Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- شرکت هواپیمایی آسمان با داشتن ۳۹ درصد تأخیر در پروازهای خود و ۲۳ درصد تأخیرهای کل پروازهای داخلی مهر ماه، رکورددار تأخیر در پروازهای این ماه به حساب می آید.

سازمان هواپیمایی کشوری عملکرد شرکت های هواپیمایی در خصوص تاخیرهای پروازی این شرکت ها در مهرماه امسال را منتشر کرد.

بر اساس اعلام این سازمان، بیشترین تاخیرهای ماه گذشته را شرکت هواپیمایی آسمان با انجام ۳۹ درصد پرواز تاخیردار به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت ۷۸۲ پرواز در ماه گذشته به ثبت رساند که ۴۷۹ پرواز معادل ۶۱ درصد را در زمان مقرر و ۳۰۳ پرواز معادل ۳۹ درصد را با تاخیر به انجام رساند.

همچنین دو شرکت هواپیمایی تابان و ایران ایر تور با انجام ۳۷ درصد از پروازهای خود به صورت تاخیردار در ماه گذشته، در رتبه دوم شرکت های هواپیمایی از نظر تاخیرهای پروازی قرار گرفتند.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی تابان در مهرماه امسال ۱۱۵ پرواز داخلی انجام داد که ۷۲ پرواز آن معادل ۶۳ درصد را به موقع و ۴۳ پرواز معادل ۳۷ درصد را با تاخیر به اتمام رساند. همچنین ایران ایر تور نیز ۲۵۹ پرواز در ماه گذشته انجام دادکه ۱۶۴ پرواز معادل ۶۳ درصد را به موقع و ۹۵ پرواز معادل ۳۷ درصد را با تاخیر به پایان رساند.

همچنین در این ماه کمترین تاخیر پروازی به شرکت پویا ایر بود که ۱۰۰ درصد ۳۲ پرواز مهرماه را در زمان مقرر به اتمام رسانده است. هواپیمایی معراج نیز از ۶۰ پرواز خود تنها ۳ پرواز معادل ۵ درصد را با تاخیر به پایان رساند و ۵۷ پرواز معادل ۹۵ درصد را به موقع انجام داده است.

همچنین شرکت های هواپیمایی قشم ایر، سپهران، زاگرس و ساها نیز به همراه هواپیمایی ماهان شرکت هایی بودند که حجم تاخیرهای آنها زیر ۲۰ درصد بوده است.

این گزارش می افزاید هواپیمایی آسمان با داشتن ۲۳ درصد تاخیرهای پروازی نسبت به کل پروازهای داخلی انجام شده در ماه گذشته بیشترین حجم تاخیرهای پروازی را به خود اختصاص داد و پس از آن هواپیمایی ایران ایر (هما) با در اختیار داشتن ۱۳ درصد تاخیرهای پروازهای داخلی نسبت به کل پروازهای انجام شده در مهرماه در رتبه بعدی قرار گرفته است.

گفتنی است در مجموع ۴ هزار و ۷۷۷ سورتی پرواز در مهر ماه به ثبت رسیده است این در حالی است که در شهریور امسال مجموع پروازهای داخلی ۵ هزار و ۱۷۹ سورتی پرواز، مرداد ماه، ۵ هزار و ۴۹۹ و تیرماه امسال ۵ هزار و ۵۲۶ سورتی پرواز بوده که بر اساس نظر کارشناسان، این روند کاهشی می تواند ناشی از کاهش تقاضای سفر در پی آغاز فصل سرما و سال تحصیلی جدید و همچنین به خاطر افزایش نرخ بلیت هواپیما باشد.

خاطرنشان می شود تعداد پروازها در مهر ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن (شهریور ۹۷) معادل ۸ درصد و نسبت به ماه های تیر و مرداد امسال معادل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس

تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد با برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس، افزایش یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، پس از سالیان انتظار فراوان از طرف مردم استان چهارمحال و بختیاری، بالاخره پرواز عسلویه -شهرکرد و بالعکس از طریق فرودگاه شهرکرد برقرار شد.

سیداسماعیل نژادحسینی، سرپرست فرودگاه شهدای شهرکرد از برقراری پرواز از فرودگاه شهرکرد به مقصد عسلویه خبر داد و گفت: پرواز مسیر عسلویه - شهرکرد - عسلویه از تاریخ دهم اردیبهشت ماه برقرار شد.

وی ادامه داد: این پرواز با پیگیری‌های قابل توجه استاندار محترم و حسن نظر بعضی از مسئولان دیگر بعد از سالیان محقق شد. امید است ضمن استقبال خوب مردم استان شرایط تثبیت این پرواز محقق شود.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از این گفته بود:  توسعه پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهرکرد به افزایش صادرات، واردات، جابجایی مسافر، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه کمک می‌کند.در این راستا تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در سریع‌ترین زمان ممکن تأمین و پرداخت می‌شود.

محمدکاظم منزوی نیز گفته بود:  قطعاً استان برنامه‌هایی برای توسعه فرودگاه شهرکرد و پروازهای مستمر در آن  دارد. بنابراین برای برقراری پروازهای مستمر لازم است ریسک و خطراتی که شامل خالی ماندن صندلی‌ها پیش می‌آید توسط استان پذیرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد:  یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خصوص فرودگاه شهرکرد مطرح می‌شود توسعه فرودگاه شهرکرد است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام