Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود بالای ۵۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در اراضی کشاورزی استان بوشهر برداشت شود. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان دشتی محمدتقی منوچهری صبح امروز در جمع خبرنگاران در خورموج با اشاره به ظرفیت این استان در تولید محصولات صیفی و سبزی‌جات اظهار داشت: میزان سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر 11 هزار و 300 هکتار است برداشت  محصول از این اراضی از اوائل آبان ماه در تنگ ارم، بو شکان و جم  آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در دشتی، دشتستان، دیر و کنگان اوائل آذر ماه آغاز می‌شود تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بالای 560 هزار تن در اراضی کشاورزی استان بوشهر گوجه‌فرنگی خارج از فصل برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از آغاز فصل کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تاکنون برای 8 هزار و 149 نفر اشتغال به صورت مستقیم و 23 هزار و 900 نفر به صورت غیرمستقیم  ایجاد شده است.

وی از فعالیت یک‌هزار 498 کشاورز در استان بوشهر خبردادو بیان کرد: مهم‌ترین  فعالیت کشاورزان استان بوشهر در زمینه کشت گندم و جو، گوجه‌فرنگی، محصولات جالیزی، خرما و مرکبات می‌باشد.

منوچهری استان بوشهر را در توسعه اراضی گلخانه‌ای را در کشور پیشتاز دانست و گفت:  استان بوشهر در زمینه پرداخت تسهیلات کم‌بهره 6 و 4 درصد برای  احداث گلخانه و ایجاد اشتغال روستاییان، برگزاری کلاس‌های ترویجی، برگزاری نشست تخصصی توسعه گلخانه  در کشور پیشرو است.

وی با اشاره به اینکه سطج اراضب گلخانه‌ای استان بوشهر 100.3 هکتار است  گفت: استان بوشهر در توسعه گلخانه‌ در کشور رتبه هفتم دارد که میزان سزح کشت گلخانه‌ها در استان رو به افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان بوشهر افزون بر 31 هزار و 550 هکتار از اراضی و باغات استان را به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز  کرده است افزود: امسال تاکنون 2 هزار و 357 هکتار سامانه نوین آبیاری در استان  شده و  افزون بر یک‌هزار و 200 هکتار پرونده مصوب برای اجرای این طرح است.

وی به میزان سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در استان بوشهر اشاره و بیان کرد: 15 هزار هکتار گندم آبی و 60 هزار هکتار دیم در سال زراعی امسال کشت‌شده است که درمجموع 75 هزار هکتار گندم آبی و دیم در استان کشت‌شده است.

منوچهری با بیان اینکه سال گذشته افزون بر 3 هزار کشاورز 3 هزار میلیارد ریال  تسهیلات اعتباری دریافت کردند افزود: امسال نیز تاکنون به 604 نفر به مبلغ 553 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تأکید کرد: به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی  در دو سال اخیر با ابلاغ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری با نرخ‌های 4 و 6 درصد موفق به جذب حدود 75 درصد از کل اعتبارات مذکور به میزان یک‌هزار میلیارد ریال شده و زمینه اشتغال دائم یک‌هزار و 250 نفر از فعالان در بخش کشاورزی را فراهم آورده است.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین

علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است که پیش بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو خواهیم داشت.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده است.   وی با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است.   معتمدی پور با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها با ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.   معتمدی بیان کرد: کار برداشت گندم و جو در استان توسط ۳۲۱ دستگاه کمباین با ۷۱ دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس انجام می شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل