Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساوه - ایرنا - معاون استاندار مرکزی گفت: همراهی و حمایت مسئولان و نمایندگان قوای سه گانه در شهرستان ساوه از صنایع از ویژگی های مثبت و راهبردی این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، « محمد بهاروند» شامگاه چهارشنبه در نشست کمیته قضائی حمایت از سرمایه گذاری در هتل شهر صنعتی کاوه اظهار داشت: دستگاه قضایی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار و سایر مسئولان همواره تعامل موثری برای رفع مشکلات و موانع تولید و صادرات در این شهرستان داشته اند و با روی کار آمدن وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت نیز انتظار پویایی هرچه بیشتر صنایع را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مشکلاتی در کشور از ناحیه تحریم های ظالمانه با هدف تضعیف بنیه های صنعتی و اشتغال کشور توسط دشمنان وجود دارد ولی در چنین شرایطی فعالیت مدیران و صنایع قابل تقدیر است.
فرماندار ساوه گفت: دولت به صورت شبانه روزی با همکاری سایر قوا در صدد رفع مشکلات است و بی شک این وضعیت برای همیشه پایدار نخواهد ماند و تولید و اشتغال بار دیگر رونق خواهد گرفت.
بهاروند گفت: تلاش می شود موضوع حمل و نقل که برای کارخانه های تولیدی شهرستان ساوه مشکل ساز شده برطرف شود.
به گفته این مسئول، با فضای تعاملی موثری که میان مسئولان و صاحبان صنایع وجود دارد، شرکت های تولیدی و سرمایه گذاری جدیدی در حال استقرار در ساوه هستند که به رونق تولید و اشتغال کمک فراوانی می کند.
بهاروند همچنین در مورد حل مشکل تامین مواد اولیه کارخانه ها، گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود تولیدی در استان مرکزی بخشی از نیازهای صنایع شهرستان ساوه به مواد اولیه از کارخانه هایی مانند پتروشیمی و آلومینیوم تامین می شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت نیز گفت: وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت اشراف مناسبی بر حوزه صنعت و مشکلات آن دارد و امیدواریم با سیاست های راهبردی در آینده نزدیک شاهد رفع بسیاری از مشکلات بخش صنعت در کشور باشیم.
محمد رضا منصوری افزود: بخشی از مشکلات به اقتصاد کلان کشور و بخشی هم مربوط به تنگناهایی که در بخش صنایع به خصوص در زمینه واردات و صادارت کالاها وجود دارد، مرتبط است.
وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای سیاست های جدید در آینده تولید کننده واقعی، کالاها را دریافت کنند.
وی اظهار داشت: باید از سوی وزارت صنعت به گونه ای اقدام شود که مشکل قطعه سازان خودرو در کشور برطرف شود تا بتوانند همچنان فعالیت کنند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی همچچنین از رویکرد تعاملی وزارت کار برای کمک به اقشار آسیب پذیر قدردانی کرد و گفت: اکنون از یک تا سه میلیون ریال به اقشار آسیب پذیر پرداخت شده اما باید برای حقوق بگیران هم این مشکل رفع شود.
رئیس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: دستگاه قضائی شهرستان ساوه همواره حامی تولیدکنندگان و تداوم روند اشتغال است.
هادی ملکی افزود: در نشست کمیته حمایت قضائی، مشکلات عمده صنایع که دستکاه قضائی می تواند در رفع آنها کمک کند، بررسی و دستورات لازم برای پیگیری آنها صادر شد.
وی اظهار داشت: رفع مشکلات ارزی برای واردات مواد اولیه یا صادرات کالا از عمده خواسته های مدیران صنایع ساوه است که تلاش می شود با تعامل مسئولان شهرستان و نیز همراهی نمایندگان قوای سه گانه کشور در استان، این مشکل را به حداقل برسد.
در این نشست مدیران واحدهای صنعتی ساوه خواستار رفع مشکلاتی از تخصیص ارز برای واردات کالا و تقویت توان صادراتی، حل مشکل افزایش نرخ حمل و نقل، تامین مواد اولیه، مالیات و بیمه شدند.
شهرستان ساوه با داشتن چهار شهر و ناحیه صنعتی که افزون بر 550 کارخانه تولیدی را در خود جای داده است و یکی از قطب های صنعتی ایران به شمار می رود.
6539/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كميته قضائي صنايع ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان قزوین گفت: بهترین و درست‌ترین راه برای برطرف شدن مسائل و معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و دولت مصمم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کند.

وی افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد. 

وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.

اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه