Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@10:25:53 GMT

لوگزامبورک میزبان کانال مالی ایران و اروپا می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۲۶۳۵

لوگزامبورک میزبان کانال مالی ایران و اروپا می‌شود؟

خبرگزاری فارس: منابع دیپلماتیک در اروپا گفته‌اند اتحادیه اروپا به دنبال ابتکار عملی است تا تجارت با ایران را در تقابل با تحریم‌های جدید آمریکا، حفظ کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اصلی‌ترین قدرت‌های اروپا شامل انگلیس، فرانسه و آلمان به دنبال فشار بر لوگزامبورک هستند تا میزبانی کانال مالی ایران و اروپا را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آنکه اتریش میزبانی کانال مالی ایران و اروپا را رد کرد، اکنون سه کشور اصلی اروپا قصد دارند لوگزامبورک را به عنوان میزبان «ساز و کار ویژه» برای روابط تجاری میان ایران و اروپا معرفی کنند.

«وِرا یورووا» کمیسیونر امور قضایی اتحادیه اروپا در پارلمان این اتحادیه در «استراسبورگ» ضمن اشاره به آمریکا گفته بود، اروپایی‌ها این را نمی‌پذیرند که یک قدرت خارجی که حتی می‌تواند نزدیک‌ترین دوست و متحد آنان باشد، درباره حق مشروع تجاری آنان با دیگر کشورها، تصمیم‌گیری کند.

روز گذشته (چهارشنبه) «پیتر گوشل‌باوئر» سخنگوی وزارت خارجه اتریش درباره امکان میزبانی این کشور برای ساز و کار ویژه (SPV) گفت که در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. پیشتر، پایگاه آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داده بود که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا اتریش را بهترین گزینه برای میزبانی کانال ویژه‌ای می‌دانند.

اتحادیه اروپا از چند ماه پیش اعلام کرده برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد با ایجاد یک کانال ویژه پرداخت مالی، امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران را فراهم کند. در حالی که قرار بود این کانال پیش از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا در روز ۱۴ آبان اجرایی شود، اتحادیه اروپا با بهانه‌های مختلف اجرایی شدن آن را تاکنون به تعویق انداخته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کانال مالی ایران و اروپا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌زنی داور در لیگ‌ دسته پایین اروپا که سوژه رسانه‌ها شد (فیلم)



منبع:تی وی پلاس

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کتک‌کاری وحشتناک در مسابقات لیگ جوانان تهران (فیلم) گل‌زنی جنجال‌ساز داور مسابقه در لیگ اروپا! (فیلم) سوپرگل سعید عزت‌الهی در امارات (فیلم)

دیگر خبرها

  • اردبیل میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام صفوی شد
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • گل‌زنی داور در لیگ‌ دسته پایین اروپا که سوژه رسانه‌ها شد (فیلم)
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است