Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعظم احمدی شادمهری در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، به طرح غربالگری اختلالات ژنتیک برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه اشاره کرد و ادامه داد: امسال طرح در شش شهرستان بیرجند، قائن، نهبندان، طبس، سربیشه و درمیان از ابتدای آبان آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این طرح ابتدا همکاران آگاه سازی، آموزش‌هایی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند، افزود: آموزش‌ها در 4 عنوان سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی- اسکلتی، سلامت بینایی و سلامت شنوایی در نوجوانان برای پایه دهم ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون امور توسعه و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین سه عنوان ژنتیک و مشاوره ژنتیک، پیشگیری از حوادث غیر ترافیکی و پیشگیری از حوادث ترافیکی برای پایه یازدهم ارائه می‌شوند.

احمدی شادمهری ادامه داد: در راستای این طرح 4 کارگاه تربیت مربی منطقه‌ای در مهر ماه برگزار شد و 100 معلم آموزش و پرورش تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این طرح تا پایان بهمن باید حدود 19 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار بگیرند، اظهار کرد: سال گذشته 18 هزار و 433 دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی یادآور شد: پس از این آموزش‌ها، همکاران پرسشگر برای غربالگری دانش‌آموزان ورود پیدا کرده و در صورت نیاز به مراکز مشاوره ژنتیک ارجاع داده می‌شوند.

احمدی شادمهری از مراجعه تنها 29 دانش‌آموز طی 6 ماهه ابتدای سال خبر داد و خاطرنشان کرد: این بخش و ترغیب خانواده‌ها به ارجاع دانش‌آموزان هنوز نیاز به فرهنگ سازی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد با اشاره به توجه به راهبرد تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان؛ خاطرنشان کرد: تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش‌های اسلام ناب محمدی و متصف به صفاتی، چون خلاقیت؛ متفکر بودن و معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌بایست به عنوان یک اصل در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به هجمه سهمگین فرهنگی دشمنان بر علیه مردم استان خوزستان؛ توضیح داد: دانش آموزان قبل از عمل به گفتار به رفتار و کردار ما عمل خواهند کرد و بر این اساس دانش آموزان الگو‌های رفتاری معلمان را دنبال می‌کنند و در این راستا می‌بایست تمام تلاش آموزش و پرورش در راستای تربیت انسان‌هایی معتقد؛ خلاق؛ فکور و با ایمان متمرکز شود چرا که دشمنان به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم استان خوزستان هستند.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: دانش آموزان امانت‌های الهی هستند و در این راستا آموزش و پرورش می‌بایست تمام تلاش خود را در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی متمرکز کند چرا که امروز تربیت صحیح دانش آموزان مهمترین نقش را در شکل گیری شخصیت بزرگسالی این دانش آموزان ایفا می‌کند.

موسوی فرد گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که استان خوزستان منبع غنی و سرشار تولید فرهنگ در کشور است و این یک تکلیف بزرگ بر دوش مردم خوزستان قرار داده است تا تمام تلاش خود را در راستای تقویت بنیان‌های فرهنگی به کار ببندند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی
  • مشارکت ۶۴۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در اعتکاف علمی