Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام فاطمی نیا با بیان اینکه المیزان حاوی ظرایف زیادی است، گفت: علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان خویشتن داری کرد و از عرفان چیزی نگفت. ایشان نابغه مکارم اخلاق و بسیار متواضع و با اخلاق بود

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «عبدالله فاطمی نیا» امروز( پنج شنبه ۲۴ آبان) در مراسم ملی بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: افتخار این را داشتم که خدمت علامه طباطبایی(ره) باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامه طباطبایی در تفسیر المیزان خویشتن داری کرد و از عرفان چیزی نگفت. ایشان نابغه مکارم اخلاق و بسیار متواضع و با اخلاق بود. ظرایف بسیاری در المیزان وجود دارد چون علامه طباطبایی ظرایفی را در قرآن کریم متوجه شد و این نشان از پاکی علامه داشت.

 

استاد اخلاق اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند: کتاب هایتان را نگاه داری کنید که در آینده محتاج آنها خواهید شد. در زمان ما، پوست ما کنده می شد تا کتاب بدست آوریم اما امروز با پیشرفت تکنولوژی اینگونه نیست.

 

وی با بیان اینکه باید عاشق کتاب شد، تصریح کرد: این امر تحمیلی نیست، نمی شود به زور کسی را کتابخوان کرد. در داروخانه ها نسخه پیچ و یک دکتر داروساز داریم.این آقای نسخه پیچ صد قلم دارو را حفظ است اما تداخل داروها و عوارص داروها را نمی داند.اما دکتر داروساز تمام اینها را می داند چون علم آن را دارد. افرادی هم هستند که اسم هزار کتاب بلد هستند اما علم کتاب شناسی ندارند مثل همان نسخه پیچ داروخانه.

 

حجت الاسلام فاطمی نیا تصریح کرد: نسخه شناسی و کتاب شناسی علم است اما مهمتر این است که موضوع شناسی علم است. کلاس هایی موضوع شناسی ایحاد شود برای مشتاقان.

 

وی بیان کرد: زمانی فردی را در جمعی ولو کوچک نصیحت می کنیم؛ امام حسن عسکری(ع) فرمودند: «هر کس برادر دینی را در نهان نصیحت کند او را زینت داده است». پس اگر کسی را در جمع نصیحت کنیم او را زشت کردیم.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل هفته کتاب و کتابخوانی خوزستان شیراز استان همدان تبریز ۲۰۱۸ افتتاح پروژه طرح 550 هزار هکتاری اسحاق جهانگیری روز کتاب و کتابخوانی حجت الاسلام فاطمی نیا علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مترسک؛ عرفان طهماسبی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284

مو براش میباریدم تا توو خشکی نشینه
مو براش میتابیدم تا توو سرما نشینه
مو براش دریا شدم او با برکه میپرید
مو براش فردا شدم به گذشته میرسید
مو یه دنیا آرزو او جلو پاشو میدید
صاف بودم عین دشت ولی بام صادق نشد
مو براش عشق شدم ولی بام عاشق نشد
غرق عشقش میشدم یک دفعه قایق نشد
آی مترسک چشاتو واکن گندماتو دزدین
آی مترسک سر و صدا کن که کلاغا رسیدن
ای مترسک سر و صدا کن که کلاغا رسیدن
همه جا جارش زدم مونه بی صدا میخواست
مو براش شفا بودم او فقط دوا میخواست
مو دوتامونه ولی اون مونه جدا میخواست
آی مترسک چشاتو واکن گندماتو دزدین
آی مترسک سر و صدا کن که کلاغا رسیدن
ای مترسک سر و صدا کن که کلاغا رسیدن
نمیدونم دلوم دیوونه ی کیست
اسیر نرگس مستونه ی کیست
نمیدونم دل سر گشته ی مو
کجا می گردد و در خونه ی کیست

بازدید 3 مترسک قطعه‌ای از عرفان طهماسبی است. موزیک ویدیوی این قطعه را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • تنها باشگاهی که به رئال تبریک نگفت
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • مترسک؛ عرفان طهماسبی
  • (ویدئو) نظر محمدرضا طالقانی درباره‌ دوقطبی دبیر - خادم: رسول همیشه خویشتن‌داری کرده
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود