Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مراسم تجلیل و گردهمایی هیئت‌های ورزشی» با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم سنندج در مجلس و شماری از رؤسای هیئت‌های ورزشی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، «مراسم تجلیل و گردهمایی هیئت‌های ورزشی استان کردستان» با حضور مرادنیا استاندار کردستان، علوی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس و شماری از رؤسای هیئت‌های ورزشی استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه نمایندگان جامعه ورزشی کردستان در این جلسه از «کمبود اعتبار، نبود حامی مالی و ضعف زیرساخت‌های ورزشی در کردستان» گله‌‌مندی‌هایی داشتند اما از سوی دیگر نیز تقریباً همه سخنرانان، از استاندار و نماینده مجلس گرفته تا ورزشکاران و پیشکسوتان در عین اشاره به کاستی‌ها و مشکلات، به نوعی از حمایت‌ها و تلاش‌های پیگیرانه حامد جولایی، مدیرکل ورزش و جوانان کردستان تقدیر می‌کردند.

8 پروژه ورزشی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در این جلسه با اشاره به پیشرفت‌های کسب‌شده در حوزه ورزش استان اظهار داشت: در این سال‌های اخیر با وجود کمبودهای مالی و ضعف زیرساخت‌ها، 43 بار میزبان مسابقات قهرمانی کشور بوده‌ایم که این رویداد با وجود ضعف در زیرساخت‌ها موضوعی با اهمیت است.

حامد جولایی با بیان اینکه حوزه ورزش کردستان در مسیر پیشرفت قرار دارد، افزود: در کردستان 150 پروژه ورزشی نیمه‌کاره وجود داشت که 120 پروژه را در چند سال اخیر تکمیل کردیم و تا دهه فجر امسال نیز حدود 8 پروژه دیگر تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به برخی مشکلات حوزه ورزش کردستان اشاره کرد و گفت: تکمیل سالن 6 هزار نفری و خوابگاه 400 نفری مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه ورزش استان هستند که در صورت بهره‌برداری از این دو پروژه ورزشی، می‌توان پیشرفت چشم‌گیری را ورزش کردستان لمس کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان با بیان اینکه «نبود حامی مالی» هم از جله مشکلاتی بوده که دامن‌گیر همه رشته‌های ورزشی کردستان است، تصریح کرد: سه شرکت عمده صنعتی در استان کردستان، هیچ حمایتی از ورزش استان نمی‌کنند.

جولایی حضور کردستان در لیگ‌های برتر کشوری را ضعیف عنوان کرد و درباره دلیل این امر گفت: حضور در لیگ برتر نیازمند حمایت مالی است در حالی که این مهم در کردستان وجود ندارد.

ضرورت توجه به قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی کردستان

رئیس هیئت بوکس استان کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه خطه غرب کشور خطه‌ای قهرمان‌پرور است و اگر به جوانان ورزشکار توجه شود، غیرت و تعصب آنان می‌تواند منجر به کسب افتخار برای کشور و این دیار شود، اظهار داشت: ورزشکار در واقع یک هنرمند است و هر هنرمندی هم صاحب قدر و منزلت است ولی با کمال تأسف طبق یک ادبیات نانوشته، نه در کردستان بلکه در سراسر کشور، یک ورزشکار آنطور که باید به آن جایگاهی که شایسته آن است، نمی‌رسد.

اکبر جوهری با بیان اینکه در عصر کنونی ورزش صرفاً برای سلامتی جسم و روح انجام نمی‌شود بلکه ورزش در حال حاضر وارد صنعت، اقتصاد و سیاست شده و غرور ملی است، افزود: انتظار از جامعه ورزشی افتخارآفرینی جوانان است اما در مقایسه با سایر کشورها، عنایتی که به ورزشکاران وجود دارد در کشور ما دیده نمی‌شود که این یک درد است که جامعه ورزش با آن دست به گریبان است.

وی گفت: اگر در استانی مانند کردستان حرکتی در حوزه ورزش انجام و چهره‌ای ملی‌پوش به جامعه معرفی شود، به دلیل قابلیت‌های فردی ورزشکار است.

جوهری با قدردانی از خدمات مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: گرچه جولایی، مدیری سخت‌کوش، متعصب به حوزه ورزش و خود عضوی از خانواده ورزش استان است اما مدال‌آوری جوانان کردستان در میادین ورزشی نه در سایه یک برنامه‌ریزی مدون و عنایت مدیران ارشد استان به حوزه ورزش، بلکه با قابلیت فردی و نبوغ خود جوانان محقق شده است.

رئیس هیئت بوکس استان کردستان با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون به این درد توجه شده که چرا طلوع و غروب عمر یک ورزشکار کوتاه است، تصریح کرد: آیا تاکنون به این امر توجه کرده‌ایم که چرا در یک استان دیگر کشور یک ورزشکار برای بیش از یک دهه صاحب پیراهن تیم‌ملی است اما در کردستان شاید عمر ملی‌پوشی یک ورزشکار به سه سال هم نرسیده باشد؟

وی دلیل این مشکل را اینطور بیان کرد که کردستان از نظر اقتصادی و مالی یک استان کم‌بنیه است؛ زمانیکه یک جوان ناشناس در سایه ورزش به یک اسم و مقام می‌رسد انتظار جامعه از آن فرد بیشتر می‌شود و وقتی نتواند به این انتظار پاسخ دهد این امر به یک مشکل تبدیل و چه‌بسا یک جوان را به سمت و سوی مشکلاتی همچون اعتیاد بکشاند.

جوهری با تاکید بر ضرورت توجه به قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی افزود: متأسفانه جوانانی از استان کردستان صاحب مدال‌های ملی شده‌اند اما دریغ که از آنها تجلیلی به عمل آمده باشد، هرچند که نباید فراموش کرد که دست هیئت‌های ورزشی هم در کمک مالی به ورزشکاران بسته است.

وی به جلسه خصوصی خود با استاندار کردستان درباره مشکلات موجود در حاشیه شهر سنندج اشاره و اظهار کرد: استاندار کردستان در آن جلسه عنوان کردند که شما این افراد را شناسایی کنید بنده از جیب خودم به آنها کمک می‌کنم و بنده معتقدم اینچنین دیدگاه ارزشمندی که نماینده عالی دولت در استان دارد، باید برای مردم بازگو شود.

رئیس هیئت بوکس استان کردستان با بیان اینکه ورزشکار یک سرمایه است و برای نگهداری این سرمایه نیاز به پرداخت هزینه است، گفت: متأسفانه به‌جای ساختن فضاهای ورزشی، برای اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی ابراز شادمانی می‌کنیم و این یک درد است.

شورای عالی ورزش در استان کردستان فعال شود

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس هم در این جلسه با بیان اینکه انتظار داریم شورای عالی ورزش در استان فعال شود، اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی ورزش استان «نبود اسپانسر» است و دلیل نبود حامی مالی هم فقدان ثروت و سرمایه‌گذار در کردستان است؛ البته شاید هم فرهنگ کمک به حوزه ورزش آنچنان که باید در کردستان جا نیافتاده باشد.

سیداحسن علوی افزود: پیشنهاد می‌شود برای کمک به حل برخی مشکلات مالی حوزه ورزش استان، یک درصد ارزش افزوده معادن استان به این حوزه اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به کمبود سرانه فضای ورزشی در کردستان تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی استان 35 سانتی‌متر است و این در حالی است که میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور 65 سانتی‌متر است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس تصریح کرد: تاکنون بیش از 3 میلیارد ریال به ورزش استان کمک کرده‌ام اما این کار سازمان یافته نبوده است؛ امروز هم برای هریک از هیئت‌های ورزشی استان 10 میلیون ریال کمک در نظر گرفته‌ایم.

علوی همچنین با اشاره به کمبود خوابگاه‌های ورزشی در استان اذعان کرد: خوابگاه‌های ورزشی موجود در استان، برازنده کردستان نیست و باید این مشکل حل شود.

اختصاص 250 میلیون تومان برای کمک به هیئت‌های ورزشی کردستان

استاندار کردستان هم در پایان این جلسه با بیان اینکه مسائل و مشکلات فراوانی در استان وجود دارد، اظهار داشت: بحث کمبود اعتبار در همه بخش‌ها وجود دارد و ما متوجه این امر بویژه در حوزه ورزش هستیم اما انتظار هم داشتیم که در کنار بیان مشکلات برخی موفقیت‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کردستان در حوزه ورزش نیز برشماری می‌شد.

بهمن مرادنیا افزود: از آنجا که محتوای جلسات توسط رسانه‌ها به جامعه منعکس می‌شود لازم است نکات مثبت هم در جلسات مطرح شود تا این کار سبب ایجاد امید و نشاط در جامعه شود.

وی به یکی از مسائل مطرح شده در جلسه اشاره کرد و گفت: در همین جلسه موضوع را پیگیری کردم و اعلام شد که 700 میلیون ریال کمک به جشنواره اسب کُردی پرداخت شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در بحث وعده‌ای که می‌دهیم حساسیتی ویژه داریم و خود را متعهد به پیگیری می‌دانیم، گفت: باید از ظرفیت‌های نمایندگان مردم در مجلس نیز برای حل مشکلات ورزش استان کردستان استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به یکی از موضوعات مطرح‌شده در جلسه درباره استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی دستگاه‌های دولتی ادامه داد: استعلامی درباره تعداد سالن‌های ورزشی ادارات استان انجام می‌شود و در یکی از جلسات شورای برنامه‌ریزی، آن دستگاه‌ها که دارای امکانات هستند مکلف می‌شوند حداقل دو سانس در هفته سالن‌های خود را در اختیار ورزشکاران قرار دهند.

استاندار کردستان با بیان اینکه باهدف ایجاد شور و نشاط در جامعه از ورزش‌های فوتبال و بسکتبال استان به‌صورت ویژه حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین برای تیم‌های ورزشی افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند، اعتباراتی در نظر می‌گیریم.

مرادنیا گفت: علی‌رغم همه مشکلات مالی موجود، 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار برای کمک به هیئت‌های ورزشی استان در نظر گرفته شده که از مدیرکل ورزش و جوانان استان می‌خواهیم این مبلغ را نه به طور یکسان بلکه بر اساس ظرفیت‌ها بین هیئت‌های ورزشی استان توزیع کند.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مجمع انتخاباتی فدراسیون سه گانه صبح روز چهارشنبه برگزار و محمدکاظم حججی به عنوان رئیس جدید انتخاب و معرفی شد.   در این مجمع رأی‌گیری برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون نیز برگزار شد و نفرات زیر انتخاب شدند:   محمد نصیری با ۴۱ رأی به عنوان نایب رئیس   زهرا بهشتی راد با ۴۱ رأی به عنوان نایب رئیس   سیروان عزیزی با ۴۱ رأی به عنوان خزانه‌دار   فرامرز رنجکش با ۳۷ رأی به عنوان کارشناس خبره   فاطمه واحدی با ۴۱ رأی به عنوان کارشناس خبره   حامد یادگاری دهکردی با ۴۰ رأی به عنوان نماینده هیئت‌های استانی   علی ایران‌منش با ۳۹ رأی به عنوان نماینده باشگاه‌های ورزشی ­

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره لیگ مینی فوتبال کیش
  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر