Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@20:27:16 GMT

قزوین| تحقق اقتصاد مقاومتی به‌شرط حمایت از کالای ایرانی+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۹۲۰

قزوین| تحقق اقتصاد مقاومتی به‌شرط حمایت از کالای ایرانی+فیلم

‍‍‍‍‍‍

تسنیم از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در حاشیه کنگره ملی سه‌هزار شهید استان قزوین گزارش می‌دهد. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، همزمان با کنگره ملی سه‌هزار شهید استان قزوین، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در محل برگزاری این کنگره دایر شده است و تولیدات و محصولات ایرانی در آن ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های داخلی استان قزوین را فراهم کرده است تا با حمایت از کالاهای ایرانی و مصرف آن، اقتصاد مقاومتی تحقق یابد و حمایت از تولیدات ایرانی و داخلی به‌عنوان الگوی مردم و مسئولان باشد.

این نمایشگاه با ظرفیت‌های قابل توجهی از تولیدکنندگان داخلی استان قزوین دایر شده و هر روز میزبان علاقمندان است.

غرفه تولید سوغات و شیرینی‌های اصیل قزوین همچون باقلوا و نان برنجی، تولید زیتون و فرآورده‌های آن و روغن‌گیری کنجد، آفتابگردان و... در همان محل بخشی از نمایشگاه یاد شده است که ضمن ارگانیک بودن، پایین‌تر از قیمت بازار ارائه می‌شود.

مسئول غرفه تولید شیرینی‌های قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از قزوین اظهار داشت: از 10 روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی و در حاشیه کنگره ملی سه‌هزار شهید استان قزوین مستقر شده‌ایم و در این غرفه شیرینی‌های قزوین همچون باقلوا، نان چایی و نان برنجی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه خوب بوده است، افزود: مردم با خرید کالای ایرانی می‌توانند از کالاهای داخلی حمایت و به تولید اقتصاد مقاومتی کمک کنند و اگر کالاهای ایرانی را خریداری کنند اشتغال در کشور افزایش می‌یابد.

اکرم نجفی اضافه کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی علاوه بر اینکه اقتصاد مقاومتی را محقق می‌سازد، می‌تواند فرصتی برای اشتغالزایی باشد و تحقق این امر توجه مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

مسئول غرفه تولیدات روغن کنجد و آفتابگردان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم عنوان کرد: مهم‌ترین فعالیت ما در این غرفه، تولید انواع و اقسام روغن‌ها از جمله روغن کنجد و آفتاب‌گردان و سیاه‌دانه به‌صورت مستقیم است که بخش قابل توجهی از این محصولات از ظرفیت‌ها و تولید داخلی استفاده می‌شود.

محسن کریمی تصریح کرد: بیش از دو سال گذشته با کمک بسیج سازندگی استان قزوین فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات زیتون آغاز کرده و در این مدت از همراهی بسیج برخوردار بوده‌ایم و تنوع این محصولات روزانه افزایش می‌یابد.

وی مطرح کرد: استقبال از غرفه خوب بوده است و تلاش داریم محصولات را در طول سال با قیمت مناسب و کم ارائه دهیم.

مسئول غرفه فروش و تولید روغن گفت: برگزاری چنین غرفه‌هایی با عرضه مستقیم کالا هم به‌نفع مصرف کننده و هم به‌نفع تولیدکننده است و می‌تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد و برای سود و منافع اقتصادی خود در این مکان مستقر نشده‌ایم بلکه به‌دنبال تحقق و توجه به اقتصاد مقاومتی هستیم.

کریمی بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در معرفی اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار باشد؛ باتوجه به اینکه تبلیغات گسترده‌ای در خصوص معرفی محصولات اقتصاد مقاومتی صورت نمی‌گیرد، برای تحقق این مهم باید تبلیغات گسترده صورت بگیرد.

وی افزود: استان قزوین ظرفیت‌های قابل توجهی را در بخش محصولات کشاورزی دارد و اگر از این ظرفیت‌ها و تولیدات به‌خوبی استفاده شود بدون شک آینده این استان با وجود جوانان ارزشمند و تلاشگر به رشد و آبادانی خواهد رسید؛ لازم است که به ظرفیت‌ها و تولیدات داخلی توجه کنیم و از آنها استفاده بهینه داشته باشیم.

مسئول غرفه فروش و تولید زیتون یادآور شد: قزوین به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید زیتون است که می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر باشد.

بنا به این گزارش، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در حاشیه کنگره ملی سه‌هزار شهید استان قزوین نمایشگاهی از دستاوردها و ظرفیت‌های ایرانی و استانی است تا به این باور و اعتقاد برسیم که استان قزوین و میهن اسلامی در جای‌جای خود ظرفیت‌هایی را دارد که می‌توان بدون اتکا به بیگانه، به این ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد و در راه رشد، بالندگی و توسعه کشور قدم برداشت و به این باور رسید که ما می‌توانیم.

انتهای پیام/م

R41364/P1486/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم با ابلاغ مصوبه خرید تولیدات بومی استان پیگیری می‌شود.

مرتضی ذاکریان امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در دیدار با کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی در طلایی‌ترین دوران اقتدار سیاسی قرار دارد، بیان کرد: باید از این فرصت‌ها در جهت پیشرفت و توسعه استان نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از بخش خصوصی استان عنوان کرد: با پیگیری‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و مصوبه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان که با حضور مدیرکل بازرسی استان برگزار شد، حمایت از تولیدات استان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: اداره کل بازرسی استان یافته‌های ارسالی در زمینه تولیدات بومی استان را بررسی و در ماه جاری نامه به مدیران ابلاغ شد که با رعایت تمامی جوانب قانونی خرید دستگاه‌های اجرایی از تولیدات بومی استان باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: این مصوبه به تمامی دستگاه‌های اجرایی، ذی حسابان، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون استان برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های این اداره کل و دریافت مصوبه ستاد درآمد و شورای فنی در خصوص افتتاح حساب بانکی پیمانکارانی که در استان خراسان جنوبی فعالیت در بانک‌های عامل استان بیان کرد: از محل این مصوبه تنها در سه ماهه تابستان سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی در بانک‌های استان داشته‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • تحقق شعار سال منوط به احیای اصول اقتصادی قانون اساسی است
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • برپایی نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند