Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:17:28 GMT

خلخال قطب اول تولید گل رز استان اردبیل شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۲۳۳۳

خلخال قطب اول تولید گل رز استان اردبیل شد

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با اجرای طرح های تولید گل رز هلندی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی، این منطقه تبدیل به قطب اول تولید این گل در استان اردبیل شده است.

به گزارش ایرنا ، بهبود علیزاده روز پنجشنبه در جلسه پنجره واحد خلخال افزود: هم اکنون پنج واحد گلخانه تولید و پرورش گل رز هلندی با وسعت بیش از 14 هزار متر مربع در مناطق مختلف این شهرستان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ششمین طرح گلخانه ای تولید گل رز هلندی نیز با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریالی و در 2 هزار متر مساحت و پیش بینی تولید 17 هزار بوته گل در هر دوره راه اندازی می شود و با بهره برداری از این طرح سطح گلخانه های تولید این گل به 16 هزار متر مربع و تولید گل رز هلندی نیز به بیش از 100 هزار بوته در هر دوره افزایش خواهد یافت.
او با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و اقلیمی خلخال برای پرورش و تولید انواع گل رز هلندی مناسب است، اظهار داشت: گلخانه های تولید گل رز هلندی خلخال علاوه بر تامین بازارهای داخل استان ، تولیدات خود را به پنج استان کشور و چند کشور خارجی صادر می کنند.
علیزاده همچنین گفت: با توجه به بازار مناسب فروش محصولات گلخانه های تولید گل رز هلندی توسعه واحدهای تولید و پرورش این گل در دستور کار سرمایه گذاران این بخش قرار گرفته است.
وی به توسعه فعالیت های تولیدات کشاورزی گلخانه ای در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: حمایت های ویژه دولت از سرمایه گذاران طرح های روستایی همراه با ارائه تسهیلات بانکی به مجریان طرح های اشتغال زای روستایی با چهار تا 6 درصد نرخ سود بانکی موجب شده تا مجریان این طرح ها در کنار برخورداری از تسهیلات بانکی ارزان قیمت از خدمات رایگان مدیریت جهاد کشاورزی نیز در زمان اجرای طرح بهره مند شوند.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: اقدامات لازم برای راه اندازی شهرک گلخانه ای در مساحتی به وسعت 23 هکتار انجام شده و با تخصیص آب مورد نیاز آن از سوی امور آب احداث و در اختیار متقاضیان و مجریان طرح ها گلخانه ای قرار خواهد گرفت.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه بر لزوم تسهیل در راه اندازی واحدهای اقتصادی سرمایه گذاری شده از سوی بخش خصوصی و اشتغال و رونق اقتصادی از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه تشکیل پنجره واحد زمینه برای برای رفع موانع سرمایه گذاری فراهم کرده اظهارامیدواری کرد مسئولان دستگاه های اجرایی در اجرای طرح های اقتصادی سرمایه گذاری و تحمیل کم ترین هزینه به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای پیشرفت سریع کارها تلاش کنند.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پنجره واحد علیزاده خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و ۳۲۹ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شده است.

سید حجت مدنی ۵ اردیبهشت گفت: تاکنون شش هزار و ۱۳۳دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۰۴ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر منطقه اردبیل افزود: از مزیت‌های استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، آلایندگی کمتر نسبت به سوخت بنزین و همچنین کاهش هزینه سوخت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی و مهم در سوق دادن صنعت خودرو سازی به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز این است که فرایند تولید گاز نسبت به بنزین آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به تولید بنزین در سطح کشور دارد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر