Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:56:36 GMT

استاندار: فاصله طبقاتی مردم شهرهای گلستان زیاد است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۲۳۳۰

استاندار: فاصله طبقاتی مردم شهرهای گلستان زیاد است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: فاصله طبقاتی و محرومیت مردم شهرهای مرکزی و شرقی استان زیاد و برخورداری آنها از زیرساخت ها و امکانات با یکدیگر بسیار متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز پنجشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال گلستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این تفاوت برخورداری به گونه ای است که برخی مدیران، رغبت و انگیزه ای برای پذیرش مسوولیت در این شهرها ندارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: یکی از راه های کاهش این نابرابری ها، اجرای طرح های بزرگ و زیربنایی و روی زمین مانده در گلستان است.
استاندار گلستان افزود: در دولت های گذشته و فعلی، اجرای چندین طرح بزرگ به مردم استان وعده داده شد اما تاکنون هیچکدام از آن ها به سرانجام نرسید و عملیات اجرای بسیاری از آن ها هنوز آغاز نشد.
هاشمی ادامه داد: ساخت مجتمع پتروشیمی، اجرای راه آهن گرگان - مشهد و اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده از جمله این طرح های بزرگ است که بهره برداری از آن ها می تواند به تغییر بزرگ در اقتصاد و بهبود درآمد گلستانی ها منجر شود.
وی گفت: احداث زیرساخت های گردشگری در جزیره آشوراده بی تردید به رونق اقتصادی استان منجر میشود اما هنوز این طرح در مرحله اخذ مجوز است و با وجود همراهی فراوان دولت تدبیر و امید، تاکنون پیشرفتی در روند اجرای آن ایجاد نشد.
استاندار گلستان اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های مورد نیاز این جزیره در توسعه گردشگری به هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد که امیدواریم با نگاه ویژه دولت و واگذاری این اعتبار، گام های بلندی برای توسعه صنعت گردشگری استان برداشته شود.
هاشمی به کاهش آمار بیکاری استان اشاره کرد و گفت: واگذاری وام های رونق تولید و ایجاد اشتغال روستایی، علاوه بر ارتقای جایگاه استان در کشور، فرصت های فراوان شغلی را برای مردم استان ایجاد کرد.
هاشمی ادامه داد: 950 واحد تولیدی و صنعتی گلستان از 11 هزار میلیارد ریال وام رونق تولید بهره مند شدند و از خطر رکود، تعطیلی و ورشکستگی فاصله گرفته و به صنایعی پویا و تاثیرگذار در اقتصاد استان تبدیل شدند.
وی گفت: در نتیجه اهتمام به واگذاری این تسهیلات پارسال بیش از 21 هزار شغل جدید در گلستان ایجاد شد که میکوشیم امسال و با ادامه این روند، از تعداد بیکاران استان بکاهیم.
محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به گلستان علاوه بر حضور در نشست کارگروه اشتغال گلستان، چند طرح اقتصادی را افتتاح و از چند پروژه تولیدی یازدید می کند.
3091/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اشتغال اقتصاد مقاومتي گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: برگزاری جشن راه اندازی مجدد ۲۰۱ واحد راکد، بهره برداری از فاز ۳ و ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان و همچنین واگذاری زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به خانوارهای واجد شرایط از جمله اقدامات ارزنده‌ای است که در سفر دور دوم به وقوع پیوست.

وی افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان با پیگیری‌های مطلوب صورت گرفته در راستای اجرای مصوبات دور اول سفر، بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان افزایش یافت که امری بسیار ارزنده است‌.

استاندار سمنان گفت: مدیران پیگیر مصوبات سفرهای صورت گرفته به شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها به صورت ویژه بوده و در سال جدید نیز به صورت میدانی در جای جای استان بوده و ارتباط با مردم را با جدیت دنبال کنند.

هاشمی بیان کرد: پیگیری مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، تحقق شعار سال، جذب ۱۰۰ درصدی و کامل اعتبارات استان تا قبل از پایان مهلت قانونی، جذب تسهیلات تبصره ۱۸ با همکاری بانک‌های عامل استان، صرفه جویی در مصرف آب، تسریع در اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن و سایر موارد از جمله اولویت‌های استان در سال ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6086936

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران
  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است