Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@07:10:00 GMT

تشریح جزییات معافیت مشمولان بیمار

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۲۷۹۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه خدمت سربازی برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق حذف نمی‌شود، گفت: نیروهای مسلح هر ساله تعدادی از مشمولان همه رشته‌‌ها از جمله حقوق را به قوه‌ قضاییه مامور می کند.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از اصفهان ، درباره طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت که ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۶ در مجلس با امضاء بیش از ۸۰ نماینده مجلس اعلام وصول شد و در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس قرار است بررسی شود، گفت: این طرح بر دو موضوع تمرکز دارد؛ اول اینکه فارغ‌التحصیلان رشته حقوق بتوانند بدون کارت پایان خدمت در آزمون جامع وکالت شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بتوانند خدمت خود را در واحدهای معاضدتی دادگستری و یا ادارات حقوقی نهادهای دولتی و یا عمومی غیردولتی سپری کنند.

وی ادامه داد: بخش اول این طرح شرکت در آزمون جامع وکالت بدون کارت پایان خدمت به ما مربوط نمی‌شود و مسئولیت آن برعهده نیروهای مسلح نیست، اما درباره بخش دوم این طرح یعنی حضور فارغ‌التحصیلان این رشته در دستگاه‌های دولتی چیزی که مسلم است این است که خدمت سربازی برای این گروه قابل حذف نیست.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: در اجرای اصل ۱۴۷ قانون اساسی هر تصمیمی که درباره سربازان گرفته می‌شود باید به گونه‌ای باشد که به آمادگی دفاعی نیروهای مسلح لطمه و خدشه‌ای وارد نشود. از سوی دیگر اگر قرار است هر طرحی در حوزه نیروهای مسلح به ویژه سربازی مطرح شود باید با ستاد کل هماهنگ شود. در خصوص این طرح نیز تاکنون نظری در این‌باره از ستاد کل خواسته نشده است.

سردار کمالی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از این طرح ندارد، تاکید کرد: اگر مقصود این طرح این باشد که تعدادی از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق مامور شوند؛ ما در حال حاضر نیز چنین قانونی را داریم و در اجرای فصل ۸ قانون خدمت وظیفه عمومی نیروهای مسلح هر ساله تعدادی از مشمولان همه رشته‌‌ها از جمله حقوق به قوه‌قضاییه مامور می‌کنیم، لذا اگر هدف این طرح این موضوع باشد نیاز به قانونی نیست و در حال حاضر نیز اجرا می‌شود.

توضیحات معافیت ۲ تا ۶ ماه برای سربازانی که دچار بیماری می‌شوند

وی در بخش دیگری از صحبت‌‌هایش درباره معافیت دو تا ۶ ماه سربازانی که دچار بیماری می‌شوند، توضیح داد: طبق ماده ۳۹ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولانی که می‌خواهند به سربازی بروند معاینه شده و پس از آن به ۴ گروه تقسیم می‌شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: یک گروه سربازانی هستند که از صحت و سلامت جسم و روان برخوردار بوده و به خدمت اعزام می‌شوند. گروه دیگر افرادی هستند که دارای نقص عضو بوده اما از سربازی معاف نمی‌شوند، این افراد از رزم معاف شده اما به سربازی اعزام می‌شوند. گروه بعدی افرادی هستند که از نظر جسمی دارای نقص عضو بوده و از نظر روحی، روانی و جسمی قادر به انجام سربازی نیستند و از اعزام به خدمت معاف می‌شوند.گروهی نیز هستند که به طور موقت نمی‌توانند به سربازی اعزام شوند، به این گروه که قادر به اعزام سربازی نیستند بین دو تا ۶ ماه معافیت موقت داده می‌شود تا پس از برگشت سلامتی دوباره به خدمت اعزام شوند.

کمالی تصریح کرد: چنانچه بیماری سرباز استمرار داشته باشد مدت زمان معافیت موقت تمدید می‌شود و در صورتی که مشکل برطرف شد به خدمت اعزام می‌شود و در صورتی که مشکل مشمول برطرف نشود از انجام خدمت سربازی معاف می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشست امروز (پنجم اردیبهشت) نشست شورای اداری استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته، گفت : این انتخابات با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی مختلف استان با کیفیت بسیار بالا و بدون بروز هیچ مشکلی برگزار شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه در شش حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات را برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در مرحله اول انتخابات پنج حوزه تعیین تکلیف شدند و انتخابات شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات در شهرستان کرمانشاه آقای محمد رشیدی توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد، اما برای دو کرسی باقی مانده کاندیدا‌های دیگر نتوانستند حد نصاب را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

وی اضافه کرد: در این حوزه انتخابیه برای کسب دو کرسی باقی مانده چهار نفر، آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه که بالاترین آراء را داشتند به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند.

شعبانی زمان برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه را ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: چهار کاندیدای این مرحله از انتخابات از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت فرصت تبلیغات دارند.

وی تاکید کرد: در این دور از انتخابات به مانند دور اول، کاندیدا‌ها می‌توانند تبلیغات تلویزیونی، مناظره، تبلیغات محیطی و ... داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی مدارک هویتی که رای دهندگان می‌توانند با آن در انتخابات شرکت کنند را شامل کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه اعلام کرد.

شعبانی در خصوص تعداد صندوق‌های رای در شهرستان کرمانشاه در این مرحله از انتخابات هم گفت: طبق اختیاراتی که وزارت کشور به استان داده می‌توانیم ۳۰ درصد از صندوق‌ها را نسبت به دور اول کاهش دهیم، اما همان ۶۴۵ صندوق مرحله اول را در مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در تمام فرآیند‌های انتخابات، هیات نظارت استان نظارت خواهد داشت و انتخابات مرحله دوم با همان حساسیت مرحله اول برگزار خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: در مرحله اول انتخابات سالم‌ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم و له یا علیه هیچ کاندیدایی از سوی دولت تبلیغی و یا تخریبی صورت نگرفت که همان روال را هم در مرحله دوم انتخابات خواهیم داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی