Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان رضوی از افزایش استقبال کشاورزان خراسان رضوی از طرح بیمه نامه‌های کشاورزی خبر داد. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ استانها خراسان رضوی نظرات

محمودرضا فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: اتفاق خوبی که امسال در حوزه بیمه محصولات کشاورزی رخ داده این است که میزان حق بیمه براساس ضریب خطر شهرستان‌ها محاسبه می‌شود و با توجه به اینکه ضریب خطر در شهرستان‌های ما پایین است میزان پرداختی حق بیمه کشاورزان نیز کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مسئله سبب شده که میزان فروش بیمه و تعهدات ما در استان بالاتر برود و با توجه به اینکه طرح مدیریت منابع در استان اجرا می شود می‌توان راحت‌تر میزان خسارات افراد را پرداخت کرد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان رضوی تأکید کرد: در سال زراعی 97-96 که همین 40 روز پیش خاتمه پیدا کرد 320 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان تحت پوشش بیمه کشاورزی در استان خراسان رضوی وارد شد که نسبت به سال قبل از آن تغییر زیادی نداشته است.

فرزانه ادامه داد: از این میزان 70 میلیارد ریال پرداخت شده و 100 میلیارد ریال نیز در مسیر پرداخت قرار دارد و مابقی نیز در حال تکمیل شدن فرآیند برای پرداخت هستند.

وی بیان کرد: با گذشت کمتر از 2 ماه از آغاز سال زراعی جدید تعداد بیمه نامه‌های استان خراسان رضوی در صندوق بیمه کشاورزی رشد 1.8 برابری داشته و امید می رود این تعداد افزایش نیز داشته باشد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تغییر اقلیم در این استان، خاطرنشان کرد: امسال از نظر بارشی مشکلی تاکنون به وجود نیامده اما ممکن است هر لحظه اتفاقی رخ دهد و تمام محاسبات را تغییر دهد؛ به عبارت دیگر نمی توان هیچ پیش بینی از میزان خسارات داشت.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی