Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@03:23:33 GMT

تعبير روياي پرواز در سمنان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۳۵۳۹

تعبير روياي پرواز در سمنان

خبرگزاري آريا - سمنان - ايرنا - پرواز نخستين هواپيما از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس روز پنجشنبه 24 آبان 97 چهار دهه روياي سفر با ناوگان هوايي از مرکز استان به نقاط مختلف کشور را تحقق بخشيد.

به گزارش ايرنا، گام نخست براي افزايش اشتغال و رونق و آباداني در هر منطقه، توجه به زيرساخت ها است و راه اندازي فرودگاه در مرکز سمنان با برخورداري از 2 هزار و 10 واحد توليدي، 200 هزار هکتار عرصه کشاورزي و صدها آثار طبيعي و تاريخي و جذاب گردشگري، در آينده نزديک به قطب اقتصادي کشور تبديل مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعبيرنشدن روياي برخورداري از فرودگاه در مرکز استان سمنان در چهار دهه گذشته، به عنوان بي عدالتي اجتماعي و اقتصادي در اين منطقه از کشور محسوب مي شد و تحقق اين روياي بيش از 40 ساله، اکنون مردم فهيم اين ديار را از نعمت سفر به نقاط مختلف کشور با ناوگان هوايي برخوردار کرده است.
مسوولان امر معتقدند اکنون 90 درصد پروازهاي کل کشور در 10 فرودگاه انجام مي‌شود و باقي فرودگاه ‌ها که اعتبار زيادي براي احداث آن ها هزينه شده است نقش بسيار ناچيزي در اين بخش دارند، اما توسعه خطوط پروازي فرودگاه سمنان به دليل نزديکي به فرودگاه هاي پايتخت و هزاران واحد توليدي و صنعتي مي تواند در سال هاي آينده خدمات ارزشمندي به هم وطنان ارائه دهد.
مسوولان امر مي گويند نبود فرودگاه در مرکز استان سمنان و صادرنشدن محصولات راهبردي در بخش کشاورزي، صنعت و معدن سالانه باعث از دست رفتن ارزش افزوده و درآمد اقتصادي قابل توجهي براي استان مي شود و اميد است راه اندازي و توسعه فرودگاه سمنان به افزايش اشتغال و رونق اين منطقه از کشور مي انجامد.
** فرودگاه مهم ترين رکن توسعه اقتصادي سمنان است
عضو بنياد همياري مردم در توسعه آموزش عالي سمنان گفت: فرودگاه مهم ترين رکن در کنار ديگر زيرساخت هاي سرمايه گذاري مانند آب، برق و گاز براي توسعه اقتصادي استان سمنان است.
شهرام رجبي نسب افزود: تبليغات گسترده رسانه اي در چند روز گذشته براي معرفي ظرفيت هاي اقتصادي فرودگاه سمنان به اقشار مردم بسيار چشمگير بوده است و اصحاب رسانه نقش غيرقابل انکاري در افزايش جذب مسافر در بخش مسافربري و ديگر بخش هاي اقتصادي دارند.
وي خاطرنشان کرد: در گذشته به دليل نبود فرودگاه در مرکز استان سمنان بسياري از همايش هاي اقتصادي و سرمايه گذاري لغو مي شد، فرودگاه به عنوان ظرفيت اقتصادي در رونق اقتصادي و افزايش اشتغال در منطقه در بلند مدت تاثيرگذار است.
رجبي تصريح کرد: بسياري از فرودگاه هاي کشور از نظر اقتصادي به صرفه نيست اما فرودگاه مرکز استان سمنان با توجه به ظرفيت هاي مختلف، در آينده نزديک يکي از سودآورترين فرودگاه هاي کشور خواهد بود.
عضو بنياد همياري مردم در توسعه آموزش عالي سمنان گفت: ايده پردازي براي استفاده بهينه از ظرفيت هاي موجود در اولويت کاري نهادهاي اجرايي باشد و بايد به صورت مطلوب از فرودگاه براي افزايش اشتغال در استان بهره برد.
وي تصريح کرد: فرودگاه مرکز استان سمنان به عنوان فرودگاه معين پايتخت مي تواند نقش آفريني کند و در آينده نزديک توسعه اين فرودگاه گامي براي توسعه و آباداني استان سمنان خواهد بود.
** همدلي براي فعاليت گسترده فرودگاه سمنان ادامه يابد
فعال رسانه اي و از شهروندان مرکز استان سمنان گفت: بسياري از افراد معتقدند، راه اندازي فرودگاه سمنان براي سازمان هواپيمايي کشور صرفه اقتصادي ندارد که اين پيش بيني ها با توجه به ظرفيت ممتاز اقتصادي در استان به هيچ عنوان صحيح و کارشناسي نيست.
سيد محمد نجاتي افزود: تاکنون تلاش هاي بسيار گسترده اي از سوي نهادهاي اجرايي و سازمان هاي مردم نهاد براي راه اندازي فرودگاه سمنان انجام شده است و براي توسعه روزافزون اين فرودگاه بايد همدلي ها مستمر باشد.
وي خاطرنشان کرد: در گذشته بسياري از فرصت هاي اقتصادي به دليل نبود فرودگاه در مرکز استان از دست مي رفت و با توجه به اينکه مرکز استان در ايام مختلف سال روزهاي آفتابي دارد فرودگاه سمنان مي تواند به عنوان معين فرودگاه هاي پايتخت در دستور کار قرار گيرد.
نجاتي تصريح کرد: با توجه به ظرفيت صنعت استان سمنان مي توان از ظرفيت فرودگاه براي ارسال کالا به نقاط مختلف کشور بهره برد و با صدور مجوز مرز هوايي در آينده نزديک صادرات کالا و سفر به نقاط مختلف جهان تسهيل مي شود.
فعال رسانه اي و از شهروندان مرکز استان سمنان گفت: براي افزايش اشتغال و رونق اقتصادي در بخش گردشگري استان سمنان توسعه فرودگاه و اعزام مسافر با هواپيما به اين منطقه از کشور ضروري است و درآينده نزديک شاهد توسعه اقتصادي در ابعاد مختلف با راه اندازي اين طرح مهم ملي خواهيم بود.
** فرودگاه سمنان رفت و آمد سرمايه گذاران را آسان مي کند
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان سمنان گفت: راه اندازي فرودگاه سمنان رفت و آمد فعالان اقتصادي براي سرمايه گذاري در بخش صنايع اين استان را تسهيل مي کند.
علي اصغر جمعه اي تصريح کرد: زيرساخت هاي سرمايه گذاري مانند جاده، فرودگاه و ريل يکي از ظرفيت هاي مهم اقتصادي براي توسعه کسب وکار در هر منطقه است.
وي خاطرنشان کرد: بسياري از سرمايه گذاري ها در بخش صنعت، معدن، کشاورزي و گردشگري استان سمنان به واسطه نبود فرودگاه انجام نشد و اين ظرفيت مهم مي تواند در دراز مدت به افزايش اشتغال در منطقه کمک کند.
رئيس اتاق بازرگاني استان سمنان گفت: مردم نقش اساسي در حيات فرودگاه سمنان دارند و بايد با استقبال از پروازهاي اين فرودگاه براي افزايش اشتغال در منطقه گام برداشت.
جمعه اي ادامه داد: راه اندازي فرودگاه سمنان علاوه بر توسعه استان به افزايش رونق کسب وکار در منطقه منجر مي شود و بايد مردم و مسدولان از اين ظرفيت به شکل مطلوبي بهره ببرند.
** مجوز مرز هوايي فرودگاه سمنان درحال پيگيري است
فرماندار سمنان گفت: اعطاي مجوز مرزهوايي در کنار راه اندازي فرودگاه سمنان در دست پيگيري است و اميدواريم در آينده نزديک اين مجوز مهم براي فرودگاه مرکز استان صادر شود.
سيد عباس دانايي خاطرنشان کرد: توسعه فرودگاه سمنان آرزوي ديرينه مردم سمنان و شهرستان هاي همجوار بود و به يقين در آينده نزديک مردم استقبال خوبي از اين ناوگان براي مسافرت به نقاط مختلف کشور خواهند داشت.
وي افزود: روزانه 190 نفر و در دوره زماني 30 روزه بيش از پنج هزار و 400 نفر با قطار به مشهد مقدس اعزام مي شوند و به نظر مي رسد با اين ظرفيت مشکلي در تضمين مسافر وجود ندارد.
فرماندار سمنان تصريح کرد: مسافرت با ناوگان هوايي يکي از امن ترين و آسان ترين مسافرت ها است و پيش بيني مي شود اقشار مردم استقبال خوبي راه اندازي فرودگاه سمنان داشته باشند.
دانايي گفت: با استقبال مردم از پروازهاي هوايي از فرودگاه سمنان، پروازها به صورت مستمر انجام مي شود.
** اولين پرواز از فرودگاه سمنان با هواپيماي برجامي
سرپرست هماهنگي امورعمراني استانداري سمنان گفت: اولين پرواز از فرودگاه سمنان با هوايپما `آي تي آر` با يت 60 نفر در روز پنجشنبه 24 آبان به مقصد فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد انجام مي شود.
قدرت الله ابک افزود: 40 نفر از مسافران اين هواپيما خانواده معظم شهدا و 20 نفر ديگر از موثرين نقاط مختلف استان سمنان هستند.
وي خاطرنشان کرد: زمان برگشت اين هواپيما روز شنبه 26 آبان از فرودگاه شهيد هاشمي نژاد به سمت فرودگاه سمنان خواهد بود.
وي تصريح کرد: دولت به خوبي وظايف خود را در بحث توسعه زيرساخت ها فرودگاه سمنان انجام داده است و ادامه حيات اين فرودگاه به تضمين مسافر و کالا از سوي نهادهاي مختلف مردم نهاد و صنايع برمي گردد.
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري سمنان تصريح کرد: يکي از نهادهاي مهم اجرايي در مرکز استان در 6 ماه نخست فعاليت فرودگاه سمنان تامين 50 درصد مسافر مبدا و مقصد را تعهد کرده است که اميدواريم اجراي اين طرح به خوبي انجام شود.
** توقفگاه بزرگ فرودگاه سمنان سال 98 بهره برداري مي شود
مدير فرودگاه سمنان گفت: طرح جامع توسعه فرودگاه سمنان در 20 تير 1394 در هيات دولت تاييد و به مديريت فرودگاه سمنان ابلاغ شد.
حسين شجاعي افزود: اجراي طرح عمراني در اين فرودگاه در دوره زماني پنج ساله، 10 ساله و 20 ساله پيش بيني شده است و عمليات ساخت باند 2 هزار و 800 متري با حضور دکتر روحاني در سال 1395 به بهره برداري رسيد.
وي خاطرنشان کرد: اکنون طول باند پروازي فرودگاه سمنان سه هزار و 100 متر است که قابليت نشستن هواپيماهاي غول پيکر را دارد.
شجاعي تصريح کرد: اکنون توفقگاه موقت براي 100 خودرو در فرودگاه مرکز استان پيش بيني شده است و عمليات ساخت توفقگاه براي توقف يکهزار و 500 خودرو با محوطه سازي 2 هزار و 500 تا پايان سال 1398 به بهره برداري مي رسد.
مديرفرودگاه سمنان تصريح کرد: تامين حامل هاي انرژي، آب، برق، گاز با وجود اجراي طرح هاي توسعه اي براي 20 سال آينده پيش بيني شده است و موارد ايمني از نظر حصارکشي، جاده حفاظتي و سطوح باند پروازي انجام شده است.
شجاعي تصريح کرد: ساختمان ايمن زميني براي استقرار نيروهاي امدادي و آتش نشاني تکميل شد و دستگاه هاي ناوبري هوايي فرودگاه سمنان به تاييد سازمان هواپيمايي کشوري رسيده است.
فرودگاه مرکز استان سمنان در 10 کيلومتري جاده سمنان- مشهد واقع شده است و سابقه تاسيس آن به سال 1355 بر مي گردد.
7339/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید

یک شرکت اسلواکیایی موفق شد اولین پرواز یک خودروی پرنده به همراه یک مسافر را به انجام برساند.

به گزارش ایسنا، یک شرکت هوانوردی متعلق به کشور اسلواکی موسوم به کلاین ویژن(Klein Vision) اولین پرواز مسافربری جهان را با خودروی پرنده خود انجام داد.

به نقل از آی‌ای، شرکت کلاین ویژن با خودروی پرنده خود به نام ایرکار(AirCar) در حالی که یک نوازنده فرانسوی به نام ژان میشل ژار را به عنوان مسافر در خودروی پرنده خود داشت، به این نقطه عطف دست یافت.

این آزمایش در یک باند فرودگاهی در کشور اسلواکی انجام شد.

در ویدیویی که این شرکت منتشر کرده است، یک خودروی پرنده اسپرت بال‌دار دیده می‌شود که در ابتدا روی باند فرودگاه روی چهار چرخ خود حرکت می‌کند و سپس با باز شدن بال‌های کنار و عقب و سرعت گرفتن، از زمین بلند می‌شود و در هوا معلق می‌ماند. چند دقیقه بعد نیز به سلامت فرود می‌آید.

گفتنی است که در ژوئن ۲۰۲۳ یک خودروی پرنده به نام «مدل ای»(Model A) که توسط شرکت الف ایروناتیکس(Alef Aeronautics) که مقر آن در کالیفرنیاست، توسعه یافته است، گواهینامه صلاحیت پروازی ویژه را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده دریافت کرد. این اولین وسیله نقلیه در نوع خود است که مجوز رسمی پرواز را از دولت ایالات متحده دریافت می‌کند.

توسعه خودروهای پرنده

در سال ۲۰۲۱ خودروی پرنده AirCar اولین پرواز درون شهری خود را انجام داد که طی آن یک پرواز ۳۵ دقیقه‌ای بین فرودگاه‌های بین المللی نیترا و براتیسلاوا را در اسلواکی انجام داد.

این خودروی پرنده در ژانویه ۲۰۲۲ گواهی صلاحیت پروازی دریافت کرد و این شرکت ادعا می‌کند که نمونه اولیه آن ۱۳۰ ساعت پرواز و ۵۲۰ برخاست و فرود در فرودگاه‌های بین‌المللی مختلف را به ثبت رسانده است.

خودروی پرنده AirCar شامل چندین واحد کاربردی است که برای انجام همزمان سفرهای زمینی و هوایی طراحی شده‌اند. بدنه آیرودینامیکی آن نه تنها مسافران را به راحتی در خود جای می‌دهد، بلکه عملکرد بالابری را در طول پرواز نیز افزایش می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های پیشرفته آن می‌توان به بال‌های جمع شونده، دُم تاشو و سیستم استقرار چتر نجات اشاره کرد. دم تاشوی آن نقش مهمی در بهبود پایداری طولی و قابلیت‌های برخاستن مانند هواپیماهای سنتی دارد. ضمن اینکه در حالت سفر زمینی، این دم جمع‌ شده و با اندازه جمع ‌و جورتر به تطبیق‌پذیری ایرکار در محیط‌های شهری کمک می‌کند.

این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد در پیشرفت‌های آتی خود اقدام به تولید خودروهای پرنده دارای سه و چهار نفره، موتورهای دوگانه و یک نسخه آبی-خاکی کند.

نمونه اولیه AirCar به موتور ۱۶۰ اسب بخاری شرکت بی‌ام‌و مجهز شده است که دارای یک ملخ ثابت و یک چتر برای اقدامات ایمنی بیشتر است.

کلاین ویژن می‌گوید مدل دو نفره این خودروی پرنده وزنی در حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم دارد و ظرفیت بلند کردن بار آن ۲۰۰ کیلوگرم است. همچنین قادر است تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر اوج بگیرد و به حداکثر سرعت ۱۰۳ گره(۱۹۰ کیلومتر بر ساعت) دست یابد.

این شرکت برای ساخت نمونه‌های آینده ایرکار، آزمایش موتور هوانوردی پیشرفته ADEPT Airmotive را به پایان رسانده است که به طراحی قوی، سبک و کم‌مصرف مشهور است.

همچنین می‌توانید در اینجا ویدیوی یکی از آزمایش‌های پروازی ایرکار را در سال ۲۰۲۱ که بین دو فرودگاه به پرواز درآمده است، مشاهده کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)