Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@09:50:12 GMT

واکنش هنیه به تصمیم خصمانه آمریکا علیه العاروری

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۲۱۸۰

واکنش هنیه به تصمیم خصمانه آمریکا علیه العاروری

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس "تصمیم آمریکا در قرار دادن نام صالح العاروری از رهبران این جنبش در فهرست به اصطلاح تروریسم را تعدی و تجاوزگری آشکار علیه ملت فلسطین دانست. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه الاقصی، اسماعیل هنیه در سخنانی تصریح کرد: درحالی که اشغالگران جنایت مرتکب شده و ساختمان های مسکونی و مقرهای غیرنظامی در نوار غزه را بمباران می کنند و همه معاهدات و منشورهای بین المللی و سازمان ملل را نقض می کنند؛ آمریکا نام برادر مجاهد صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس را در فهرست به اصطلاح تروریسم قرار داد و برای کسی که اطلاعاتی درباره وی بدهد، جایزه مالی تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این جانبداری رژیم غاصب در چارچوب سیاست آمریکا است که به حق ملت فلسطین در قدس و بازگشت به خانه و کاشانه خویش و داشتن دولت خود تعدی کرده است و بیانگر نادیده گرفتن اراده ملت فلسطین و جنبش حماس در انتخاب رهبران خود است که به حقوق و اصول ثابت ملت فلسطین پایبند هستند.

هنیه گفت: این تصمیم آمریکا بیانگر جایگاه رهبری و نمادین العاروری و میزان ناراحتی اشغالگران از نقش آفرینی های ملی و استواری مواضع وی در قبال مسائل و حقوق ملت فلسطین و تاثیر سیاسی و ملی وی در داخل کرانه باختری یا در درون زندان های اشغالگران است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: این تصمیم ظالمانه آمریکا و توصیف های باطل آن و تصمیمات گذشته آمریکا در قبال دیگر رهبران جنبش مجاهد حماس یا سایر نیروهای مقاومت ملی فلسطین یا نیروهای مقاومت در منطقه باعث نخواهد شد که ما از طرح مقاومت و آزادسازی سرزمین یا برعهده داشتن نمایندگی ملت و جنبش خود و تداوم نقش آفرینی های رهبری خود و تلاش برای آزادسازی سرزمین فلسطین و بازپس گیری حقوق ملت خود دست برداریم.

دولت آمریکا روز سه شنبه پنج میلیون دلار جایزه برای کسی که اطلاعاتی درباره العاروری و دو رهبر حزب الله لبنان به نام های خلیل یوسف حرب و هیثم علی طباطبایی ارایه دهد، تعیین کرد.دولت آمریکا همچنین نام این رهبران مقاومت را در فهرست به اصطلاح تروریسم خود قرار داد.

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" حماس اسماعیل هنیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا حماس اسماعیل هنیه اخبار آمریکا حماس اسماعیل هنیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهار داشت: «پاسخگو بودن رژیم صهیونیستی برای جنایات خود از جمله موضوعاتی بود که در ترکیه مورد بحث قرار گرفت.»
 
این مقام حماس ادامه داد: «ما به دنبال جایگزینی میانجی‌گری ارزشمند قطر-مصر با ترکیه نیستیم و این دیدار به این موضوع ارتباطی ندارد.»
 
النونو همچنین گفت: «اشغالگران اسرائیل همچنان از آتش‌بس همه جانبه و بازگشت آوارگان خودداری می‌کنند که این امر به هیچ توافقی منجر نمی‌شود.»
 
وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های تاثیرگذار در اسرائیل برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ غزه جدی نیستند، افزود: «تنها دستاورد اسرائیل هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها است و غیر از آن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.»
 
گفتنی است اوایل روز شنبه، اسماعیل هنیه، رهبر حماس و هیئتی از این جنبش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا دیدار و درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه و تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به آتش‌بس گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار دو طرف در مورد ضرورت کمک‌های بشردوستانه مستمر به مردم نوار غزه و همچنین تلاش‌های دیپلماتیک ترکیه برای حمایت از آرمان فلسطین به ‌ویژه با توجه به نسل‌کشی که علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می‌شود، بحث و تبادل نظر کردند.
 

دیگر خبرها

  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل از آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن در جنگ علیه ایران شرکت کند
  • حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است
  • هنیه در استانبول با اردوغان دیدار کرد
  • هنیه با اردوغان دیدار کرد