Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@03:36:55 GMT

پرسپولیس فینالیست شد؛ سهمیه کاهش یافت!

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۳۸۳۷

پرسپولیس فینالیست شد؛ سهمیه کاهش یافت!

با وجود اینکه فوتبال باشگاهی ایران در سال 2018 عملکرد خوبی داشت و تیم پرسپولیس موفق به صعود به دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا شد سهمیه ایران برای سال 2019 دو بعلاوه دو در نظر گرفته شد. 

به گزارش "ورزش سه"، این بدین معنی که دو تیم سایپا و ذوب آهن برای ورود به جدول بازی ها می بایست در بازی پلی آف پیروز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس تیم ذوب  آهن در مرحله اول به مصاف برنده بازی الکویت کویت و الوحدت اردن می‌رود و درصورت پیروزی مقابل برنده این بازی به مصاف الغرافه قطر خواهد رفت.


 فصل گذشته هم سهمیه ایران دو بعلاوه دو بود که به دلیل ریجستر نشدن تیم عراقی سهمیه ایران به 1+3 افزایش یافت. البته در سال 2017 هم تیم پرسپولیس عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و در مرحله نیمه نهایی بود که با باخت به الهلال موفق به صعود به دیدار پایانی نشد. 


کاهش سهمیه ایران در حالی که پرسپولیس در دو فصل اخیر نماینده شایسته ای برای فوتبال کشورمان بوده بیشتر به این خاطر است که کنفدراسیون فوتبال آسیا می خواهد به کشورهای درجه دوم هم فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدهد. کشورهایی چون هند. 


در لیگ قهرمانان آسیا چند کشور هنوز سهمیه حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا 1+3 باقی مانده است. عربستان، امارات، کره جنوبی، ژاپن، قطر و... از سهمیه بیشتری به نسبت ایران برای حضور درلیگ قهرمانان آسیا برخوردار هستند. این به خاطر امتیازات بیشتری هست که کسب کرده اند. ایران در بخش تماشاگران و هم چنین عملکرد مثبت تیم ملی در بازی های بین المللی امتیازات خوبی گرفته است اما فوتبال باشگاهی ایران در بعد سخت افزاری و نرم افزاری با مشکلات عدیده ای روبرو است و این می تواند یکی از دلایل اصلی کاهش سهمیه حضور فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد. 


هر چند قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به تعداد سهمیه نیست و در فصل اخیر دیدید کشورهایی که سهمیه اشان 1+3 بود موفق به حضور در دیدار پایانی نشده اند. این بهانه خوبی برای بهبود وضعیت زیر ساخت ها در ایران است. یکی از ایراداتی که هنوز به تیم های ایرانی وارد است و حتی در بازی فینال این فصل کنفدراسیون فوتبال آسیا روی آن حساس بوده بلیت فروشی بر اساس شماره صندلی است که در بازی پایانی رخ نداد و شاید به همین خاطر پرسپولیس با جرایمی روبرو شود. 


این یک واقعیت محض است فوتبال ایران برای پیشرفت در فوتبال آسیا در سایه نمایش خوب در مستطیل سبز و هم چنین حضور تماشاگران روی سکوها به زیر ساخت های خوب هم نیازمند است و این پیام مفهوم کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال باشگاهی است. 


کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا که می توانست در فصل گذشته هم اجرایی شود برای ضربه زدن به فوتبال باشگاهی نیست. برای این است که تیم های باشگاهی ما به خود بیایند و در سایه دستمزدهای کلانی که می دهند به زیر ساخت ها توجه کنند. اتفاقی که این فصل در استادیوم آزادی رخ داد و استادیوم ظرف مدت کمتر از یک ماه بازسازی شد از نگاه afc بهترین اتفاق بوده. حتی مهم تر از حضور پرسپولیس در دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا.

 

لیگ قهرمانان آسیا ای اف سی پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا ای اف سی پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بانوی ورزشکار پارادوومیدانی کشور مهمان ویژه تمرین پرسپولیس

سرخپوشان پایتخت در چارچوب مرحله یک هشتم جام حذفی فوتبال باشگاههای کشور (یادواره آزادسازی خرمشهر)، روز جمعه در اراک میهمان تیم آلومینیوم هستند.

تمرین امروز از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه و پس از حضور در جلسه فنی، در زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد. تمرین امروز که ۷۰ دقیقه به طول انجامید، شامل پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین در قالب دو گروه و بعد از آن، مرور تاکتیک‌های هجومی و دفاعی در دو گروه از بازیکنان و در دو نیمه از زمین انجام شد.

وحدت هنانوف بعد از گذراندن دوران مصدومیت خود، امروز در بخشی از تمرینات گروهی حاضر شد و در کنار سایر بازیکنان تمرین کرد. علیرضا بیرانوند هم بعد از این که روز گذشته گچ دستش را باز کرد، برنامه‌های اختصاصی خود را زیر نظر کادر پزشکی و مربیان تیم انجام داد. امید عالیشاه نیز با توجه به مصدومیتی که در بازی برابر صنعت نفت برای او بوجود آمد، امروز زیر نظر کادر پزشکی تمرین کرد.

در تمرین امروز که ۲ میهمان ویژه داشت؛ الهام صالحی، قهرمان جهان و آسیا در رشته پرتاب نیزه و وزنه و زینب مرادی نفر دوم آسیا در پرتاب نیزه، ۲ بانوی ورزشکار پارادومیدانی اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک، در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شدند و پیش از شروع تمرین، با بازیکنان و اعضای تیم، عکسی به یادگار گرفتند و بازیکنان تیم هم برای این دو ملی‌پوش کشورمان آرزوی موفقیت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • رئیس کشته شد / العین با پیروزی مقابل الهلال فینالیست شد +فیلم
  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال
  • حضور بانوان ملی پوش در تمرین امروز پرسپولیس (+عکس)
  • دو بانوی ورزشکار پارادوومیدانی کشور مهمان ویژه تمرین پرسپولیس
  • بانوان ملی‌پوش در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس
  • پایان دوران کابوس‌وار استقلال و پرسپولیس
  • مسئولیت شکست امروز با من است / هواداران ملوان از باشگاه انتظار کسب سهمیه آسیا دارند