Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: متأسفانه پیمان سپاری ارزی مشکلاتی را برای صادرکنندگان ما ایجاد کرده است. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد دره‌وزمی پیش‌از ظهر امروز در آئین گرامیداشت روز ملی صادرات که با حضور مسئولان استان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت این روز تا بدانجاست که یک روز در تقویم ملی به این مهم اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید توجه داشت که رونق صادرات، رونق اشتغال و رنگین‌شدن سفره مردم را به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اعلام اینکه رونق صادرات نشانه توانمندی یک کشور است، تصریح کرد: زمانی که یک کالا و محصول تولیدی به نقاط دیگر صادر می شود، این کالا سفیر کشور صادرکننده است.

وی ادامه داد: سطح کیفیت کالای صادرکننده نشان‌دهنده میزان توانمندی، دانش و آگاهی، پیشرفت تکنولوژی، توانمندی اقتصادی کشور، کیفیت و نظم تولیدی در یک کشور است.

دره‌وزمی با ذکر اینکه بسیاری از کشورها با برند محصولاتشان شناخته می‌شوند، افزود: به هر میزان که سطح کیفی و کمی محصولات صادراتی بالا می‌رود، این امر گویای توانمندی اقتصادی آن کشور است.

وی با تأکید بر اینکه هر شخص که در زنجیره تولید و صادرات کمک رسان باشد به تبلور توانمندی کشور کمک می‌کند، اظهار کرد:  در رأس این تلاش، صادرکنندگان حضور دارند که با وجود تمام ناملایمات موجود در عرصه اقتصادی و تحریم‌ها مشغول به فعالیت بوده و در این میدان مبارزه عاشقانه در جنگ هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه حضور فعالان اقتصادی بدان دلیل است که کالای با کیفیت عرضه شود، خواستار شد: تولیدکنندگان سربازان عرصه اقتصادی هستند، به همین خاطر باید تلاش آنان را ارج نهاد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه صادرکنندگان هیچ گاه میدان را خالی نکرده‌اند، گفت: در این میان پیمان سپاری ارزی مشکلاتی را برای صادرکنندگان ما ایجاد کرده و در تلاش‌هایی که برای رفع این چالش شد، مقرر گردید که تا سقف یک میلیارد دلار را معاف کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اعلام اینکه در وزارت صنعت رئوس کار را وزیر تعیین کرده که چه در گذشته و چه در زمان حال حفظ تولید، تأمین کالاهای اساسی و کمک به صادرات لحاظ شود.

به گفته وی، کمک به تولید و رونق تولید در کردستان خدمت به اقتصاد استان و کشور است.

دره‌وزمی با هشدار اینکه ممانعت از فعالیت‌های تولید، خدمت به اقتصاد نیست، ادامه داد: باید در این میدان جنگ، دست محبت به دست فعالان اقتصادی کشید؛ نباید مانع فعالیت واحد تولیدی که محصول آن برند شده و به بسیاری از کشورها صادر می‌شود، شد چرا که این امر خیانت به کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، پروسه راه‌اندازی چرخه تولید را متحمل زحمات بسیاری دانست و خاطرنشان کرد: سازمان صنعت و معدن به جدّ لباس رزم پوشیده و برای حمایت از تولید و صادرات استان و هر کس که دست یاری به سمت رونق تولید و صادرات دراز کرده باشد، آماده است.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • بسکتبالیست های کردستانی در جایگاه سوم لیگ جوانان کشور ایستادند