Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@14:28:33 GMT

آلبوم «ترانه‌های کبود» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۹۸۰

آلبوم «ترانه‌های کبود» منتشر شد

رکنا: اجرای ترانه‌هایی از موسیقی نواحی جنوب کرمان با اجرای سازهای کوبه‌ای توسط عماد توحیدی در همراهی با چنگ‌نوازی و آواز حسین نظری درقالب آلبوم«ترانه‌های کبود» منتشر شد.

آلبوم «ترانه‌های کبود» که اجرای ترانه‌هایی از موسیقی نواحی جنوب کرمان است، با اجرای سازهای کوبه‌ای توسط عماد توحیدی در همراهی با چنگ (قیچک) نوازی و آواز حسین نظری شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعات این مجموعه از موسیقی «رودبار زمین»، وادی ساز و سرود کرمان انتخاب شده است.

این منطقه گسترده جغرافیایی، سامان ترانه‌های شبانی، آوازهای ساربانی و اقوال عیش و نشاط و رقص و ترانه‌های حماسی است و موسیقی رودباری به لحاظ غنا در ترانه، تنوع‌ساز، شیوه‌های آوازی، آداب و ادب شفاهی و آئین و مناسک، هنری ویژه است.

هفت گونه موسیقی در فرهنگ رودباری توسط فؤاد توحیدی پژوهش‌گر موسیقی نواحی شناسایی شده که عبارت است از: شَیر، لیکو(دهو)، راه، مورک(مویه)، کُردی، مجلسی و لالایی.

«ترانه‌های کبود»، مجموعه‌ای است از نغماتی که همواره تاریخ در آیین‌ها و مراسم مردمی و مجالس حکمرانان محلی، دوست‌داران بسیار داشته است و در عین نشاط ظاهری، حامل رنج‌هایی عمیق است.

عماد توحیدی نوازنده و آهنگ‌ساز برجسته با طراحی ریتم‌ها، سازبندی متنوع و اجرای شمار قابل توجهی از سازهای کوبه‌ای، هم‌سو با فرهنگ موسیقایی منطقه، در کنار حسین نظری هنرمند Artist نامی منوجان که سالیان بسیاری با «چنگ» (قیچک) و آواز خود، راوی ترانه‌های سرزمینش بوده است، ترانه‌های این مجموعه را اجرا کرده‌اند.

«ترانه‌های کبود» توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند پیش‌فروش این آلبوم را از فروشگاه‌های معتبر و سایت‌های معتبر محصولات موسیقیایی تهیه فرمایند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید
*صبا

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دو پسر دبستانی به بهانه دیدن خرگوش در تهران / من اعتیاد جنسی دارم؟! + عکس تجاوز وحشیانه به پسر خردسال در نیمه شب میهمانی / پدر همان شب تلافی کرد + عکس عکس/ سلطان‌سکه و محمد سالم پس از اعدام منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + فیلم فیلمی از آخرین لحظات اجرای حکم اعدام سلطان سکه و محمد سالم + عکس ماجرای چلوکباب خوری گروگان در باغ ویلا ! منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + عکس اعتراف جراح حرفه ای به امضای نام خود برروی کبد بیماران! +عکس تجاوز رئیس شرکت بازرگانی به کارمند 19 ساله اش +عکس تجاوز به دختر 3 ساله توسط مرد شلخته! فیلم لحظه خودکشی دختر دانش آموز دبیرستانی در ساری آخرین لحظات زندگی دو اعدامی اختلاسگر امروز صبح در تهران +گزارش تصویری حمله موشکی به اتاق جلسات تروریست‌ها تا 700 کیلومتری ایران این جوان معتاد کارمند کمپ ترک اعتیاد را در خانه اش به قتل رساند+ عکس شیوه عجیب و جدید سارقان؛ مراقب پرواز اموال خود باشید! +فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: هنرمند Artist موسیقی آلبوم کرمان نوازنده تاریخ عکس دختر ایران تجاوز فیلم ماه دستگیر قتل جوان در خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تازه ترانه احمدی در اسکیت فری‌استایل زنان

ترانه احمدی با رکوردشکنی،قهرمان اسکیت فری استایل کشور شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل از صبح امروز (پنج‌شنبه) به میزبانی شهر نجف آباد اصفهان و در شاخه‌های بتل و اسپیداسلالوم آغاز شده است.

در رده سنی بالای 19 سال و شاخه اسپید اسلالوم، ترانه احمدی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو توانست در رقابتی جذاب و دیدنی در فینال و‌ با زمان 4.217 ثانیه بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها تکیه بزند و رکورد ایران را ارتقا بدهد.

دیگر خبرها

  • رکورد تازه ترانه احمدی در اسکیت فری‌استایل زنان
  • رکورد تازه ترانه احمدی در اسکیت فری‌استایل
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • تجلیل از مقام معلم در اجرای دوقلوی آواز ایران در اصفهان
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود