Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@09:12:02 GMT

معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر فارس

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۲۷۸۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: ۵۳ گروه نمایشی برای شرکت در این دوره از جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند که در داوری اولیه ٢٣ اثر برگزیده و از این میان ۹ گروه به بخش اصلی جشنواره استانی تئاتر فارس راه یافتند.
سید علی اصغر محدث افزود: در بخش طراحی بروشور حسین عرب زاده برای نمایش روز عزیز مرده جایزه برتر را کسب کرد و در بخش طراحی لباس داستان عجیب شیناگاوا از محمد جواد صفایی تقدیر شد و دیپلم افتخار و تندیس این بخش نیز به صدرا مختارزاده برای نمایش صور اسرافیل رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محدث افزود: نمایش‌های «یک هفته راه رفتن در بهشت» به کارگردانی محمد هاشم زاده و «گذشتن از گذشته‌ای که نمی‌گذرد» به کارگردانی ابوالفضل فرهادی به عنوان نماینده استان فارس برای شرکت در مرحله منطقه‌ای جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب شدند.
وی بیان کرد: در بخش طراحی صحنه لوح تقدیر به نمایش داستان عجیب شیناگاوا اثر محمد جواد صفایی و در همین بخش جایزه رتبه به نمایش کابوس کاووس اثر روح الله اسماعیلی و دیپلم افتخار و تندیس این بخش هم به ابوالفضل فرهادی طراح صحنه نمایش گذشتن از گذشته‌ای که نمی‌گذرد رسید.
محدث بیان کرد: در بخش موسیقی، نمایش کابوس کاووس مجتبی هادی پور تندیس و دیپلم افتخار را از آن خود کرد.
محدث گفت: همچنین در بخش بازیگری زن، از زهره منصوری بازیگر نمایش داستان عجیب شیناگاوا تقدیر شد و رتبه سوم را لیلا قلی پور برای نمایش کابوس کاووس، رتبه دوم را الهام کشاورز برای نمایش یک هفته راه رفتن در بهشت و مریم شکری برای نمایش خون سیاه به صورت مشترک کسب کردند..
وی اظهار کرد: تندیس و دیپلم افتخار مقام اول بازیگری زن هم به پردیس شیروانی بازیگر نمایش گذشتن از گذشته‌ای که نمی‌گذرد رسید.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: در بخش بازیگری مرد از مجتبی راوش برای صور اسرافیل تقدیر و جایزه مقام سوم به جواد بهادری بازیگر گذشتن از گذشته‌ای که نمی‌گذرد و جایزه مقام دوم به بهنام مرادی برای بازی در نمایش یک هفته راه رفتن در بهشت اهدا شد.
محدث بیان کرد: همچنین تندیس و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد ین جشنواره تئاتر به فرزاد لطفی از بازیگر نمایش کابوس کاووس رسید.
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس که از ۱۸ آبان آغاز بکار کرده بود، دیروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
آیین پایانی بیست و نهمین جشنواره تئاتر فارس در تالار حافظ برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: معرفی تئاتر فجر جشنواره شیراز خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ارشاد فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود