Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@03:29:58 GMT

دیابتی ها بخوانند و بخورند!

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۲۴۲۳

دیابتی ها بخوانند و بخورند!

رکنا: این آجیل‌ها و دانه‌های خوراکی که برای دیابت مفیدند را در سبد غذایی تان قرار دهید.

 دیابت بیماری‌ای است که هم‌اکنون بیش از ۴۲۵ میلیون نفر از جمعیت جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. تحقیقات اخیر فدراسیون بین‌المللی دیابت روی ۱۲ هزار فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داده است که دو تا سه نفر این افراد در معرض بیماری‌های قلبی- عروقی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت این بیماری، روز ۱۴ نوامبر روز جهانی دیابت نامیده شده و با توجه به اینکه هر سال این روز تم و موضوع مخصوص به خود را دارد، موضوع امسال «دیابت و خانواده» نام گرفته است.

از نظر دانشمندان و پزشکان جهان، قند خون بالا یا دیابت نشانه آن است که فرد مبتلا باید به خوردن غذاهای سالم و رژیمی روی بیاورد تا بتواند میزان قند خود را ثابت نگه دارد. به همین منوال، افرادی که قند خون بالایی دارند، باید رژیم کم چربی بگیرند.

به طور کل غذاها بیشترین تاثیر را روی شرایط بیماران دیابتی دارند و این افراد می‌توانند با خوردن میوه‌جات، سبزیجات، آجیل و دانه‌های خوراکی، محصولات لبنی و غلات کامل قند خون را ثابت و حتی کاهش دهند.

پزشکان در روز جهانی دیابت امسال به معرفی میان‌وعده‌هایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کرده‌اند تا بتوانند با خوردن آنها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و قند خون و وزن خود را کنترل کنند. به گفته پزشکان، مدیریت وزن نیز برای افراد مبتلا به دیابت امری ضروری به شمار می‌رود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دو پسر دبستانی به بهانه دیدن خرگوش در تهران / من اعتیاد جنسی دارم؟! + عکس تجاوز وحشیانه به پسر خردسال در نیمه شب میهمانی / پدر همان شب تلافی کرد + عکس عکس/ سلطان‌سکه و محمد سالم پس از اعدام اما و اگر های بی پاسخ اعدام سلطان سکه + عکس منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + فیلم فیلمی از آخرین لحظات اجرای حکم اعدام سلطان سکه و محمد سالم + عکس ماجرای چلوکباب خوری گروگان در باغ ویلا ! منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + عکس اعتراف جراح حرفه ای به امضای نام خود برروی کبد بیماران! +عکس تجاوز رئیس شرکت بازرگانی به کارمند 19 ساله اش +عکس تجاوز به دختر 3 ساله توسط مرد شلخته! طلاق یک ملکه در ایران سگِ " نمکی" با شلوار جین و لباس ورزشی در شیراز! +فیلم فیلم لحظه خودکشی دختر دانش آموز دبیرستانی در ساری مرگ وحشتناک دوقلوها به خاطر سهل انگاری مادر+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خطر ابتلا به بیماری دانشمندان رژیم سه نفر دیابت عکس ایران دختر فیلم تجاوز ماه دستگیر تهران در خیابان پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند

ایسنا/قزوین یک پزشک عمومی گفت: افراد مبتلا به فشارخون ممکن است مواردی همچون سردرد، سبکی سر، احساس تهوع، وزوز گوش، همهمه یا سوت کشیدن، تاری دید یا غش کردن را تجربه کنند اما وقتی این بیماران به ما مراجعه می‌کنند معلوم می‌شود ۵۰ درصد از آنان حتی از ابتلای خود به بیماری فشارخون اطلاع ندارند.

سحر حقیقت‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا درباره علائم ابتلا به فشارخون و روش‌های درمان آن، اظهار کرد: بیماری فشارخون بیماری مزمنی است که به دلیل افزایش فشارخون در شریان‌ها اتفاق می‌افتد؛ فشارخون ۲ نوع اولیه و ثانویه دارد که در۹۰ درصد از افراد نوع اولیه اتفاق می‌افتد چراکه در بیمار عاملی برای ابتلای به فشارخون پیدا نمی‌شود، در نوع ثانویه نیز معمولاً اختلال در عروق، اختلالات کلیوی، اختلال در کارکرد قلب و بیماری‌هایی که مربوط به غدد درون ریز است باعث افزایش فشار خون خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به فشارخون ممکن است مواردی همچون سردرد، سبکی سر، احساس تهوع، وزوز گوش، همهمه یا سوت کشیدن، تاری دید یا غش کردن را تجربه کنند اما وقتی این بیماران به ما مراجعه می‌کنند معلوم می‌شود ۵۰ درصد از آنان حتی از ابتلای خود به بیماری فشارخون اطلاع ندارند.

این پزشک عمومی در خصوص عوارض بیماری فشارخون بیان کرد: بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، اختلالات شناختی، زوال قلب و بیماری‌های مزمن کلیوی از عوارض بیماری فشارخون هستند.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف تنباکو، مواد مخدر، الکل، محدودیت در مصرف نمک، استفاده از میوه و سبزیجات تازه، فعالیت فیزیکی منظم یا ورزش روزانه، محدود کردن مصرف شکلات، قهوه و چای از روش‌های پیشگیری در جهت عدم ابتلا به بیماری فشارخون است.

حقیقت‌خواه در پایان گفت: با اندازه‌گیری منظم فشارخون به صورت تصادفی می‌توانید این بیماری را تشخیص دهید و به موقع آن را درمان کنید تا از عوارضی که ممکن است قابل درمان نباشد نیز پیشگیری شود.  
 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأیید ارتباط بین تجرد و سن در مرگ افراد دیابتی
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای «روزه دارانِ دیابتی»
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • مراکز عرضه ماهی قرمز زیر ذره بین نظارت‌های دامپزشکی در سبزوار
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ سود سهام عدالت این افراد واریز نمی‌شود!
  • سهامداران عدالت بخوانند/ سود سهام عدالت این افراد واریز نمی‌شود! + جزییات
  • این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد
  • باید و نبایدهای روزه‌داری در مبتلایان به بیماری‌های خاص
  • ۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند
  • اگر دیابت دارید، برای مصرف مکمل‌های دارویی با پزشک مشورت کنید