Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محسن مهر علیزاده در آیین بهره‌برداری ۶ باب از مدارس موقوفه صارمیه در استان اصفهان اظهار کرد: سرمایه ارزشمند هر جامعه نیروی انسانی آن است و جامعه‌ای به‌ پیشرفت و توسعه خواهد رسید که بر توسعه سرمایه انسانی خود متمرکز شود.

وی با بیان اینکه زیر بنایی‌ترین کار توسعه انسانی آموزش، تربیت و آماده‌سازی نسل جدید برای آینده کشور است، خاطر نشان کرد: پیشرفت و توسعه ی چشم گیر کشورهایی نظیر مالزی و ژاپن پس از جنگ جهانی بیان‌گر آن است که اگر بر روی نسل جدید که سرمایه موجود هر جامعه است، سرمایه‌گذاری شود یقینا جامعه به توسعه مطلوب دست خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان تربیت صحیح کودکان، نوجوانان و دانشجویان را زمینه ساز موفقیت و توسعه ارزش‌های پایدار کشور برشمرد و افزود: یادگرفتن و یاددادن شوخی‌بردار نیست چراکه نسل آینده کاشفان، محققان و مدیران کلان کشور خواهند شد به همین دلیل رشد فکری، اخلاقی و تحصیلی سرمایه‌های اصلی جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.

مهرعلیزاده با اشاره به تغییر رویکرد در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره طی یک‌سال گذشته؛ اظهار کرد: این تغییر رویکرد نتایج موفقیت آمیزی داشت و استانداری اصفهان در طی این‌یک سال با یک تغییر رویکرد بسیار کوچک در قالب عمل با همکاری ادارات و سازمان های ذیربط، مدارس نیمه‌ تمامی را که بعضاً ۱۳سال از کلنگ زنی آن گذشته بود، به مرحله بهره‌برداری رساند.

وی به کلنگ زنی و ساخت اولین مدرسه استثنایی ویژه دانش آموزان چندمعلولیتی اشاره کرد و تصریح نمود: در آیین کلنگ زنی این آموزشگاه به مسوولان و مدیران مربوطه تاکید شد تا یک سال آینده این مدرسه را به بهره برداری کامل برسانند.

استاندار اصفهان با اعلام اینکه ساخت مدرسه در منطقه عاشق‌آباد مورد تاکید قرار خواهد گرفت، ادامه داد: با توجه به نیازمندی منطقه عاشق‌آباد، ساخت مدرسه در این منطقه در اولین پروژه انجام خواهد شد.

مهرعلیزاده با انتقاد از روند طولانی ساخت مدارس، گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که به تکنولوژی هسته‌ای خود می‌بالیم و این ضعف بسیار بزرگی است که ساخت مدارس با توجه به مشکلات ۸ سال و بعضا ۱۳ سال بطول انجامد و لازم است که مدیران توجه جدی تری داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان دانش آموزان ژاپن کودکان مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است

عبداله زاده در مراسم روز ملی آزمایشگاه که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از پژوهش به عنوان موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور و از آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی به عنوان موتور محرک پژوهش نام برد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبداله زاده ضمن تشکر از مدیر آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی گفت: برگزاری مراسم روز ملی آزمایشگاه فرصت مناسبی برای ایجاد انسجام و نزدیکی بیشتر بین کارشناسان و فعالان آزمایشگاه‌ها و تقدیر از زحمات آن‌ها است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اهمیت آزمایشگاه‌ها یادآور شد: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور است و موتور محرک پژوهش، آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی است. پژوهش‌های موفق از آزمایشگاه‌های پیشرفته و دقیق حاصل می‌شوند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

عبداله زاده گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های آزمایشگاه موفق، داشتن تجهیزات پیشرفته و دقیق است. اما مهم‌تر از این مؤلفه، وجود کارشناسان خبره و قوانین و مقررات حاکم بر آن است. عنصر اصلی یک آزمایشگاه موفق، نیروی انسانی یا همان کارشناس است که می‌تواند بر تجهیزات موجود در آزمایشگاه اثر بگذارد و با نحوه نگهداری از امکانات، نقش مهمی در آزمایشگاه ایفا کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف و نقش‌های مهم کارشناسان آزمایشگاه، تربیت نیروی انسانی است. دانشجویان زمان زیادی در آزمایشگاه حضور دارند. تعامل کارشناسان آزمایشگاه با دانشجویان بسیار مهم است و در اینجا نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارند.

عبداله زاده با اشاره به اهمیت دسترسی پژوهشگران به تجهیزات آزمایشگاه‌ها گفت: برای ایجاد امکان دسترسی مناسب‌تر به تجهیزات آزمایشگاه‌ها، اکثر تجهیزات را به صورت شبکه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و بدین منظور یکی دیگر از وظایف کارشناسان آزمایشگاه این است که، تجهیزات آزمایشگاه‌ها را به موقع در سامانه‌های‌های مختلف مانند گلستان و خاتم ثبت کنند.

وی افزود: ظرفیت آزمایشگاه‌های دانشگاه و همکاران این حوزه بسیار بیشتر است و امیدواریم دست در دست یکدیگر وضعیت بهتری را در آینده رقم بزنیم. همکاران در آزمایشگاه‌های دانشگاه گاه کار کارشناسی انجام می‌دهند و گاهی کار مدیریتی بر عهده دارند، اما در پاره‌ای موارد هر دو وظیفه را بر دوش می‌کشند. یکی از اموری که کارشناسان آزمایشگاه می‌توانند انجام دهند، ارائه مشاوره‌های علمی و آزمایشگاهی به دانشجویان و اساتید است.

عبداله زاده در پایان ضمن تاکید بر اهمیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خاطر نشان کرد: توجه به آزمایشگاه مرکزی در اولویت است امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان و پژوهشگران ارائه دهیم. در این راستا باید از نظرات یکدیگر استفاده کنیم.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه از پیشنهادات همکاران در خصوص جمع گرم و صمیمی کارشناسان آزمایشگاه‌ها و ارتقای کیفیت فعالیت آن‌ها استقبال می‌کند و در صورت امکان آن‌ها را به اجرا در می‌آورد.

دیگر خبرها

  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی