Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سران شرکت کننده در اجلاس اتحاديه کشورهاي جنوب شرق آسيا (آسه آن) در سنگاپور در بيانيه پاياني بر لزوم بازگشت آوارگان مسلمانان روهينگيا به ميانمار تاکيد کردند .
به گزارش خبرگزاري آريا، سران 10 کشور «آسه آن» در بيانيه نهايي سي و سومين اجلاس خود در سنگاپور،تعهد ميانمار در بازگشت امن و شرافتمندانه آوارگان مسلمان روهينگيايي به ايالت راخين اين کشور را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سران شرکت کننده در اين اجلاس براي کمک به ميانمار در بازگشت صدها هزار نفر از آوارگان روهينگيايي از بنگلادش به اين کشور اعلام آمادگي کردند.
اگرچه بنگلادش اعلام کرده براساس توافق ماه گذشته خود با ميانمار همه اقدامات را براي بازگشت آوارگان روهينگيايي از اردوگاههاي مرزي اش به ميانمار انجام داده تا اين روند از امروز آغاز شوداما کميسيارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل شرايط را براي بازگشت امن آوارگان در ميانمار مناسب نمي داند.
افزون بر 750 هزار روهينگيايي از اواخر اوت 2017 (شهريور96) پس از سرکوب شديد نظاميان ميانمار از ايالت راخين اين کشور به بنگلادش گريختند و در نوار مرزي ميان ميانمار و بنگلادش در شرايط بسيار سخت و دشواري اسکان اجباري يافته‌اند.
بازرسان سازمان ملل در ماه گذشته با انتشار يک گزارش 444 صفحه‌اي همچنين ضمن مسئول شناختن فرماندهان ارشد نظامي ميانمار در قبال نسل‌کشي اقليت مسلمان روهينگيايي خواستار پيگيري و محکوميت قضايي ژنرال «مين آنگ هلاينگ» فرمانده ارتش و پنج نفر ديگر از فرماندهان نظامي شدند. 114/112
کليدواژه ميانمار آوارگان آسه آن

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ویراستی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه نوشت:جنایات سران رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا و تعدادی از کشور‌های اروپایی از نسل‌کشی در غزه و استمرار ۶ ماهه جنایات بی‌سابقه، همه این مدعیان دروغین حقوق بشر را بی‌آبرو کرد.

بدون شک صدور محتاطانه قطعنامه آتش‌بس لکه ننگ جنایت آنها را پاک نخواهد کرد. اگر غرب هنوز به فکر آبروی از دست رفته خویش است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقرای آتش بس با استناد به فصل هفتم منشور ملل متحد از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری و زمینه مجازات سران آن را فراهم کند.

عدم اجرای صحیح این قطعنامه، مسئولیت حقوقی بین‌المللی رژیم صهیونیستی و دولت‌های حامی این رژیم در پیشگیری و مجازات نسل‌زدایی را در پی خواهد داشت.

در آینده نزدیک سران رژیم صهیونسیتی و آمریکا باید در دادگاه‌های صالحه در قبال جنایات جنگی و نسل‌کشی در غزه پاسخگو باشند.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • مقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها حرفی از آتش‌بس نمی‌زنند
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • ستاره ایرانی، پیراهن کشور عربی را پوشید؛ دالاهو ایراندوست کیست؟
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • رسمی | ستاره ایرانی، پیراهن کشور عربی را پوشید | انجام اولین بازی در تیم ملی
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند