Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:02:12 GMT

یک هزار نمایشگاه کتاب در مدارس قزوین برپا می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۳۸۰۲

یک هزار نمایشگاه کتاب در مدارس قزوین برپا می شود

قزوین - ایرنا - کاشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی یک هزار نمایشگاه کتاب در هزار مدرسه استان برپا خواهد شد.

حیدر محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه ها دارای 50 درصد تخفیف خواهند بود.
وی اضافه کرد: مراسم نمادین افتتاح نمایشگاه های کتاب مدارس روز یکشنبه 27 آبان ماه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در مدرسه شهدای شالباف قزوین یرپزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی همچنین از برگزاری مرحله کشوری دومین جشنواره دانایی و توانایی در اردوگاه شهید باهنر خبر داد و افزود: در این مرحله هشت دانش آموز نیز از قزوین حضور دارند و به صورت کتاب پژوهی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
وی اظهار داشت: این جشنواره به صورت سالانه در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوری برگزار می شود که سومین دوره آن در سطح مدرسه نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.
محمدی یادآور شد: هم اکنون سه هزار و 803 کتابخانه کلاسی و 156 کتابخانه آموزشگاهی در استان قزوین فعال است.
محمدی، موجودی کل کتاب های این کتابخانه ها را یک میلیون و 650 هزار جلد کتاب اعلام کرد و ادامه داد: منابع این کتابخانه ها سالانه بر اساس تفاهم نامه های مختلف با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه ها و یا شهرداری ها تامین می شود.
وی افزود: کتابخانه های مدارس توسط حدود 2 هزار و 140 دانش آموز کتاب یار که زیر نظر انجمن کتاب و کتابخوانی شوراهای دانش آموزی مدارس انتخاب شده اند، اداره می شود.
24 تا 30 آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش كتاب نمايشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: تعهد خیران نیک اندیش در سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد سه برابری داشته است.
میثم لک زایی افزود:  بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع از پشت بام مدارس سیستان و بلوچستان ایزوگام شد که در سیل اخیر جنوب استان یکی از مواردی که سبب شده آسیب کمتری به مدارس وارد شود، اقدامات پیشگیرانه نوسازی مدارس بوده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲۶۰ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس در سطح استان انجام شده است.
وی یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم را آغاز طرح های محرومیت زدائی دانست و گفت: از این محل ۵۹ طرح با تعداد ۴۳۸ کلاس درس در حال ساخت است که در ماه‌های پایانی سال گذشته تعدادی از آنها به بهره برداری رسید.
لکزایی در خصوص هنرستان‌ها و شبانه روزی‌ها نیز افزود: ۳۰۷ کلاس درس همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سطح استان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: هم اینک ۳۵ سالن‌های ورزشی و استخر‌های در دست ساخت داریم که بهره برداری از آنها کمک قابل توجهی به توسعه ورزش در بین دانش آموزان استان می‌کند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود