Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:33:51 GMT

دانشگاههای با تغییر نگرش پزشکان محقق تربیت کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۳۶۵۴

دانشگاههای با تغییر نگرش پزشکان محقق تربیت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور سیدابراهیم کتابچی صبح پنجشنبه در سومین همایش ملی اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی در دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه، دانشگاهها باید خط ومشی، اهداف و منشور سازمانی خود را با نیازهای عصر حاضر جامعه و جهان همگام سازی  کنند، افزود: تعدد و تخصص پزشکان متخصص وفوق تخصص پاسخگوی نیازهای کشور بوده و دانشگاه ها، باید رزیدنت های پزشکی را طی سال های آتی به گونه ای تربیت و پرورش دهند که پزشکان فارغ التحصیل بتوانند در راستای تولیدعلم و کسب بازارهای نو جهان علم و ثروت فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو انجمن جهانی مغز و اعصاب، با بیان اینکه با پیشرفت فزاینده علم در دنیا، دانشگاههای ایران هم باید متحول شوند گفت: زمان آن فرا رسیده است که دانشگاه ها تغییر نگرش دهند و بجای پرورش پزشکان کلینیکی، پزشکان محقق تربیت کنند که توانایی تولید علم و ثروت و فروش آن علم را به دنیا داشته باشند.

رئیس دپارتمان مغز و اعصاب دانشگاه تهران، با اشاره به اینکه تحول علمی و تغییر اهداف سازمانی دانشگاهها  اکنون یک ضرورت اساسی برای کشور است خاطرنشان کرد؛ ظرفیت دانشگاه و بازار کار و نیاز جامعه به استاندارد و تکمیل رسیده و اکنون باید استعدادها و انگیزه ها و انرژی های جوانان باهوش را بسوی تولید فزاینده علم  و نیز سهم خواهی از تجارت جهانی علمی راهبری کنیم.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تاریخ  دانشگاهی ایران با گذر از سه نسل، همواره پویا و از برترین ها در منطقه خاورمیانه بوده است، افزود: نسل اول دانشگاهیان که در زمینه احداث دانشگاهها و تربیت پزشکان کاری بس دشوار و عظیم و ماندگاری انجام داده بودند و نسل پزشکان و اساتید کنونی را تربیت کرده و نسل دوم که همکاران بنده است در شرایط نسبتا مهیا در زمینه تربیت پزشکان عمومی و متخصص و فوق تخصص فعالیت داشته ایم و کشور از پزشکان و خدمات پزشکی خارج از کشور به سطح بی نیازی رسانده ایم و بنظر بنده کار چندان خاصی انجام نداده ایم و  نسل سوم که دانشجویان و رزیدنت های دانشگاه های کنونی هستند این نسل  می تواند فرصت گرانبهایی برای پیشرفت کشور و جهان و عالم علم باشد و مدیران دانشگاه ها باید استعدادها و خلاقیت و انگیزه های آنان را به سوی پنجره به بازارهای نوین تولید علم و ثروت هدایت کنند و  و این کار یک ضرورت و یک نیاز اساسی برای دانشگاه ها است.

رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران ضمن خرسندی از پیشرفت و فعالیت های علمی در دانشگاه های ایران خاطرنشان کرد: دانشگاه های کشور طی سالیان اخیر پیشرفت های علمی خوبی داشته اند و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی بابل گام های بنیادین و مستحکم برداشته است.

این جراح برجسته خاورمیانه با اشاره به جایگاه انجمن جراحان مغز و اعصاب و پزشکان مغز و اعصاب ایران در سطح جهان گفت: امروز پزشکان و جراحان مغز و اعصاب ایران در دنیا دارای تکریم و جایگاه علمی استو اشتیاق و حضور جراحان بزرگ مغزواعصاب دنیا و عمدتا از کشورهای اروپایی و دانشگاه های تراز اول جهان در همایش ها و کنفرانس های بین المللی دانشگاه های ایران دلیل بر اعتماد بزرگان علمی جهان به جراحان ایرانی می باشد.

عضو انجمن جهانی مغز و اعصاب با اشاره به سطح بالا تبادلات علمی انجمن مغزواعصاب ایران با انجمن  مغزواعصاب دیگر کشورها گفت: این انجمن با انجمن جهانی مغز و اعصاب و بسیاری از انجمن جراحان مغزواعصاب کشورهای دیگر ارتباطات علمی مستمر دارد و  از ۴ قاره جهان برای دعوت برای سخنرانی درمجامع علمی  ارسال می شود.

پروفسور سیدابراهیم کتابچی از جراحان شهیر ونام اشنای جهانی و از شاگردان پروفسور مجید سمیعی است که تاکنون ۱۵۰ پزشک متخصص وفوق تخصص مغزواعصاب درکشور تربیت کرده است و رییس گروه مغزواعصاب دانشگاه های تهران، بابل و علوم پزشکی مازندران می باشد و از چهره های مشاهیر و مفاخر مازندران است.

کد خبر 4459115

منبع: مهر

کلیدواژه: بابل مغز و اعصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌

رضامراد صحرایی٬ وزیر آموزش و پرورش با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: تنوع مدارس دولتی باید کمتر شود.

وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی صف اول گفت: امروز موضوع کیفیت آموزش روی میز شخص رئیس جمهور است.

او ادامه داد: در اثر اجرای مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور تعداد قابل توجهی از دانش آموزان مناطق محروم جزء ۴۰ نفر برتر کنکور در گروه های آزمایشی مختلف شدند. اجرای برنامه درسی  ملی یکی دیگر از  مهمترین اهداف اجرای این مصوبه است.

صحرایی بیان کرد: سال گذشته‌ ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده‌ شد.

وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی گفت:‌ دانش آموزان ارزشمندترین سرمايه خانواده ها و بزرگترین گنج آینده کشورند؛ بنابراین مهمترین دغدغه ما تربیت معلم است. مصوبه کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در این جهت است که آزمون اختصاصی تربیت معلم بخشی از آن است. سال گذشته‌ ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده‌ شد و طبق برنامه هفتم سالانه ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه افزوده خواهد شد.

او همچنین گفت: قانون باید اجرا شود و قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم از طریق دانشگاه های تربیت معلم است‌.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است
  • تولیدات و آسیب‌های علم‌گرایی قرآنی در هند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است