Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیر کل اوقاف و اور خیریه استان سمنان 23 آبان در همایش تجلیل از یاوران وقف استان سمنان با اشاره به اهمیت وقف در سیره ائمه اطهار اظهار کرد: همه ائمه اطهار(س) مقید بودند که در زمان حیات خود با بهره‌گیری از این سنت حسنه موقوفه‌ای در زمینه خدمات اجتماعی ایجاد کنند که وقف 10 حلقه چاه از سوی امام علی(ع) یکی از نمونه‌های وقف ائمه  است که امام علی این چاه‌ها را برای نیات اجتماعی و استفاده حاجیان وقف کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحدی با بیان اینکه غربی‌ها با الگوگیری از اسلام از سنت وقف استفاده زیادی کردند متذکر شد: دانشگاه هاروارد و دانشگاه کمریج ، مایکروسافت و..از معروف ترین موقوفه های موفق در کشورهای غربی است.

وی با بیان اینکه سنت وقف از پشتوانه‌‌های مهم برای فعالیت‌های علمی در غرب تبدیل شده اظهار کرد: متاسفانه این فرهنگ و سنت غنی در دنیای اسلام و کشور ما در مقطعی تضعیف شد.

واحدی از شناسایی همه عوامل موثر در تضعیف فرهنگ وقف در استان خبر داد و متذکر شد: خوشبختانه با شناسایی این عوامل و رفع آنها اعتماد خوبی برای ایجاد موقوفات جدید فراهم شده به طوری که استان سمنان امسال از نظر ایجاد موقوفات قرآنی حائز رتبه اول کشور شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رادیو سمنان از اوایل دهه ۶۰ فعالیت خود را آغاز کرد و اوایل دهه ۸۰ با ایجاد شبکه استانی صدای مراکز استان‌ها فعالیت خود را گسترده کرد و هم اکنون بصورت ۲۴ ساعته با حدود ۳ هزار ۳۳۰ دقیقه تولید برنامه در سال در خدمت مخاطبان است.
در این جشن که در سالن اجتماعات اداره کل امور مالیاتی استان سمنان برگزار شد علاوه بر ضبط یک ویژه برنامه رادیویی بخش‌های مختلفی از جمله خاطره گویی پیشکسوتان، نمایش رادیویی، گفتگو با یکی از مخاطبان قدیمی رادیو بازنشستگان و منتخبان جشنواره‌های رادیویی نیز اجرا شد.
محمد بهرامی فرماندار سمنان که سابقه فعالیت در شبکه استانی صدای مرکز سمنان را داراست نیز از میهمانان ویژه این مراسم بود.
عبدالرضا دهرویه مدیر کل صداوسیمای مرکز سمنان در این جمع با قدرشناسی از فعالیت مطلوب همکاران شبکه استانی سمنان؛ عشق و علاقه به مخاطبان و مشارکت و همدلی را از ویژگی‌های آنان در راستای تولید محتوای مخاطب محور دانست.
در این آئین از  شهلا صفاهانی و مریم بابایی بعنوان پیشکسوتان بازنشسته سال گذشته رادیو سمنان و از حامد شاهی و زهرا میرشکاری بعنوان کارکنان دارای بیشترین فعالیت در صدای مرکز سمنان با اهداء جوایزی قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری