Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:21:24 GMT

90 درصد تماس ها با آتش نشانی کرمان مزاحمت تلفنی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۲۶۰۶

90 درصد تماس ها با آتش نشانی کرمان مزاحمت تلفنی است

کرمان - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: روزانه هزار تماس تلفنی با سامانه 125 گرفته می شود که بیش از 90 درصد از این تماس ها مزاحمت تلفنی است.

به گزارش ایرنا، علی عسکری روز پنجشنبه در جریان بازدید از غرفه ایرنا در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان افزود: همچنین شهروندان در حین اعزام تیم های آتش نشانی به محل ماموریت، مسیر تردد را باز بگذارند و به هیچ عنوان در خیابان ها ازدحام ایجاد نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بالغ بر 2 هزار و 400 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی 6 ماه ابتدای امسال توسط تیم های این سازمان در شهر کرمان انجام شده که بیشترین این مقدار مربوط به منازل مسکونی و به علت بی احتیاطی شهروندان بوده است لذا فراگیری اقدامات ایمنی توسط شهروندان ضرورت دارد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: هر سال با توجه به زمان سرما استفاده از وسایل گرمایشی آغاز می شود و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با توجه به آمار مسمویت با گاز منو اکسید کربن در کشور، از مهرماه آموزش ها را از رسانه ها مدارس و دانشگاه ها آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از مسمومیت با گاز منو اکسیدکربن در استان کرمان گزارش نشده است عنوان کرد: همچنین این سازمان اکیپی برای بازدید از اماکن عمومی و حساس راه اندازی کرده است.
عسکری افزود: آموزش های درون و برون سازمانی در آتش نشانی کرمان دنبال می شود و تمامی اقشار جامعه کرمان از جمله کودکان، محصلان، کارمندان و زنان خانه دار شامل این آموزش ها می شوند.
وی تاکید کرد: با توجه به امکانات موجود، مقابله با حوادث بسیار دشوار است لذا در پی پیشگیری از حوادث هستیم و در این زمینه 32 ساعت آموزش برای هر آتش نشان داوطلب و آموزش فراگیری علم روز آتش نشانی برای پرسنل این سازمان در کرمان اجرایی شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان بیان کرد: 10 ایستگاه آتش نشانی فعال با 200 نفر پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در کرمان فعال است که این آمار نسبت به استاندارد کشوری وضعیتی مناسب را نشان می دهد.
چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان همزمان با هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان از 19 تا 24 آبان در مجتمع نمایشگاهی جنوب شرق واقع در جاده باغین به کرمان برپا شده است.
3029/7420

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آتش نشاني مزاحمت تلفني كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتش نشانی زنجان به مناسبت شب‌های قدر حالت آماده‌باش درآمد.

‌مجید امیرفضلی در گفت‌وگو با ایمنا ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر و شهادت امیرالمومنین (ع) ازآماده‌باش کلیه نیروهای آتش نشانی در برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد و تکایا خبر داد.

وی با بیان اینکه در این شب‌های عزیز آتش نشانان زنجانی در چند نقطه استقرار خواهند داشت، اضافه کرد: سبزه میدان، رو به روی مسجد جامع، مزار بالا و پایین، مقابل هیأت ثارالله و میدان هنرستان محل استقرار آتش نشانان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این شب‌ها در مجموع ۲۰ آتش نشان با پنج خودروی نیمه سنگین و چهار موتوری گشت سیار نسبت به تأمین ایمنی شهر اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتش‌نشان از ساعاتی قبل از آغاز مراسم در اماکن پر رفت و آمد شهر، میادین یا مقابل اماکن مذهبی بزرگ مانند مساجد، شبستان‌ها و امام‌زاده‌ها آغاز و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

امیرفضلی تصریح کرد: تمام مدیران ارشد سازمان آتش‌نشانی نیز ضمن گشت‌زنی در محل‌های مشخص شده و بازدید از نقاط استقرار آتش‌نشانان، وضعیت ایمنی نقاط را رصد خواهند کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از مسئولان اماکن مذهبی خواست، خودشان نظارت دقیقی بر ایمنی داشته باشند و خاموش‌کننده‌های دستی را شارژ کرده و آن‌ها را در دسترس قرار دهند.

کد خبر 740025

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • استفاده از پهپاد کاوشگر برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی در اصفهان
  • فوت مرد میانسال در تصادف پرشیا و تریلر در تهران + عکس
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • اسکان بیش از ۷۸۲ هزار مسافر نوروزی در اصفهان
  • ۲۱۰ کپسول گاز پیک‌نیک از چادر مسافران نوروزی در باغ فدک خارج شد
  • ارائه آموزش‌های امدادی و ایمنی به ۱۱۵ هزار مسافر نوروزی
  • آماده‌باش ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی اصفهان
  • ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی آماده‌باش هستند