Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@03:38:02 GMT

کاشان| ارزش کتاب بر اساس هدایتگری آن است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۹۱۹

کاشان| ارزش کتاب بر اساس هدایتگری آن است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: تمام ادیان و پیامبران کتاب محور هستند و ارزش هر کتاب براساس هدایتگری آن است. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ استانها کاشان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی شامگاه چهارشنبه در دیدار معاون فرهنگی وزارت ارشاد اظهار داشت:  اساسا در تمام ادیان نگاه ویژه‌ای به کتاب شده و تمام  ادیان آسمانی دارای کتاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به جایگاه کاشان در زمینه فقه، علم، فرهنگ و ادب افزود: تمام ادیان آسمانی کتاب‌محور هستند و بر این محور تشریع شدند و البته این کتاب آسمانی باید «لا ریب فیه» بوده و سبب هدایت شود بنابراین از نظر اسلام هر کتابی محترم نبوده و کتابی مورد توجه است که «لا ریب فیه» باشد.

نمازی افزود: منطقه کاشان به دلیل وجود بزرگان علمی مورد توجه فرهنگ کشور است و جایگاه نویسندگان بزرگ است.

وی اضافه کرد: دغدغه همه بزرگان جامعه  مضمون کتاب  بر اساس معرفت و تقوا است هر کتابی مطلوب نیست و هر منشوری مبارک نخواهد بود.

نمازی یادآور شد: کتابی که دایره خیر باشد و شک و شبهه‌ای در آن نباشد ارزش  خواندن دارد هدایت یافتگی ارزش کتاب را نشانگر است.

وی تاکید کرد: کنترل و نظارت بر کتاب  یکی از وظایف وزارت ارشاد است تا مردم بدون دغدغه کتاب‌ها را در نمایشگاه و کتابخانه مطالعه کنند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد:  ناشرینی هستند که کتاب‌های گرانبهای خود را به دلیل نبود امکان مالی به چاپ نرساندند و این حمایت از طرف وزارت ارشاد باید صورت گیرد تا  این گنجینه‌های علمی رونمایی و قابل دسترس شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با ابراز خرسندی از این دیدار گزارشی از برنامه‌های بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

به گزارش تسنیم این دیدار با حضور نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری مدیرکل، اصغر مختاری معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل و میثم نمکی رئیس اداره ارشاد کاشان انجام شد.

انتهای پیام/ح

R7845/P1357/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع وخاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حاجیه خانم میرزایی مادر شهیدان والامقام بیژن و داوود حدّادیان کوپائی دعوت حق را لبّیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.
پیکر مادر این شهیدان بزرگوار از میدان نماز به سمت گلستان شهدای کوهپایه برگزار شد.
شهیدان بیژن ۲۶ مهرماه ۱۳۶۴ در منطقه مریوان کردستان در حین دیده بانی به واسطه موج انفجار ناشی از خمپاره و برادر این شهید، داوود حدّادیان ۱۸ آذرماه ۱۳۶۶ در منطقه فاو بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود
  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»
  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»
  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند
  • تشییع وخاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲