Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های طرح گردشگری جزیره آشوراده برای حضور سرمایه‌گذار به ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمناف هاشمی صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود، اظهارداشت: گلستان، استانی محروم بوده و فاصله طبقاتی در آن زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث اجرای پروژه‌های بزرگ و قول‌هایی که دولت‌ها به مردم استان دادند، با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان افزود: سهمیه ابلاغی استان ازاین تسهیلات 700 میلیارد تومان بود که توانستیم در 18 ماه گذشته یک‌هزار و 100 میلیارد تومان از این اعتبارات جذب کنیم. این تسهیلات به 950 واحد تولیدی پرداخت شد که جلوی بروز بحران‌های اجتماعی و تجمع کارگران به ویژه در شب عید را گرفت.

استاندار به وضعیت سد نرماب هم اشاره کرد و گفت: این پروژه در حال تعطیلی بود که با پیگیری‌های استان پروژه هرچند با کندی اما در حال انجام است. قرارگاه خاتم الانبیا در این پروژه 300 میلیارد تومان مطالبات دارد.

به گفته وی سال گذشته برنامه ابلاغی به استان ایجاد 19 هزار شغل بود که در پایان سال ایجاد 21 هزار و 175 شغل به ثبت رسید.

هاشمی درباره جذب و پرداخت تسهیلات روستایی هم اعلام کرد: سهمیه ابلاغی استان 162 میلیارد تومان بود که تاکنون 202 میلیارد تومان در استان جذب شده است. در این شاخص گلستان رتبه چهارم کشور را دارد.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان و بند الف تبصره 18 که حدود 80 میلیارد تومان بود به استان تزریق شد. هم چنین از ابتدای مهرماه امسال هم تسهیلات جدید رونق تولید ابلاغ شد، تاکنون 74 واحد تولیدی بالغ بر 254 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

استاندار با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در گلستان بیان داشت: بهار سال گذشته نرخ بیکاری در استان 13.6 درصد بود که بهار امسال این شاخص به 8.8 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه عدم وجود پروژه‌های بزرگ در استان بر شرایط اقتصادی اثرگذار بوده است، گفت: در گذشته پروژه‌های بزرگ در استان به اجرا در نیامد و امیدی هم که ما برای برخی پروژه‌ها داشتیم، هنوز اتفاقی نیفتاد و تعدادی هم که آغاز شده با مشکلات زیادی مواجه است.

هاشمی تکمیل پروژه پتروشیمی را از خواسته‌های بحق مردم این استان دانست و اظهارداشت: حدود 97 هزار نفر از اقشار متوسط و ضعیف استان در این پروژه سهم دارند اما هیچ وقت اعتراضی به ما نکردند. با دستور رئیس جمهور برخی وزارتخانه‌ها پای کارآمدند. وزارت نفت و پتروشیمی و جهادکشاورزی برای حل این مشکل علاقه‌مندی نشان دادند.

استاندار با اشاره به قول رئیس جمهور درباره راه آهن گرگان مشهد گفت: مطالعات انجام شده و توافقات برای استفاده از فاینانس چین صورت گرفته بود اما هنوز اقدامی نشده است. برای طرح گردشگری آشوراده هم موانع زیادی داشتیم که رئیس سازمان محیط زیست همراهی خوبی داشت و با واگذاری 40 هکتار عرصه برای اجرای طرح موافقت شد. اما برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای حضور سرمایه‌گذار به 50 تا 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/م

R41471/P1486/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در ادامه رایزنی‌های خود در مرکز، این بار به وزارت صمت رفت و با فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار در خصوص اختصاص مبلغ ۳۵ میلیارد تومان کمک به توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان بحث و گفتگو کرد.

لازم به ذکر است از این مبلغ که با پیگیری‌های دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان اختصاص داده شده بود در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تامین و پس از دیدار امروز نیز دستور اختصاص و تامین ۱۰ میلیارد تومان دیگر داده شد.

کد خبر 6087024

دیگر خبرها

  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت