Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرنام حامد، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار صبح پنج شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های جشنواره شتردوکوهانه تصریح کرد: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه های گردشگری عشایر شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به تدارک برنامه های متنوع فرهنگی در این جشنواره اضافه کرد: از جمله پخت غذاهای محلی و عرضه و معرفی دمنوش های گیاهی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار افزود: برگزاری مسابقه شترسواری و انتخاب زیباترین شتر نیز بخش های دیگر این جشنواره است.

حامد ادامه داد: با توجه به تدارک برنامه های متنوع فرهنگی برای گروه های سنی مختلف مسابقه انتخاب زیباترین لباس سنتی کودکان و مسابقه نقاشی و کاردستی نیز تدارک دیده شده است.

وی اجرای مسابقات بازی های بومی محلی و تیر اندازی با کمان سنتی را بخش دیگری از این جشنواره عنوان کرد و بیان داشت: عکس یادگاری با شتر و طرح سوال با اهدای جایزه نیز پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ح

معرفی جاذبه های گردشگری عشایر شهرستان بیله سوار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره گردشگری عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در راستای ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه، جشنواره رود و ریل ۳۰ فروردین ماه در روستای گردشگری بیشه برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عطا حسن پور امروز (۲۸ فروردین ماه) اظهار کرد: این جشنواره در راستای انجام مقدمات و شاخص های ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می شود.

وی بیان کرد: وجود چشمه سارهای پرآب، رودخانه های خروشان، آبشار زیبای بیشه و آداب و سنت های روستایی و عشایری در کنار راه آهن سراسری شمال به جنوب موجب شده است تا مسیری زیبا و دیدنی در منطقه گردشگری بیشه ایجاد شود.

حسن پور گفت: اجرای مراسم آیینی دعای باران، موسیقی محلی، شعرخوانی لری، تجلیل از راه بان نمونه و مراسم آیینی رقص لری از جمله برنامه های جشنواره فرهنگی رود و ریل است.

روستای گردشگری بیشه در منطقه ای به همین نام در کنار راه آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه آهن بیشه در نزدیکی آبشار بیشه در ۶۰ کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌ سوار آماده افتتاح شد
  • ادامه عملیات ساخت پل جدید انجیرلو در محور بیله سوار – گرمی
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار