مستقر خواهیم کرد تا نشان دهیم که امنیت را جدی می‌گیریم. ما می‌خواهیم به گشت زنی در آسمان لهستان کمک کنیم. دفاع هوایی حیاتی است و بریتانیا می‌خواهد از لهستان در این زمینه حمایت کند و از نزدیک با شما همکاری کند.

سوناک گفت: ما همکاری خود را در همه قالب‌ها تقویت خواهیم کرد. جنگنده‌های تایفون در حریم هوایی لهستان گشت‌زنی خواهند کرد. ما همچنین ۱۶۰۰۰ سرباز را برای پشتیبانی اعزام خواهیم کرد.

نخست وزیر بریتانیا گفت که دو کشور در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند.

سوناک خاطرنشان کرد که این ابتکار نشان دهنده جدیت رفتار بریتانیا با دفاع و امنیت لهستان است.

تاسک گفت که دو نخست‌وزیر می‌خواهند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد. وی گفت: زمان آن فرا رسیده است که دوره رقابت برای دفاع از اروپا به پایان برسد. اکنون ما به آمادگی و تعهد نیاز داریم. دستور کار لهستان و بریتانیا طولانی و گسترده است.

ریشی سوناک، اخیرا بسته کمکی ۵۰۰ میلیون پوندی به اوکراین و همچنین افزایش هزینه‌های دفاعی بریتانیا به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • شهادت ده‌ها زن و کودک فلسطینی در بمباران نوار غزه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه