Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:05:06 GMT

کاهش ۷۰ هزار بشکه‌ای تقاضای جهانی نفت خام

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۲۸۴۵

کاهش ۷۰ هزار بشکه‌ای تقاضای جهانی نفت خام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز از لندن، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: که تقاضای جهانی نفت خام در سال آینده میلادی یک میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد که این رقم  نسبت به برآورد ماه پیشین ۷۰ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد و چهارمین کاهش پیاپی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت خام اعضای این سازمان سال آینده میلادی ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه خواهد بود که این رقم روزانه ۵۰۰ هزار بشکه کمتر از برآورد ۲ ماه گذشته و یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از سطح کنونی است.

اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود آورده است که اگرچه اکنون بازارهای جهانی نفت خام به ثبات رسیده است، پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد رشد عرضه تولیدکنندگان غیرعضو اوپک بالاتر از رشد تقاضای جهانی نفت خام خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها برای تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک در سال ۲۰۱۹، ۱۲۰ هزار بشکه افزایش یافته، در حالی که چشم‌انداز تولید برای کانادا، چین، برزیل و مکزیک روندی کاهشی داشته است.

ایالات متحده آمریکا در میان تولیدکنندگان غیرعضو اوپک قرار دارد که سردمدار رشد عرضه نفت در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

براساس گزارش‌ منابع ثانویه اوپک، تولید اوپک در ماه اکتبر روزانه ۱۲۷ هزار بشکه افزایش یافته است. بیشترین افزایش تولید ازسوی امارات متحده عربی و عربستان بوده است.

بازنگری کاهشی اخیر درباره روند رشد اقتصادی جهان و تردیدهای حاصل از آن سبب ظهور فشارهایی بر رشد تقاضای جهانی نفت خام شده است.

کشورهای غیرعضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (اویی‌سی‌دی) با تحولات اقتصادی روبه‌رو شده‌اند و همچنان تردیدهایی درباره سلامت کلی اقتصاد جهان وجود دارد.

دبیرخانه اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: مجموع تولید نفت خام اعضای اوپک در ماه اکتبر با افزایش روزانه ۱۲۷ هزار بشکه به ۳۲ میلیون و ۹۰ هزار بشکه رسید.

اوپک در تازه ترین برآورد خود اعلام کرد که تقاضا برای نفت خام ۱۵ عضو اوپک در سال ۲۰۱۹، ۳۱ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه خواهد بود، که نسبت به برآورد ماه گذشته میلادی۲۵۰ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد.

به‌تازگی عربستان در حال مذاکره درباره پیشنهادی است که می‌تواند سبب شود تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روزانه یک میلیون بشکه از عرضه خود بکاهند و این در حالی است که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با کاهش قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی است.

این در حالی است که برخی اعضای اوپک به رهبری عربستان و کشورهای غیرعضو این سازمان از جمله روسیه در پی فشارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای پایین آوردن قیمت نفت و جبران کاهش تولید برخی اعضا، در ماه ژوئن تصمیم گرفتند از میزان پایبندی خود به برنامه کاهش عرضه نفت خام (اوپک و غیراوپک در مجموع روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه) بکاهند و آن را به ۱۰۰ درصد برسانند

در همین حال، خالد الفالح امروز (یکشنبه، ۲۰ آبان‌ماه) در حاشیه یازدهمین نشست مشترک وزارتی نظارت بر اوپک و غیراوپک در جمع خبرنگاران در ابوظبی گفت: شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان به دلیل کاهش تقاضای فصلی، در ماه دسامبر روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام کمتر نسبت به ماه نوامبر به مشتریانش عرضه می‌کند.

ترامپ در ساعت‌های پایانی روز دوشنبه (۲۱ آبان‌ماه) در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: امیدواریم عربستان و اوپک تولید نفت خود را کاهش ندهند و قیمت‌های نفت باید براساس عرضه، بسیار پایین‌تر باشد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در یک‌ سال اخیر بارها در حساب کاربری خود پیام‌هایی درباره قیمت و عرضه نفت در بازارهای جهانی منتشر و اوپک را به دستکاری در تولید برای بالا نگه داشتن قیمت‌ها به‌طور مصنوعی متهم کرده است، اما بسیاری از مقام‌های اوپک ازسرگیری تحریم‌های نفتی علیه ایران ازسوی آمریکا را دلیل بالا رفتن قیمت نفت و بر هم ریختن نظم بازار برشمرده‌اند.

یکصدوهفتادوپنجمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک ششم دسامبر (پنجشنبه، ۱۵ آذرماه) و پنجمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک هفتم دسامبر (جمعه ۱۶ آذرماه) در وین برگزار می‌شود.

کد خبر 4459076

منبع: مهر

کلیدواژه: اوپک تولید نفت کاهش تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.

در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.

از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.

با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

دیگر خبرها

  • تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • افزایش بهای جهانی نفت